چابهار سومین شهر پرباران جهان شد


چابهار سومین شهر پرباران جهان شد

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: چابهار در 24ساعت گذشته با 106.7میلیمتر بارش سومین شهر پرباران جهان شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، محسن حیدری با اشاره به تداوم هشدار سطح نارنجی صادر شده توسط اداره‌کل هواشناسی سیستان و بلوچستان در پی فعالیت سامانه بارشی در استان تا جمعه شب، اظهار داشت: سامانه بارشی جدید از بعد از ظهر روز یکشنبه ۱۲ دی‌ماه وارد استان می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: طبق مستندات و داده‌های ثبت شده، چابهار را با ۱۰۶.۷ میلیمتر بارش در ۲۴ ساعت گذشته سومین شهر پرباران جهان شد.

وی گفت: بارش باران، در برخی نقاط رگبار و رعد و برق، وزش تندبادهای لحظه‌ای، احتمال بارش تگرگ و درارتفاعات تفتان بارش برف، وزش باد شدید و احتمال خیزش گرد و خاک در زاهدان و سایر مناطق مرکزی، نوار غربی و جنوب شرق استان از جمله پدیده‌های غالب ورود سامانه جدید به استان است که فعالیت این سامانه تا پایان روز سه‌شنبه ۱۴ دی‌ماه نیز ادامه خواهد داشت.

حیدری اظهار داشت: مناطق تحت تاثیر این سامانه در روز ۱۲ دی‌ماه نیمه شمالی استان شامل شهرستان‌های هیرمند، هامون، نیمروز، زهک، زابل، زاهدان، ایرانشهر، دلگان، خاش، تفتان، میرجاوه، در روز دوشنبه ۱۳ دی‌ماه نیمه شمالی و غرب استان شامل شهرستان‌های زاهدان، ایرانشهر، بمپور، تفتان، خاش، دلگان، زابل، زرآباد، زهک، فنوج، قصرقند، میرجاوه، نیکشهر، نیمروز، هامون و هیرمند و در روز سه‌شنبه ۱۴ دی‌ماه شهرستان‌های خاش، تفتان، دلگان، سراوان، سرباز، سیب و سوران، فنوج، قصرقند، کنارک، گلشن، مهرستان، نیکشهر، ایرانشهر، بمپور، چابهار و دشتیاری است.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان اضافه کرد: مردم با توجه به احتمال سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها، آبگرفتگی معابر عمومی، کاهش دید و لغزنده شدن جاده‌ها، احتمال جاری شدن سیلاب در حوضه آبریز رودخانه هیرمند و ریزش ملایم و پراکنده باران در سایر نقاط استان، از توقف و تردد در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند. از مسافرت‌های غیرضروری و فعالیت ‌ای کوهنوردی بپرهیزند. کشاورزان نیز برای حفاظت از محصولات کشاورزی خود و برداشت و انبار محصولات اهتمام ورزند.

وی به منظور مقابله با رخداد خسارات احتمالی و احتمال وقوع آبگرفتگی با توجه به تداوم بارش‌ها طی هفته آینده، بازگشایی آبروها و دهانه پل‌ها را از جمله اقدامات مهم عنوان کرد.

منبع: تسنیم

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ماجرای ترک یک برنامه تلویزیونی توسط زهرا شجاعی