هشدار هواشناسی ایران امروز 10 دی / تهران دوشنبه بارانی است


هشدار هواشناسی ایران امروز 10 دی / تهران دوشنبه بارانی است

حوادث رکنا: سازمان هواشناسی با اشاره به بارش برف و باران 5 روزه در اکثر مناطق کشور نسبت به بارش‌های سیل‌آسا در 14 استان هشدار داد. تهران دوشنبه‌ آینده بارانی خواهد شد.

بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و‌ آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز گستره فعالیت سامانه بارشی در نوار شرقی و جنوبی کشور ادامه دارد که باعث بارش باران در جزایر واقع در خلیج‌فارس و تنگه هرمز، سواحل دریای عمان، استان‌های بوشهر، فارس، هرمزگان، سیستان و بلوچستان،‌ خراسان رضوی، خراسان جنوبی و یزد می شود. در برخی مناطق غرب، جنوب غرب و مرکز کشور نیز بارش پراکنده و در ارتفاعات بارش برف پیش‌بینی شده است.

به گزارش رکنا، فردا شنبه از فعالیت سامانه بارشی در شرق کشور کاسته شده و این سامانه فقط در نوار جنوبی کشور فعال است و در جزایر واقع در خلیج ‌فارس و تنگه هرمز، سواحل دریای عمان،‌ نیمه جنوبی استان‌های بوشهر و فارس، هرمزگان، جنوب کرمان و سیستان و بلوچستان بارش باران گاهی رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی شده است.

بعدازظهر فردا در برخی مناطق غرب، جنوب غرب، دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های زنجان، قزوین، جنوب آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و کردستان بارش پراکنده باران و در ارتفاعات بارش برف پیش‌بینی شده است. یکشنبه گستره فعالیت این سامانه کل کشور به جز نوار شمالی را فرا می‌گیرد.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی در استان‌های جنوبی، سواحل خلیج‌فارس رگبار و رعدوبرق و در مناطق مرتفع و سردسیر بارش برف پیش‌بینی شده است.

در این روز شدت بارش‌های برای استان‌های فارس، بوشهر، شمال و شرق خوزستان، جنوب لرستان، چهارمحال و بختیاری،‌کهگیلویه و بویراحمد، غرب هرمزگان جنوب کرمان و جزایر خلیج‌فارس است.

روز دوشنبه سامانه بارشی در کل کشور فعال است و باعث بارندگی در تمام مناطق به جز شمال غرب می‌شود. در این روز شدت بارش‌ها برای استان‌های هرمزگان، شرق کرمان و غرب سیستان و بلوچستان است و در ارتفاعات غرب و جنوب غرب کشور بارش برف پیش‌بینی شده است.

سه‌شنبه هفته آینده گستره فعالیت سامانه بارشی در نیمه شرقی است و درنیمه جنوبی سیستان و بلوچستان بارش‌ها شدت می‌گیرد. در بعدازظهر این روز به‌تدریج با خروج این سامانه موج دیگری از شمال غرب وارد کشور شده و در برخی مناطق شمال غرب، غرب، ارتفاعات واقع در جنوب غرب و دامنه‌های جنوبی البرز و مرکز بارش بارش‌های پراکنده باران، برف و وزش با می‌شود.

به گزارش تسنیم، آسمان تهران طی امروز تا یکشنبه آفتابی و نیمه ابری است. روز دوشنبه آینده آسمان تهران ابری است و احتمال بارش باران در پایتخت 85 درصد خواهد بود. میزان بارندگی در تهران 4.8 میلیمتر پیش‌بینی شده است.

توصیف سامانه: تشدید فعالیت سامانه بارشی

نوع مخاطره: بارش شدید و تداوم باران در برخی نواحی با رعدوبرق، در نقاط مستعد ریزش تگرگ، وزش باد شدید موقت، در نواحی مرتفع و کوهستانی بارش برف.

منطقه اثر:

جمعه 1400/10/10 : هرمزگان، سیستان و بلوچستان، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، بوشهر، نیمه جنوبی کرمان، خراسان جنوبی.

شنبه 1400/10/11 : جنوب فارس، بوشهر، هرمزگان.

یکشنبه 1400/10/12 : فارس، بوشهر، هرمزگان، نیمه غربی اصفهان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، کرمان، خوزستان، نیمه جنوبی یزد.

دوشنبه 1400/10/13 : کرمان، فارس، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، ایلام، کرمانشاه، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شرق خوزستان، بوشهر.

اثر مخاطره: جاری شدن روان‌آب، آبگرفتگی معابر عمومی، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، سیلابی شدن رودخانه‌ها، پدیده مه، لغزندگی و کاهش دید در جاده‌ها، احتمال مسدود شدن جاده های کوهستانی و برف گیر، تاخیر یا لغو پرواز.

توصیه: پرهیز از توقف و تردد در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، بازگشایی آبروها و دهانه پل‌ها، پرهیز از سفرهای غیر ضروری، تجهیز خودروها به ادوات زمستانی و اطمینان از سوخت کافی، جلوگیری از هر گونه فعالیت‌های کوهنوردی، عدم جابجایی عشایر کوچ‌رو، جمع آوری دام‌ها از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و آمادگی فرمانداری‌ها و سایر دستگاه‌های اجرایی برای مقابله با رخداد خسارات احتمالی سیل، آبگرفتگی و برف روبی در مناطق سردسیر.

توصیف سامانه: فعالیت سامانه بارشی

نوع مخاطره: بارش برف، باران، وزش باد و در نواحی با اقلیم گرم همراه با رعدوبرق

منطقه اثر:

جمعه 1400/10/10 : لرستان، یزد، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، اصفهان، نیمه جنوبی مرکزی، خراسان رضوی، کرمان.

شنبه 1400/10/11 : سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، نیمه جنوبی کرمان.

یکشنبه 1400/10/12 : قزوین، زنجان، لرستان، ایلام، جنوب کردستان، کرمانشاه، همدان، مرکزی، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، جنوب خراسان رضوی، نیمه شمالی یزد، البرز، تهران.

دوشنبه 1400/10/13 : یزد، اصفهان، قم، سمنان، جنوب آذربایجان شرقی، جنوب آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، زنجان، قزوین، البرز، تهران، خراسان شمالی، خراسان رضوی، کردستان، همدان و مرکزی.

اثر مخاطره: احتمال آبگرفتگی معابر، احتمال بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، لغزندگی جاده‌ها، پدیده مه، کاهش دید بویژه در جاده های کوهستانی و مرتفع و احتمال تاخیر در پرواز.

توصیه: احتیاط در تردد از حاشیه رودخانه ها و مسیلها، احتیاط در صعود به ارتفاعات، احتیاط در جابجایی عشایر کوچ‌رو، آمادگی برای برف روبی در مناطق سردسیر.

توصیف سامانه: تداوم پایداری در جو

نوع مخاطره: تداوم آلودگی هوا در حد ناسالم برای گروه‌های حساس.

منطقه اثر: تهران، کرج، تبریز.

اثر مخاطره: در صورت عدم کنترل منابع آلاینده(ثابت و متحرک)افزایش آلودگی هوا تا حد ناسالم برای گروه‌های حساس و در مناطق پرتردد و صنعتی احتمال افزایش آلودگی هوا در حد ناسالم برای تمام گروه‌ها.

توصیه: پرهیز از رفت و آمد غیر ضروری در سطح شهرها، بویژه برای سالمندان، کودکان و افراد با سابقه بیماری، پرهیز از فعالیت‌های فیزیکی و ورزشی در فضای باز، مدیریت مصرف سوخت‌های فسیلی و زمان فعالیت واحدهای صنعتی در سطح و حومه کلان‌شهرها.

اخبار وبگردی را در اینجا بخوانید:

آیا این خبر مفید بود؟
0 0

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها