سد کرج در وضعیت بسیار خشک + فیلم


سد کرج در وضعیت بسیار خشک + فیلم

رکنا: سد کرج که یکی از اصلی ترین منابع تامین کننده آب مصرفی تهران محسوب می شود، در یکی از خشک ترین وضعیت ها در تمام سال های پس از تاسیس خود قرار دارد.

سد کرج / سد کرج یکی از سدهای پنجگانه تهران است. سد کرج یکی از مهمترین منابع آبی تهران محسوب می شود. خشکسالی های اخیر منجر به کاهش محسوس مخازن سد کرج شده است. سد کرج در یکی از خشک ترین وضعیت ها در تمام سال های پس از تاسیس خود قرار دارد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، با وجود این که در سال آبی گذشته یعنی از ابتدای مهر 99 تا پایان شهریور 1400 شاهد کاهش حدودا 40 ‌درصدی بارندگی ها در استان تهران نسبت به متوسط بلندمدت بودیم، آمارهای سازمان هواشناسی از این حکایت دارد که میزان بارش های ‌استان تهران در پاییز امسال نسبت به پاییز سال گذشته با افتی حدودا 40 درصدی مواجه شده است.‌

تداوم خشکسالی در دو سال گذشته بیشترین تاثیر را بر کاهش حجم آب موجود در سدهای تهران گذاشته است و آخرین آمارهای ارائه ‌شده از سوی شرکت آب منطقه ای تهران نیز که مربوط به 24 آذر 1400 است، از کاهش 36 درصدی ورودی آب سدهای تهران نسبت به ‌مدت مشابه سال گذشته حکایت دارد.

همچنین در آن تاریخ، موجودی مخازن سد‌های تهران حدود 360 میلیون متر مکعب بود که حدود 264 ‌میلیون متر مکعب کمتر از روز مشابه سال گذشته بوده است و این مساله نشان می دهد که تا پیش از بارندگی های اخیر، عملا سدهای تهران دچار کسری 264 میلیون متر مکعبی نسبت به سال گذشته بودند.

در این میان تصاویر ارسالی از سوی مخاطبان رکنا درباره سد کرج به عنوان یکی از سدهای پنجگانه تهران از این حکایت دارد که این سد در یکی از بحرانی ترین شرایط خود در پنج سال اخیر قرار گرفته است و اهالی پایتخت و البته مسئولان کشور این روزها باید حسابی حواسشان به کاهش محسوس ذخیره آب در سد کرج باشد.

همچنین محمد درویش، کنشگر محیط زیست در صفحه خود در فضای مجازی وضعیت سد کرج را این چنین توصیف کرده است: «‌مخزن سد کرج در یکی از خشک‌ترین سال‌های تاسیس خود است. وضعیت ارتفاعات مشرف به سد هم از منظر ذخیره برف بسیار نگران‌کننده است. هرچند که خبر می‌رسد به زودی بارش‌های خوبی قرار است رخ دهد. امیدوارم.»

اخبار وبگردی را در اینجا بخوانید:

آیا این خبر مفید بود؟
0 0

حجم ویدیو: 6.36M | مدت زمان ویدیو: 00:00:52

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | دلخوری و ناراحتی شدید رابعه اسکویی از مازیار لرستانی؛ مجری برنامه متعجب شد