طرز تهیه پفیلا سرکه نمکی خانگی در 5 دقیقه


طرز تهیه پفیلا سرکه نمکی خانگی در 5 دقیقه

پفیلا با طعم سرکه نمکی را می‌توانید به راحتی و در عرض 5 الی 10 دقیقه در خانه درست کنیم. طرز تهیه آن را در ادامه بخوانید.

آفتاب‌‌نیوز :

به‌راحتی می‌توانید در خانه پفیلا با طعم سرکه نمکی درست کنید.

مواد لازم برای تهیه پفیلا سرکه نمکی:

ذرت ۱ استکان
روغن ۲ قاشق غذاخوری
نمک به مقدار لازم
سرکه ۲ قاشق غذاخوری
کره ۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه و دستور پخت پفیلا سرکه نمکی:

۱. ابتدا برگ‌های بلال را جدا کرده و دانه‌های ذرت را از بلال جدا می‌کنیم و در داخل ظرف مناسبی می‌ریزیم و در داخل سینی به صورت یکنواخت می‌ریزیم تا کمی خشک شود و رطوبت آن کشیده شود (می توانید دانه‌های ذرت را آماده تهیه کنید).

۲. حال داخل قابلمه مناسبی روغن را ریخته و روی حرارت با شعله متوسط گذاشته تا داغ شود سپس دانه‌های ذرت را اضافه کرده کمی نمک را روی دانه‌های ذرت می‌پاشیم باید دانه‌های ذرت به اندازه‌ای باشند که کف قابلمه را بپوشانند و روی هم قرار نگیرند سپس درب قابلمه را می‌گذاریم.

۳. قابلمه را چپ و راست و مورب کرده تا دانه‌های ذرت تفت داده شوند بعد از ۵ الی ۱۰ دقیقه صدای ترکیدن دانه‌های ذرت بلند می‌شود بعد از مدتی دیگر صدای ترکیدن دانه‌های ذرت خیلی کم می‌شود. آن گاه قابلمه را از روی حرارت برداشته و ۵ دقیقه صبر کنید.

۴. حالا برای مزه و طعم دار کردن پفیلا کره را در دمای اتاق داخل ظرف مناسبی گذاشته تا آب شود سپس نمک و سرکه را اضافه کرده و هم می‌زنیم سپس روی پفیلا ریخته و در داخل فر با دمای ۱۰۰ درجه سانتی گراد به مدت ۱۰ می‌گذاریم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حوادث

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دوبله خنده دار رضا شفیعی‌جم به زبان کُردی!/ ویدئو