رهبر طالبان اعضای این گروه را به رعایت عفو عمومی ملزم کرد


رهبر طالبان اعضای این گروه را به رعایت عفو عمومی ملزم کرد

در پی برخی گزارش‌ها درباره بازداشت تعدادی از نظامیان و کارمندان دولت پیشین افغانستان، رهبر طالبان در پیامی به نیروهای این گروه دستور داده تا فرمان عفو عمومی را رعایت کرده و آن را پایمال نکنند.

سخنگویان و منابع طالبان متنی از توصیه‌های ملاهبت‌الله آخندزاده ، رهبر طالبان را که گفته شده است در «گردهمایی بزرگ با مسوولان و مقامات ولایت قندهار» مطرح کرده است، منتشر کردند.

این توصیه‌ها شامل موارد معتدد می‌شود که بر رعایت عفو عمومی از سوی طالبان تأکید شده است. بخشی از این توصیه‌ها ناظر بر روابط درونی طالبان است.

طبق اعلام طالبان، ملا هبت‌الله آخندزاده به نیروهای طالبان توصیه کرده که به عفو اعلام شده از سوی او احترام بگذراند. او همچنین تأکید کرده که به کارمندان نظام پیشین به علت «جرم‌های قبلی» جزا داده نشود.

براساس متنی که محمد نعیم، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان منتشر کرده، ملا هبت‌الله گفته است که هر فرد این وطن محترم است و قدر و عزتی که مردم در کشور دارند، در بیرون نیست و نباید هیچ فردی از کشور بیرون شود. او از مسوولان، عالمان، بزرگان قوم، والیان و فرمانداران طالبان خواسته تا کسانی را که می‌خواهند از افغانستان خارج شوند، راضی کنند تا در وطن بمانند.

وی از مقام‌های طالبان خواسته که «وسیله امن» مردم شوند و عزت آن‌ها را حفظ کنند؛ زیرا تمام افغان‌ها از آن‌ها توقع دارند.

رهبر طالبان توصیه‌هایی را نیز درباره روابط درونی این تحریک مطرح کرده است. او خطاب به اعضای طالبان گفته که خودشان مسوولیت را نخواهند و اگر بزرگان مسوولیتی را به آن‌ها سپردند، از امرشان اطاعت و مسوولیت را اجرا کنند.

ملا هبت‌الله به افرادش دستور داده است که براساس اصول، دستورالعمل و لایحه مسوولیت‌های واگذار شده را به پیش ببرند و از فعالیت خودسرانه خودداری کنند.

وی در بخشی از این سخنان گفته است: «مسوولیت خود را به‌گونه‌ای انجام دهید که فردا بتوانید در چشمان مردم نگاه کنید. در اجرای مسوولیت خود همیشه از علما مشورت بگیرید.»

رهبر طالبان به افراد خود توصیه کرده که تمام افغان‌ها را همانند برادرشان بدانند.

رهبر طالبان اعضای این گروه را به رعایت عفو عمومی ملزم کرد

وی همچنین از افراد تحت امرش خواسته که هیچگاه بر مردم ظلم نکنند، چراکه نتیجه ظلم بد است.

به افراد طالبان از سوی رهبرشان توصیه شده است که از «اسبابی که خداوند» در اختیار آن‌ها گذاشته، برای «ظلم و بزرگ‌نمایی» استفاده نکنند و در اجرای مسوولیت از عاجزی کار بگیرند.

ملا هبت‌الله همچنین بر هماهنگی خوب بین اعضای طالبان و نیز عدم مداخله در امور یک‌دیگر تأکید کرده است.

رعایت اخلاق خوب در هنگام تلاش، گزمه‌های شبانه، تامین امنیت مردم و ایستادن قاطع با نظام طالبان از دیگر توصیه‌های ملا هبت‌الله آخنده‌زاده است.

وی در پایان تأکید کرده است که طالبان در آزمون بزرگ قرار دارند و از اعضا خواسته است که از این امتحان موفق بدرآیند و همه را دعوت کرده تا این گروه در تاریخ سربلند شود.

این توصیه‌ها در حالی صادر شده است که در برخی مناطق گزارش‌ها از آزار و اذیت نظامیان و کارمندان پیشین دولتی از سوی نیروهای طالبان گزارش شده و موضوع عفو عمومی زیر سوال رفته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس