باران و برف در بسیاری از شهر‌های کشور


یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت. به گزارش میزان، کبری رفیعی کارشناس هواشناسی در مورد آخرین وضعیت آب و هوایی در کشور گفت: امروز در بخش‌هایی از استان‌های خوزستان ،کهگیلویه و بویراحمد،...

یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

به گزارش میزان، کبری رفیعی کارشناس هواشناسی در مورد آخرین وضعیت آب و هوایی در کشور گفت: امروز در بخش‌هایی از استان‌های خوزستان ،کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال بختیاری، فارس ،بوشهر، هرمزگان ،کرمان ،سیستان و بلوچستان همچنین اصفهان و یزد بارش باران همراه با رعد و برق و وزش باد موقتی را شاهد خواهیم بود.

وی ادامه داد: پیش بینی می‌کنیم که در مناطق مرتفع و سردسیر بارش‌ها به شکل برف خواهد بود.

رفیعی گفت:امروز در بخش‌هایی از خراسان جنوبی، ایلام، لرستان و کرمانشاه نیز بارش پراکنده خواهیم داشت.

وی اظهار کرد: روز جمعه علاوه بر این مناطق در خراسان جنوبی و خراسان رضوی بارش‌ها ادامه خواهد داشت و از روز شنبه نیز بارش‌ها محدود به نوار جنوبی کشور در استان‌های بوشهر، هرمزگان و جنوب استان فارس خواهد بود که با خروج این سامانه بارشی بخش‌هایی از استان‌های خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان نیز بارش‌های پراکنده را تجربه خواهند کرد.

این کارشناس هواشناسی گفت: طی سه روز آینده در شهر‌های صنعتی و پرجمعیت کاهش کیفیت هوا به دلیل انباشت آلاینده‌ها را شاهد خواهیم بود.

وی گفت: آب‌های خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان از امروز تا روز دوشنبه همچنان مواجه و متلاطم خواهد بود.

رفیعی افزود: با توجه به شدت بارش‌ها و هشداری که در سطح نارنجی صادر کرده‌ایم امروز در استان‌های خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال بختیاری، بوشهر هرمزگان، فارس، سیستان و بلوچستان و جنوب اصفهان در روز جمعه و نیمه جنوبی کرمان و خراسان جنوبی تا روز دوشنبه بارش‌ها شدت بیشتری خواهد داشت.

وی گفت:از این رو جاری شدن روان آب ها، آبگرفتگی معابر عمومی، بالا آمدن آب رودخانه‌ها و سیلابی شدن رودخانه‌ها را خواهیم داشت و همچنین در مناطق کوهستانی و مرتفع نیز در جاده‌ها لغزندگی و کاهش دید به جهت مه را شاهد خواهیم بود.

وی ادامه داد:از این رو احتمال مسدود شدن جاده‌های کوهستانی و برف گیر وجود دارد که هموطنان عزیز باید توجه لازم را داشته باشند.

وی در پایان در مورد وضعیت آب و هوای تهران گفت: امروز نیز آسمان پایتخت نیمه ابری همراه با غبار محلی خواهد بود، که در برخی از ساعات غبارآلود نیز خواهد شد، حداکثر دما در تهران ۱۰ درجه و حداقل دمای ۴ درجه بالای صفر خواهد رسید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا