پایان تماس تلفنی 50 دقیقه‌ای بایدن و پوتین


پایان تماس تلفنی 50 دقیقه‌ای بایدن و پوتین

کاخ سفید از پایان گفت‌وگوی تلفنی رؤسای‌جمهور آمریکا و روسیه بعد از 50 دقیقه خبر داد و کاخ کرملین نیز اعلام کرد مسکو از این گفت‌وگو خرسند است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، کاخ سفید بامداد امروز جمعه اعلام کرد گفت‌وگوی تلفنی «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا و «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه بعد از ۵۰ دقیقه پایان یافته است.

کاخ ریاست‌جمهوری روسیه (کرملین) نیز در بیانیه‌ای درباره این گفت‌وگو اعلام کرد مسکو از تماس تلفنی پوتین و بایدن خرسند است.

بیشتر بخوانید:

دولت قبلی آمریکا برای پوتین مانند یک «احمق به درد بخور» بود!

در بیانیه کاخ کرملین آمده است رئیس‌جمهور روسیه به همتای آمریکایی خود گفته که مسکو به دنبال نتیجه است و اعمال تحریم‌های شدید علیه روسیه، اشتباهی عظیم خواهد بود.

ساعاتی پیش منابع خبری از گمانه‌زنی‌ها درباره مکالمه تلفنی جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا، و همتای روس او خبر دادند و گفتند پوتین در این مکالمه به بایدن اولتیماتوم داده در صورت هرگونه اقدام نظامی از سوی مسکو علیه کی‌یف، تحریم‌های سختی را وضع خواهد کرد.

روابط اوکراین و روسیه از سال ۲۰۱۴ (۱۳۹۳) و پس از الحاق کریمه به روسیه دچار تنش شد. اوکراین از آن زمان به بعد خواستار بازگشت آنچه سرزمین‌های از دست‌رفته می‌خواند به قلمرو خود است، ولی روسیه می‌گوید این مناطق بخشی از خاک این کشور است.

اوکراین در حال حاضر در تلاش برای پیوستن به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) است و دریافت برخی مهمات و تسلیحاتِ آمریکا از سوی این کشور از جمله موشک‌های «جاولین» باعث انتقاد شدید از سوی روسیه شده است.

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه با وقیحانه توصیف کردن موضع غرب و ناتو درباره اوکراین، درباره احتمال تصمیم غرب و ناتو برای به راه انداختن جنگ محدود در اوکراین هشدار داده و گفته بود: ممکن است غربی‌ها بخواهند روسیه را مسئول این جنگ معرفی و آن را مجازات کنند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 31 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق