تعطیلی جمعی مساجد، ترفند انتخاباتی «ماکرون» برای پیروزی در انتخابات


تعطیلی جمعی مساجد، ترفند انتخاباتی «ماکرون» برای پیروزی در انتخابات

در حالی که تنها چهار ماه تا انتخابات ریاست جمهوری فرانسه باقی مانده است، بزرگترین جامعه مسلمان اروپا به بدترین شکل همیشه مورد هدف سرکوب دولت قرار گرفته است.

خبرگزاری شبستان، جهان اسلام: در حالی که تنها چهار ماه تا انتخابات ریاست جمهوری فرانسه باقی مانده است، بزرگترین جامعه مسلمان اروپا به بدترین شکل همیشه مورد هدف سرکوب دولت قرار گرفته است.

اخیرانزدیک به 100 مسجد توسط دولت مورد حمله قرار گرفته است و تاکنون حداقل 22 مسجد تعطیل شده است.

در اوایل سال جاری، قانون به اصطلاح «ضد جدایی‌طلبی» در فرانسه اسلام‌هراسی را قانونی کرد زیرا تلاش کرد حجاب را برای خردسالان ممنوع کند و نه تنها مساجد، بلکه سازمان‌های غیردولتی مسلمان بسیار مورد احترام، مانند «جمعیت علیه فرانسه» را مجبور به تعطیلی کرد.

آخرین حمله به آزادی مذهب برای مسلمانان فرانسه مورد انتقاد شدید رهبران خارجی و سازمان های غیردولتی بزرگ قرار گرفته است.

موضوع اصلی کل انتخابات ریاست جمهوری فرانسه به سمت راست افراطی تغییر کرده است، زیرا «اریک زمور» ،یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری که در نظرسنجی‌ها به رتبه سوم رسیده است به ماکرون و سایر نامزدها اجازه داده است مسلمانان را مسئول مشکلات اقتصادی و سیاسی فرانسه معرفی کنند.

به نظر می‌رسد که سه نامزد محبوب‌ترین نامزد در انتخابات ریاست‌جمهوری، همگی در تلاش هستند تا در اسلام‌هراسی از یکدیگر پیشی بگیرند، چیزی که مسلمانان فرانسه را مورد اقدامات نژادپرستانه بیش از پیش در چهار ماه آینده قرار خواهد داد.

این در حالی است که اکنون مقابله با اسلام گرایی در فرانسه به یکی از موضوعات داغ به ویژه پیش از انتخابات ریاست جمهوری آینده تبدیل شده است.

مکرون در تلاش است در این مدت برای رویارویی با مارین لوپن ، رهبر راست افراطی هر کاری انجام دهد.

ایوب ساهین ، متولی جدید «ایوب سلطان» در فرانسه در این باره می گوید : کسی که دشمن خوبی پیدا می کند و سر و صدای زیادی در پیرامون آن ایجاد می کند در انتخابات پیروز می شود. این همان کاری

از زمان اعلام جنگ دولت فرانسه علیه «جدایی طلبی اسلامی» فشارها بر مسلمانان در فرانسه از جمله سازمان های اسلامی و جامعه مدنی همچنان در حال افزایش است و دولت فرانسه سازمان های اسلامی، مساجد، حتی کودکان را در سرکوب علیه به اصطلاح «تجزیه طلبی اسلامی» هدف قرار می دهد.

فرانسه که در چند وقت اخیر به بهانه مقابله با تروریسم ، اسلام هراسی را به شدت گسترش داده از هر روشی از جمله جاسوسی از مساجد،تعطیلی مساجد و جلوگیری از ساخت مساجد استفاده می کند.

چندی پیش دولت فرانسه تصمیم گرفت حداقل 76 مسجد را که مدعی است تهدید کننده امنیت و ارزش های فرانسه هستند مورد تحقیق قرار دهد و آنها را به تعطیلی بکشاند.

همچنین ماموران فرانسوی در حال جستجوی منابع تامین بودجه مساجد و پیش زمینه های ائمه جماعات هستند تا آنها را افرادی افراط گرا و رادیکال جلوه دهند.

اکنون فعالیت های ضد مساجد در فرانسه گسترش پیدا کرده و سرکوب مساجد از سوی دولت موجب شده است تا مسلمانان در کشوری که در آن زندگی می کنند احساس بیگانگی کنند.

پایان پیام/7

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه انتخابات

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حال خوش کمند امیرسلیمانی /عکس