تست‌ های روزانه تشخیصی کرونا باید افزایش یابد


تست‌ های روزانه تشخیصی کرونا باید افزایش یابد

عضو کیمته علمی کشوری مقابله با کرونا، با تاکید بر لزوم افزایش تست‌های روزانه تشخیص کرونا در کشور، گفت: نمی‌توانیم بگوییم تنها موارد ابتلا به اُمیکرون در کشور همین تعداد مواردی است که تایید شده، 100 درصد تعداد موارد اُمیکرون بیش از این است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا؛ پیام طبرسی ، درباره وضعیت انتشار کرونای اُمیکرون در کشور، گفت: اُمیکرون ویروسی است که گسترش سریعی دارد و به سرعت پخش می‌شود. بر همین اساس اینکه بگوییم تعداد موارد اُمیکرون تنها ۳۰ یا ۳۴ مورد تایید شده است، درست نیست و قطعا تعداد موارد بیماری در کشور بیش از این است و در کل کشور هم پخش شده است. به طوری که می‌توان گفت اُمیکرون در کل کشور در حال گردش است.

وی افزود: با این حال خوشبختانه موضوعی که تاکنون وجود دارد، این است که گردش ویروس اُمیکرون، منجر به افزایش موارد بستری و فوت و حتی افزایش موارد سرپایی ابتلا در کشور نشده است و آمار ما زیر ۲۰۰۰ تست مثبت در روز است.

طبرسی با تاکید بر لزوم افزایش تست‌های روزانه کرونا در کشور، گفت: در کمیته علمی هم مورد بحث قرار گرفته است که تعداد تست‌های روزانه کرونا را افزایش دهیم. انجام روزانه ۲۰ هزار تست برای کشور ما کم است و باید تعداد تست را افزایش دهیم.

وی گفت: به عنوان مثال در حال حاضر کشوری مانند انگلیس با جمعیتی حدود ۱۰ تا ۱۵ میلیون کمتر از جمعیت کشور ما روزانه یک میلیون تست انجام می‌دهد. ما به عنوان یک کشور ۸۰ میلیونی حداقل باید روزانه یک میلیون تست را داشته باشیم. حال اگر امکان انجام روزانه یک میلیون تست وجود ندارد، حداقل روزانه ۱۰۰ هزار تست را باید انجام دهیم تا بتوانیم آمار دقیقی از اُمیکرون داشته باشیم.

وی گفت: از آنجایی که اُمیکرون بیماری خفیف می‌دهد، ممکن است بسیاری از افراد آن را با سرماخوردگی اشتباه بگیرند و اصلا برای انجام تست مراجعه نکنند. بنابراین نمی‌توانیم بگوییم تنها موارد ابتلا به اُمیکرون در کشور همین تعداد مواردی است که تایید شده است، ۱۰۰ درصد تعداد موارد اُمیکرون بیش از این است و باید پروتکل‌های بهداشتی را همچنان رعایت کنیم.

طبرسی درباره وضعیت مدارس نیز گفت: کمیته علمی از همان ابتدا اعلام کرد که مخالف بازگشایی مدارس به صورت کامل است. اینکه دانش آموزان در کلاس‌هایی که نه تهویه دارد و نه فضای درستی دارد، درست نیست. اینکه یک روز در هفته به صورت منتخب و با تعداد کم دانش آموزان حضور داشته باشند، ممکن است موردی نداشته باشد، اما اینکه قرار باشد که هر روز تعداد زیادی از دانش آموزان را به مدرسه بیاوریم، خطرناک است.

وی درباره واکسیناسیون افراد زیر ۱۲ سال، گفت: واکسیناسیون افراد زیر ۱۲ سال در حال بررسی در ستاد است و به محض نتیجه گرفتن، اعلام می‌شود.

منبع: ایسنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید