برگزاری مسابقه بین المللی مجازی فرازخوانی قرآن کریم/ ضرورت ترویج فرهنگ قرآنی


برگزاری مسابقه بین المللی مجازی فرازخوانی قرآن کریم/ ضرورت ترویج فرهنگ قرآنی

حجت الاسلام والمسلمین محمدی گفت: مسابقه بین المللی فرازخوانی قرآن کریم توسط موسسه قرآنی مشکات به صورت مجازی برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین «مجتبی محمدی» در نشست خبری که امروز هفت دی ماه برگزار شد، برنامه های مسابقه بین المللی فرازخوانی قرآن کریم را تشریح کرد.

مدیرعامل موسسه قرآنی مشکات افزود: مسابقه بین المللی مجازی فرازخوانی قرآن کریم مشکات از دوازدهم دی ماه آغاز می شود و علاقه مندان یک ماه فرصت دارند تا آثار خود را به دبیرخانه این مسابقه ارسال کنند. وی با بیان اینکه در شورای راهبردی برنامه ریزی شده است تا از ظرفیت های موجود در فضای مجازی برای ترویج فرهنگ قرآنی استفاده کنیم، گفت: مسابقه بین المللی فرازخوانی دارای ویژگی های خاصی است که مجازی بودن و سبک و سیاق برگزاری مسابقه مهمترین آنها است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی ادامه داد: افتتاحیه مسابقه بین المللی مجازی فرازخوانی قرآن کریم با پیام آیت الله مکارم شیرازی مرجع تقلید شیعیان برگزار می شود. وی ادامه داد: با توجه به اینکه مراسم افتتاحیه این دوره از مسابقات مصادف شده است با سالروز شهادت سردار سلیمانی برنامه های ویژه ای در مراسم افتتاحیه خواهیم داشت.

مدیرعامل موسسه قرآنی مشکات خاطرنشان کرد: تلاوت های انجام شده در مراسم افتتاحیه به روح مطهر شهید قاسم سلیمانی هدیه می شود. همچنین زینب شیری فرزند هفت ساله شهید مدافع حرم که 27 جزء قرآن کریم را حفظ است در این شب به تلاوت قرآن کریم می پردازد.

وی یادآور شد: کریم منصوری در مراسم افتتاحیه مسابقه بین المللی مجازی فرازخوانی حضور داشته و به قرائت آیاتی از کلام الله مجید خواهد پرداخت. حجت الاسلام والمسلمین محمدی درباره شرایط شرکت در مسابقه بین المللی مجازی فرازخوانی قرآن کریم گفت: این دوره از مسابقات ویژه آقایان بوده و محدودیت سنی هم ندارد.

وی افزود: علاقه مندان برای شرکت در این دوره از مسابقات از 12 دی ماه به مدت یک ماه فرصت دارند تا فراز اول سوره قیامت را به سبک استاد عبدالباسط تلاوت کنند و فایل آن را برای دبیرخانه مسابقه ارسال کنند. حجت الاسلام والمسلمین محمدی درباره جوایز این دوره از مسابقات نیز گفت: سه نفر اول پس از انجام داوری مورد تقدیر قرار می گیرند و نفر اول این دوره از مسابقات هزار دلار، نفر دوم 700 دلار و به نفر سوم 500 دلار اهدا می شود.

مدیرعامل موسسه قرآنی مشکات در خصوص داوران این دوره از مسابقات گفت: رضوان درویش داور سوری، استاد سعیدیان و استاد سبزعلی از جمله داوران این دوره از مسابقات خواهند بود. وی با تاکید بر ضرورت ترویج فرهنگ قرآنی گفت: در برگزاری مسابقه بین المللی فرازخوانی قرآن کریم از ظرفیت مردمی و خیرین استفاده می شود و با توجه به اینکه در سطح بین المللی برگزار خواهد شد، این دوره از مسابقات صرفا به صورت مجازی برگزار می شود.

وی در خصوص نحوه تبلیغات و اطلاع رسانی گفت: برگزاری نشست های خبری، ساخت تیزرهای تبلیغاتی، اطلاع رسانی از طریق رسانه های داخلی، طراحی صفحه اینستاگرام به سه زبان و استفاده از ظرفیت فضای مجازی از جمله اقدامات انجام شده برای اطلاع رسانی در خصوص برگزاری این مسابقه است. همچنین در شورای راهبردی برنامه ریزی شده است تا از ظرفیت های جمهوری اسلامی در کشورهای دیگر برای برگزاری مسابقه بین المللی مجازی فرازخوانی قرآن کریم مشکات استفاده شود.

پایان پیام/47

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق