قیمت نان در گیلان از یازدهم دیماه افزایش می‌یابد


قیمت نان در گیلان از یازدهم دیماه افزایش می‌یابد

رشت - ایرنا - مدیر بازرسی اتاق اصناف مرکز گیلان با اشاره به اجرایی شدن افزایش قیمت نان در استان از روز شنبه یازدهم دیماه گفت: به عبارت دیگر نرخ نان با سراسر کشور که پیشتر افزایش یافته بود بروزرسانی خواهد شد.

مهدی شریفی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: افزایش قیمت نان در سراسر کشور از حدود ۱۶ ماه پیش اعمال شد که البته به دلایلی این نرخ برای استان گیلان اجرایی نشد.

وی تاکید کرد: نانوایی ها در صورتی می توانند افزایش قیمت کارگروه تنظیم بازار استان را اعمال کنند که نرخنامه شامل تعیین نوع آرد یارانه درجه ۲ با رنگ آبی و نوع آرد یارانه درجه یک بارنگ زرد را از اتحادیه دریافت و بر واحد نانوایی خود نصب کرده یاشند.

مدیر بازرسی اتاق اصناف مرکز گیلان افزود: افزایش قیمت توسط واحدهای نانوایی در صورتی قانونی است که نرخنامه ستاد تنظیم بازار برای تعیین نوع یارانه ای ۱ و ۲ نصب شده باشد.

شریفی با اشاره به عدم تغییر قیمت نان در گیلان از بیش از یکسال گذشته اظهار داشت: در تمامی طرح های توسعه ای گیلان به عنوان استان پایلوت و جزو استان های نخست در کشور است اما در افزایش قیمت نان این استان آخرین استانی محسوب می شود که تغییر قیمت این محصول در آن صورت می گیرد.

رئیس اتحادیه نانوایان شهرستان رشت نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزایش قیمت نان از روز شنبه خبر داد و گفت: بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار استان قیمت انواع نان افزایش می یابد.

عادل محمدی افزود : بر این اساس، نان بربری با وزن چانه ۵۲۰ گرم از ۹۰۰ به هزار و ۳۰۰ تومان ، لواش با چانه ۱۵۰ گرمی از ۲۵۰ به ۳۵۰ تومان ، نان سنگک با چانه ۵۷۰ گرم از یک هزار به یک هزار و ۵۰۰ تومان ، تافتون ۲۵۰ گرمی از ۴۰۰ به ۶۰۰ تومان افزایش می یابد.

وی ادامه داد : همچنین قیمت انواع نان غیریارانه‌ای آزاد پز نیز برای نان بربری با وزن چانه ۶۰۰ گرم هزار و ۸۰۰ تومان ، لواش با چانه ۱۵۰ گرمی ۴۲۰ تومان ، نان سنگک با چانه ۶۳۰ گرم ۲ هزار تومان ، تافتون ۲۵۰ گرمی ۷۰۰ تومان تعیین شده است.

رئیس اتحادیه نانوایان گیلان افزود : این قیمت‌های جدید از فردا در همه نانوایی‌های گیلان اعمال می‌شود.

چهار هزار و ۴۰۰ واحد نانوایی در گیلان فعال است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جشنواره طنز «دادخند» در یزد 2 ساله شد