تاثیر دکوراسیون‌های چوبی بر کاهش استرس


تاثیر دکوراسیون‌های چوبی بر کاهش استرس

زمانی که افراد در تماس با فضاهای چوبی قرار می‌گیرند، آرام‌تر می‌شوند و فشارخون و نبض آن‌ها نیز کاهش پیدا می‌کند.

تاثیر دکوراسیون‌های چوبی بر کاهش استرس
چوب اثرات روانشناختی خاصی روی افراد دارد و درست مانند قرارگرفتن در طبیعت، در کاهش استرس افراد نیز موثر است. استفاده از چوب در دکوراسیون منزل باعث سلامت جسم و روان خواهد شد. در این مطلب به بیان تاثیرات دکوراسیون چوبی بر روان افراد می‌پردازیم.

چه عاملی در چوب باعث تاثیر روانی مثبت روی افراد می‌شود؟
سطوح چوبی فضای اتاق را گرم و دنج‌تر نشان می‌دهد. همچنین باعث می‌شود تا افرادی که در تماس با این سطوح قرار می‌گیرند، وضعیت روانی آرام‌تری داشته باشند. در حقیقت در رابطه با این خصوصیات، هیچ ماده دیگری تاثیرات مشابهی مانند چوب بر سلامت روان افراد ندارد و چوب تنها ماده‌ای است که از این خصوصیات بهره می‌برد.

طبق مشاهدات انجام شده، یکی از تاثیرات دکوراسیون چوبی بر روان افراد این است که تماس و دست زدن به سطوح چوبی، احساس امنیت و نزدیکی به طبعیت را به افراد منتقل می‌کند. نکته جالبی که راجع به احساس و تماس با چوب وجود دارد، نرم و ظریف بودن آن در قیاس با دیگر مواد است. این نرم بودن تنها به وجه فیزیکی چوب باز نمی‌گردد. از لحاظ فیزیولوژیکی نیز احساس ملایم و دلنشین‌تری در تماس با چوب به شما دست خواهد داد.

تحقیقاتی که در این خصوص انجام شده نشان داد که اتاق‌هایی که با مبلمان چوبی تزیین شده بودند، کمترین میزان استرس را به خود اختصاص داده بودند این در حالی بود که حتی اتاق‌های سفید رنگ که با گیاهان طبیعی تزیین شده بودند، میزان بیشتری از استرس را در خود جای داده بودند.

نوآوری‌های جدید در محصولات چوبی، آینده دکوراسیون کاربردی
صنعت فرآوری چوب در آینده ابعادی کاملا جدید پیدا خواهد کرد. مدیریت شرکت‌ها نیز باید در به‌کارگیری و ابداع نوآوری‌های جدید، جسورانه عمل کنند. استفاده از چوب‌ها ، نه تنها بر کیفیت هوا، بلکه بر فضای اتاق، وضعیت روحی و سطح استرس شما نیز تاثیری فراوان خواهد داشت.
بر اساس مطالعات انجام شده می‌توان گفت که وجود چوب در مجاورت با انسان، باعث کاهش استرس او خواهد شد. این کاهش استرس مبتنی بر فاکتورهای روانی مثبتی است که چوب آن را ایجاد می‌کند و این فاکتورها عواملی چون نزدیکی به طبیعت، گرمی، سادگی، آرامش‌بخش بودن و غیره هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روانشناسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حقوق ورودی موبایل‌های بالای 600 دلار ابلاغ شد