شاسی بلند جدید جیلی با رکورد پیمایش 1300 کیلومتر! ژینگ‌یو L هیبرید مدل 2022


شاسی بلند جدید جیلی با رکورد پیمایش 1300 کیلومتر! ژینگ‌یو L هیبرید مدل 2022

جیلی ژینگ‌یو (XingYue) نام اولین کراس‌اور کوپه از خودروسازی جیلی (Geely) بود که در سال 2019 به بازار چین معرفی شد. این خودروی جذاب از پلتفرم مشهور CMA ولوو بهره می‌برد و به همین دلیل نیز آنرا آغازگر نسل جدید محصولات جیلی می‌دانند. جیلی در...

جیلی ژینگ‌یو (XingYue) نام اولین کراس‌اور کوپه از خودروسازی جیلی (Geely) بود که در سال 2019 به بازار چین معرفی شد. این خودروی جذاب از پلتفرم مشهور CMA ولوو بهره می‌برد و به همین دلیل نیز آنرا آغازگر نسل جدید محصولات جیلی می‌دانند.

جیلی در سال 2021، شروع به صادرات ژینگ‌یو کرد و البته در بازارهای جهانی، نام جدید توگلا (Tugella) را برای آن انتخاب نموده است. در همان سال 2021، یک اتفاق دیگر هم برای جیلی ژینگ‌یو رخ داد؛ شرکت سازنده تصمیم گرفت تا نسخه استاندارد آنرا با فاصله محوری بیشتر، بسازد و به این ترتیب، جیلی ژینگ‌یو ال (XingYue L) خلق شد؛ خودرویی که حدود 14 سانتیمتر، فاصله محوری بیشتری نسبت به مدل کراس‌اور کوپه داشت. ولی این مدل، پایان کار خانواده جیلی ژینگ‌یو نبود چراکه حالا باید برای عرضه نسخه هیبریدی آن آماده شویم.

این مدل هیبریدی، که با پسوند Hi-X شناخته، بر پایه مدل بنزینی جیلی ژینگ‌یو L ساخته شده است. پس همچنان در رده کراس‌اورهای سایز متوسط جای می‌گیرد. البته جیلی، تغییراتی در ظاهر این مدل هیبریدی ایجاد کرده تا تفاوتش با مدل بنزینی، کاملا مشهود باشد. مثلا در جلوپنجره خودرو، از خطوط افقی استفاده کرده که کاملا با جلوپنجره‌های عمودی در محصولات جدیدی جیلی، در تناقض است. همچنین موارد دیگری مانند لوگوی نورانی جیلی در جلوپنجره، تغییر سپرها و استفاده از رینگ‌های جدیدی که مقاومت کمتری در برابر جریان هوا دارند، از ویژگی‌های ظاهری این مدل هیبریدی است.

شاسی بلند جدید جیلی با رکورد پیمایش 1300 کیلومتر! ژینگ‌یو L هیبرید مدل 2022جیلی ژینگ‌یو

درحالیکه مدل بنزینی جیلی ژینگ‌یو L از موتور 4 سیلندر توربوشارژ 2 لیتری، توان می‌گیرد که کمتر از 218 اسب‌بخار و حدود 325 نیوتن‌متر برای‌تان فراهم می‌کند، اما مدل هیبریدی Hi-X به موتور 3 سیلندر 1.5 لیتری توربوشارژ مجهز شده که تنها 150 اسب‌بخار و 225 نیوتن‌متر تولید می‌کند. ولی این موتور بنزینی، قدرتی به چرخ‌ها منتقل نمی‌کند بلکه فقط برای شارژ کردن باتری‌هاست. بنابراین باید تمام امیدتان به موتور الکتریکی قدرتمند جیلی باشد که می‌تواند تا حدود 245 اسب‌بخار به همراه 540 نیوتن‌متر را در دسترس‌تان قرار دهد. این اعداد باعث شده تا این هیبریدی سنگین‌وزن جیلی، بتواند صفر تا صد را در 7.9 ثانیه طی کند.

طبق گفته جیلی، این کراس‌اور هیبریدی از گیربکسی با نام DHT PRO بهره می‌برد و نخستین گیربکس 3 سرعته‌ جهان است که تاکنون در پیشرانه‌های هیبریدی استفاده شده. حداکثر برد این خودرو، بیش از 1300 کیلومتر اعلام شده اما رسانه‌های چینی بعد از تست‌های آزمایشی آن، متوجه شده‌اند که این محصول جیلی، می‌تواند به برد شگفت‌انگیز 1400 کیلومتر و حتی بیشتر از آن نیز دست یابد. جیلی ژینگ‌یو L هیبریدی، در نیمه اول سال 2022 و با قیمت پایه‌ای 173 هزار یوآن (حدود 27 هزار دلار) به بازار چین می‌رود.


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


موضع جدید عربستان در رابطه با توقف تجاوز اسرائیل