برگزاری آیین‌های بزرگداشت 9 دی در شهرهای جنوب آذربایجان غربی


برگزاری آیین‌های بزرگداشت 9 دی در شهرهای جنوب آذربایجان غربی

مهاباد- ایرنا- آیین‌های بزرگداشت 9 دی امروز، پنجشنبه در شهرهای مختلف جنوب آذربایجان غربی با حضور مردم همیشه در صحنه این خطه و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.

به گزارش ایرنا، امام جمعه تکاب در مراسم گرامی‌داشت ۹ دی و روز "بصیرت و میثاق امت با ولایت" که در مصلای این شهرستان برگزار شد گفت: رهبری صالح حضرت آیت الله خامنه‌ای و حضور گسترده مردم در حماسه ۹ دی موجب شکست فتنه سال ۱۳۸۸ شد.

حجت الاسلام علی رحیمی با بیان اینکه فتنه سال ۱۳۸۸ با محوریت رهبری صالح مورد بررسی قرار گیرد افزود: در ۹ دی ۸۸ مردم با عزم راسخ پای آرمان های انقلاب ایستادند و باردیگر به رهبر معظم انقلاب لبیک گفتند.

وی با اشاره به خطبه حضرت امیرالمومنین(ع) بعد از فتنه عظیم نهروان اظهار داشت: نقش مردم، خواص و رهبری صالح در جریان فتنه سال ۸۸ باید به دقت و روشنگرانه بررسی شود.

امام جمعه تکاب با بیان اینکه حوادث سال ۸۸ تنها یک درگیری انتخاباتی نبود بلکه از چند سال قبل از این حادثه از سوی دشمنان پایه‌ریزی شده بود اضافه کرد: آمریکا و غرب همواره اذعان کرده‌اند، علت اینکه نمی توانند انقلاب ایران را شکست دهند این است که با یک اَبرحریف بنام آیت الله خامنه‌ای روبرو هستند.

برگزاری آیین‌های بزرگداشت 9 دی در شهرهای جنوب آذربایجان غربی

حجت الاسلام رحیمی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب از آنچنان توانایی برخورارند که قادرند با یک ساعت سخنرانی همه نقشه های دشمنان را برهم بزنند، ادامه داد: فتنه‌گران هشت ماه همه کشور را به سمت پرتگاه سقوط بردند اما تدبیرهای رهبر معظم انقلاب و حضور مردم در حماسه ۹ دی، همه توطئه ها و فتنه های آنان را خنثی کرد.

وی بیان کرد: مردم به مقام معظم رهبری اعتماد توام با اعتقاد دارند و هیچ شورش و فتنه ای در کشور با وجود رهبری داهیانه حضرت آیت‌الله خامنه ای به پیروزی نخواهد رسید.

امام جمعه تکاب افزود: مفهوم بصیرت یعنی آرمان های شهدا و زحماتی که برای انقلاب به ثمر رسیده را نباید فراموش کنیم و امروز می بینیم که انقلاب اسلامی با رویش ها و بصیرت ملت پیش می‌رود.

پیام ۹ دی، اگاهی، بصیرت و دشمن شناسی است

فرماندار اشنویه گفت: پیام ۹ دی برای مردم ایران اسلامی آگاهی، بصیرت و دشمن شناسی است که تبیین این دستاوردها باید نسل به نسل منتقل شود.

سیدعلی ترابی در مراسم بزرگداشت آغاز هفته بصیرت و روز ۹ دی در این شهرستان که در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد اظهار داشت: مردم آگاه و با بصیرت ایران اسلامی در این روز یک بار دیگر به ندای رهبر خود لبیک گفتند و با حضور میلیونی در راهپیمایی این روز بر تلاش مذبوحانه فتنه گران و دشمنان داخلی و خارجی خط بطلان کشیدند.

وی افزود: یکی از ویژگی های انقلاب اسلامی جهانی شدن انقلاب است که سبب شده برای سایر ملت های آزاد جهان به عنوان یک الگو قرار گیرد.

برگزاری آیین‌های بزرگداشت 9 دی در شهرهای جنوب آذربایجان غربی

فرماندار اشنویه بیان کرد: اکنون به واسطه قدرت روزافزون و نیروهای انقلابی و رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب، ایران اسلامی در جهان از یک قدرت فراگیر برخوردار شده است.

ترابی با بیان اینکه دشمن از جهات گوناگون سعی در ضربه زدن به کشور را دارد بیان کرد: دشمن همواره طی سال های گذشته از طریق جنگ نرم، تحریم و تهدید سعی در ضربه زدن به نظام را داشته اند ولی با حضور مردم بابصیرت ایران در صحنه و رهنمودهای رهبری با شکست مواجه شده اند.

وی گفت: پس از انتخابات ۸۸ فتنه گران اصل ولایت فقیه و اصل انتخابات را هدف قرار دادند که این توطئه نیز با وحدت بین مردم و رهبری خاموش شد.

ترابی افزود: حضور گستره مردم در ۹ دیماه سبب حماسه جاودان شد که اسلامیت انقلاب و مردمی بودن وجه تمایز انقلاب اسلامی است.

معاون هماهنگ کننده سپاه اشنویه نیز در این مراسم گفت: فتنه ۸۸ در بستر انتخابات بر اساس سناریویی از قبل طراحی شده و با الهام از انقلاب های مخملی جهت براندازی نطام آغاز شد که با شکست مفتضحانه ای مواجه شد.

سرهنگ آیدین ولی زاده افزود: رهنمودهای رهبر فرزانه و ایستادگی ملت ایران سبب برچیده شدن توطئه ها و آشکار شدن چهره فتنه گران برای مردم شد.

وی ادامه داد: تحریف حقایق، تهدید و تحریم سه عرصه ای است که دشمنان با استفاده از آن قصد تقابل با ایران اسلامی را دارند.

حماسه ۹ دی نشانه بلوغ سیاسی ملت ایران است

امام جمعه میاندوآب گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، روز ۹ دی ۱۳۸۸ نیز نشانه دیگری از بلوغ سیاسی ملت ایران بود که به صورت خودجوش و بدون هزینه با مشارکت همه آحاد جامعه به وقوع پیوست.

حجت‌الاسلام حمید حسن‌زاده در آیین بزرگداشت حماسه ۹ دی ، روز بصیرت و میثاق امت اسلامی با ولایت که در مصلای امام خمینی (ره ) میاندوآب با حضور پرشکوه مردم این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: مردم ایران در این روز، عظیم‌ترین فتنه را که حاصل برنامه‌های شوم دشمنان و بدخواهان علیه نظام بود را خنثی کرده و از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و ولایت صیانت کردند.

وی افزود: براساس منویات مقام معظم رهبری، بصیرت در جامعه به منزله شناخت زمان و شناسایی دوست و دشمن و شناخت وسیله مبارزه با دشمن است.

وی با بیان اینکه همیشه با یک سلاح نمی‌توان با دشمن مبارزه کرد، ادامه داد: با بصیرت می‌توان بهترین زمان و شیوه مقابله با دشمن را همانند دوران پیروزی انقلاب اسلامی ایران تشخیص داد.

برگزاری آیین‌های بزرگداشت 9 دی در شهرهای جنوب آذربایجان غربی

امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه دشمن اصلی و واقعی ملت ایران، استکبار جهانی و منافقان داخلی است، گفت: برای افزایش بصیرت در جامعه به بلوغ سیاسی نیاز است زیرا اگر در جامعه‌ای رشد سیاسی نباشد، نمی‌توان جامعه را به اهداف والای خود رساند.

حجت‌الاسلام حسن‌زاده با اشاره به اینکه در هر جامعه‌ای که بلوغ سیاسی باشد آن جامعه رشد می‌کند، اظهار داشت: به اعتقاد دانشمندان و جامعه‌شناسان اگر در جامعه‌ای بصیرت و آگاهی وجود داشته باشد، آن جامعه به بلوغ می‌رسد.

وی بیان کرد: اکنون اقتدار ایران اسلامی در تمام دنیا زبانزد خاص و عام است و اگر آمریکا و یا اسراییل و دشمنان خارجی شبانه روز علیه ایران برنامه‌ریزی می‌کنند، نشان دهنده بلوغ سیاسی ایران و مردم و استقلال و مردم سالاری حقیقی در آن است.

۹ دی بزرگترین سرمایه نظام ایران اسلامی است

مسوول دفتر نماینده ولی فقیه در سپاه ارومیه با بیان اینکه ۹ دی بزرگترین سرمایه برای انقلاب و نظام اسلامی بود گفت: حماسه ۹ دی نماد عزّت، استقلال و بصیرت مردمی است که تا پای جان برای حفظ اصول اسلام و آرمان‌های انقلاب ایستاده اند.

حجت‌الاسلام رستمی ادامه داد: وظیفه دوستان نظام وانقلاب اسلامی این است که به موقع عمل کرده و باید در مقابل دشمنان تمام قد ایستاده و در همه فتنه ها دشمنان را ناکام نمایند.

مسوول دفتر نماینده ولی فقیه در سپاه ارومیه از ۹ دیماه به عنوان نماید نماد لبیک مردم به رهبری یاد کرد و گفت: حماسه ۹ دی روز تجدید میثاق دوباره ملت قهرمان ایران با ولایت فقیه و رهبر انقلاب اسلامی است که در آن به تمام مخالفان نظام و دشمنان انقلاب ثابت شد که مردم ما همچنان با تمام وجود پشتیبان ولایت فقیه هستند.

وی با اشاره به جنگ سایبری دشمنان در فضای مجازی ادامه داد: در حال حاضر ابزار دشمنان انقلاب اسلامی فضای مجازی است که در این شرایط باید فضای مجازی و سایبری دشمن به خوبی مدیریت شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین رستمی اضافه کرد: دشمنان در فتنه ۸۸ برنامه داشتند که افتخارات گذشته و خوب نظام را نادیده گرفته و کتمان نماید که با حضور به موقع مردم همه توطیه های انها خنثی شد.

به گزارش ایرنا، حماسه ۹ دی سال ۱۳۸۸ با عنوان روز بصیرت و تجدید میثاق امت با ولایت نام‌گذاری شده و فتنه عظیم آمریکایی آن سال به دست مردم فهیم ایران اسلامی دفع شد.

مردم مؤمن و ولایتمدار مهاباد نیز در کنار دیگر هموطنان عزیز خود از پیشگامان این حرکت حماسی بودند و همگام با دیگر ایرانیان در اقصی نقاط کشور، نهم دی را به نماد بصیرت و ولایتمداری ملت ایران اسلامی، تبدیل کردند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 31 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق