تغییر کاربری اراضی زراعی، کشاورزی آذربایجان‌غربی را تهدید می‌کند


تغییر کاربری اراضی زراعی، کشاورزی آذربایجان‌غربی را تهدید می‌کند

ارومیه- ایرنا- رییس کل دادگستری آذربایجان‌‎غربی گفت: اولویت دستگاه قضایی جلوگیری از تغییر بی رویه کاربری اراضی زراعی هست که صنعت کشاورزی استان را به مخاطره انداخته است.

به گزارش ایرنا، ناصر عتباتی روز پنجشنبه در جلسه شورای حفاظت از حقوق بیت المال آذربایجان‌غربی اظهار داشت: منابع ملی و طبیعی امانتی هستند در دست ما که باید امانتدار خوبی بوده و همان طور که این منابع از گذشته به ما رسیده است ما نیز به آیندگان منتقل کنیم.

وی با تذکر جدی به مدیرانی که در انجام وظیفه خود سهل انگاری می‌کنند، بیان کرد: در برخورد با متصرفین اراضی ملی و حقوق بیت المال به هیچ وجه کوتاه نخواهیم آمد و دستگاه قضایی استان با این افراد فرصت طلب به شدت و قاطعانه برخورد می‌کند.

رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی با اشاره به خصوص حوادثی که در سطح شهر ارومیه اتفاق افتاده و موجب سقوط کودکان کم سن و سال در کانال آب بدون حفاظ شده است نیز افزود: به هیچ عنوان اینگونه سهل انگاری‌ها پذیرفته نیست وباید رفع مشکل شود.

عتباتی اضافه کرد: کمیته‌ای مرکب از دادستان، شهردار و بازرس استان پیرامون این موضوع تشکیل شود تا تحقیقات لازم را معمول و نتیجه را در سریعترین زمان ممکن گزارش کنند تا از بروز اتفاقات مشابه جلوگیری شود.

حسین مجیدی داستان مرکز استان نیز در این جلسه به اهمیت فعال سازی کمیسیون‌های رفع تداخلات اشاره کرد و گفت: فعال سازی کمیسیون‌های رفع تداخلات، موضوعی جدی است که می‌توان از این طریق بسیاری از مشکلات را مرتفع کرد.

در ادامه جلسه هر یک از ادارات و سازمان‌های مرتبط با حفاظت از منابع ملی و طبیعی به ارائه گزارشی از اقدامات خود در این راستا پرداختند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی