واکنش مخاطبان به بی‌آرتی خوابی در تهران / نجومی‌بگیران در کنار اتوبوس‌خواب‌ها!


واکنش مخاطبان به بی‌آرتی خوابی در تهران / نجومی‌بگیران در کنار اتوبوس‌خواب‌ها!

افزایش قیمت مسکن برخی را به حاشیه شهر رانده اما برخی هزینه حاشیه‌نشینی را هم ندارند. کسانی هستند که شب‌ها تا صبح در اتوبوس‌ها می‌خوابند. نوشته واکنش مخاطبان به بی‌آرتی خوابی در تهران / نجومی‌بگیران در کنار اتوبوس‌خواب‌ها!...

به گزارش تجارت‌نیوز، بی‌آرتی خوابی تنها راهی است که برای برخی از شهروندان تهران مانده است. گرانی مسکن و البته هزینه‌های دیگر زندگی را برای آنها آنقدر سخت کرده که حتی قدرت حاشیه‌نشینی را هم ندارند.

۱۲ هزار تا ۲۵ هزار تومان هزینه یک شب بی‌آرتی خوابی در تهران است. به عبارتی ماهانه حدود ۳۵۰ تا ۷۵۰ هزار تومان باید برای اتوبوس‌خوابی کنار بگذارند. برخی شانس این را دارند چند شب را خانه دوست و آشنا سر کنند و این هزینه کمتر هم شود.

سامانه اتوبوس تندروی تهران هر شب میزبان اتوبوس‌خواب‌هاست. دو خط اتوبوسرانی خانه آنهاست؛ یکی خط آزادی-تهرانپارس و دیگری خط تجریش-راه‌آهن.

هر ۳۵ دقیقه یا ۴۵ دقیقه باید پیاده شوند و دوباره هزینه بلیت را پرداخت کنند. بعد از بلیت دوباره می‌توانند سوار شوند. برخی از رانندگان می‌گویند همه طور آدم برای خواب به اتوبوس می‌آیند. زن، مرد، پیر، جوان و حتی کودک!

چرا بی‌خانمان‌ها به گرمخانه نمی‌روند؟

برخی را گشت خدمات اجتماعی می‌برد اما آنطور که راننده می‌گوید تعدادشان زیاد است و برخی همچنان شب‌ها ساکن بی‌آرتی هستند.

آمار دقیق و رسمی هم از تعداد بی‌خانمان‌های شهر تهران در دست نیست. براساس آمارهای غیررسمی در سال ۹۸ تعداد بی‌خانمان‌ها شهر تهران بین ۱۴ تا ۱۵ هزار نفر بود.

این در حالی است که محمد امین توکلی زاده، معاون اجتماعی فرهنگی شهرداری تهران آبان ماه سال جاری گفته بود: «ظرفیت گرمخانه‌های تهران ۲ هزار نفر است.» یعنی حدود ۱۳ هزار نفر دیگر باید دنبال جای دیگری برای خواب باشند.

حقوق نجومی در کنار اتوبوس‌خوابی!

تجارت‌نیوز در گزارشی به پدیده اتوبوس‌خوابی در تهران پرداخت. در ادامه نظر برخی از مخاطبان را نسبت به این گزارش می‌خوانید.

«ایران بسیار ثروتمند هست و دارای منابع بسیار عظیمی است. اگر همه طبق قوانین به حق و حقوق خود برسند، کشور گلستان می شود و دیگر فقر معنایی ندارد.»

«شرکت واحد می‌تواند هرشب یکبار کرایه بگیرد. درآمد که ندارند حداقل هزینه آنها کمتر می‌شود. خدا از شما راضی باشد.»

«کاش ما هم مثل خیلی از کشورها نه نفت داشتیم، نه ثروتی و نه معدنی. شاید الان حال و روزمان بهتر بود.»

«مساجد را باز نمی‌توانید باز کنید لااقل سالن‌های ورزشی را باز کنید تا بخوابند.»

«برخی حقوقهای نجومی می‌گیرند و برخی اینطور محتاج سرپناهی برای چند ساعت خوابند.»

«با این اوضاع اقتصادی توقع افزایش جمعیت را هم دارند.»

«به نظر من حالا که کار به این مرحله رسیده، لااقل راننده پول چند مسیر را بگیرد تا صبح که مسافران اذیت نشوند. پیاده شدن آخر خط مصیبت است.»

«یکی حقوق نجومی می‌گیرد و یکی مثل اینها در اتوبوس می‌خوابد.»

«کسانی هستند که ده‌ها وصدها میلیارد ملک، باغ و ویلا دارن و ملیون‌ها نفر هم توان خرید۵۰ متر خانه یا حتی پرداخت اجاره‌خانه را ندارند.»

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نام بیماری سخت ترانه علیدوستی اعلام شد | اعلام آخرین وضعیت روند درمان بازیگر سرشناس