لفاظی شدید نتانیاهو با بنت / جنگ داخلی در اسرائیل در حال وقوع است؟


لفاظی شدید نتانیاهو با بنت / جنگ داخلی در اسرائیل در حال وقوع است؟

اقتصادنیوز: نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی در توییترش نوشت: ایران بسرعت در حال تاختن است در حالی که بنت ساکت نشسته است و جلوی آن‌ها خم می‌شود و در ادامه اظهاراتش اضافه کرد: «کابینه بنت برای اسرائیل خطرناک است».

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، نتانیاهو ضمن اشاره به اظهارات یک مقام نظامی ایرانی، درباره در معرض خطر بودن رژیم صهیونیستی هشدار داد تا وانمود کند مخالفان سیاسی او متوجه خطرات داخلی و پیرامونی نیستند بنابراین شایسته نخست‌وزیر و تشکیل کابینه هم نیستند.

نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی و رهبر حزب راست‌گرای «لیکود» با انتشار بخشی از گزارش روز گذشته روزنامه عبری‌زبان «معاریو»، در توییترش نوشت: «ایران بسرعت در حال تاختن است در حالی که بنت ساکت نشسته است و جلوی آن‌ها خم می‌شود».

بنیامین نتانیاهو در ادامه اظهاراتش اضافه کرد: «کابینه بنت برای اسرائیل خطرناک است».

گزارشی که نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی به آن اشاره کرده است، خبر روز گذشته روزنامه عبری‌زبان معاریو است که در آن اظهارات سردار سرتیپ دوم «رمضان شریف» سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران نقل شده است.

روزنامه معاریو با انتشاری تصویری از رزمایش اخیر نیروهای نظامی ایران، در تیتر گزارش خود نوشت: «مقام ایرانی: سقوط رژیم صهیونیستی به مهم‌ترین بخش خود رسیده است».

بر اساس گزارش خبرگزاری فارس، سردار رمضان شریف اخیرا در یادواره ۱۲۶۹ شهید میرزا کوچک خان نزسا و شهدای محور مقاومت گفت که رژیم صهیونیستی در عملیات‌های خود از یک ضربه کاری صحبت می‌کرد؛ ولی در مواجه با ایران صحبت از هزار ضربه چاقو می‌کنند.

وی افزوده بود که امروز رژیم صهیونیستی نسبت به سال‌های گذشته خود در پایین‌ترین سطح قرار دارد و قدرتی جز حرف زدن ندارد و این محصول و دستاورد خون شهیدان و ایستادگی و مقاومت مردم است.

سخنگوی سپاه پاسداران همچنین با بیان اینکه به فتح قله‌های نهایی نزدیکیم و به حرف‌های دشمن نباید توجه کرد، گفته بود: «دشمن قصد دارد داشته‌های ما را ناتوان و کاستی‌ها را بزرگ نمایش دهد و این خاصیت خصومت همیشگی آنان علیه انقلاب است».

اختلافات میان نخست‌وزیر پیشین و نخست‌وزیر جدید رژیم صهیونیستی از زمان روی کار آمدن «نفتالی بنت» تشدید شده است.

نتانیاهو پس از آنکه از سمتش کنار رفت، برگزاری مراسم تبادل منصب با نفتالی بنت نخست‌وزیر جدید را نپذیرفت و تنها در دیداری نیم‌ساعته با او جلسه‌ای داشت. منابع آگاه در این خصوص خبر داده بودند که در این دیدار تنها یک موضوع امنیتی و چند موضوع سیاسی مطرح شد و پس از آن نتانیاهو هیچ صحبتی با نفتالی بنت نکرد.

روزنامه عبری‌زبان «یدیعوت آحارانوت»، ضمن تأیید این گزارش، خبر داده بود که نتانیاهو در جلسه‌ای نیم‌ساعته‌ با بنت اطلاعات حساس را در اختیار نخست‌وزیر جدید قرار نداده است.

یدیعوت آحارانوت گزارش داده بود که نتانیاهو در جلسه یادشده هیچ اطلاعاتی درباره روابط با عربستان سعودی، «محمد بن سلمان» ولی‌عهد این کشور و وضعیت روابط تل‌آویو و ریاض و همچنین روابط با دیگر کشورهای عربی از جمله بحرین و امارات و روسیه به نفتالی بنت ارائه نکرده است.

از طرفی دیگر، رونامه عبری‌زبان «هاآرتص» پیشتر خبر داده بود که نتانیاهو پیش از ترک دفتر نخست‌وزیری و تحویل آن به نخست‌وزیر جدید این رژیم بخشی از اسناد کابیه را از بین برده است.

«هاآرتص»، شامگاه روز گذشته با دست‌یابی به صدای ضبط‌شده «زاخی براورمن» منشی سابق دفتر نتانیاهو خبر داد که او در فایل مذکور اعتراف کرده است: «پیش از رفتن، اسنادی را از گاوصندوق بیرون آوردم به معاونم دادم و به او گفتم که فورا آن‌ها را تکه‌تکه کند و او ‌آن‌ها را خرد کرد».

مطابق با قوانین رژیم صهیونیستی، بخشی از اسناد محفوظ در کمدها به آرشیو نخست‌وزیر جدید منتقل می‌شود تا نخست‌وزیر و کابینه او بر اساس نیاز از آن‌ها استفاده کنند؛ اما پاره کردن اسناد اقدامی کاملا غیرقانونی است و باید تمام اسناد چه شخصی چه غیرشخصی در آرشیو دفتر نخست‌وزیر نگهداری شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بارش باران و برف در برخی استان های کشور