بایدن با ارائه اطلاعات به شدت حساس در حوزه توانایی نظامی ایران به کنگره مخالفت کرد


 بایدن با ارائه اطلاعات به شدت حساس در حوزه توانایی نظامی ایران به کنگره مخالفت کرد

ماده مربوط به ایران خواستار توضیح تفصیلی درمورد پیشرفت‌های نظامی ایران، فروش و انتقال تسلیحات به یا از ایران، همه پرتاب‌های موشکی توسط ایران و تغییرات در توانایی‌های گروه‌های شبه نظامی تحت حمایت ایران است. بر این اساس، هر اطلاعاتی که به کنگره ارائه شود، احتمالاً طبقه بندی می‌شود و احتمالاً به جای گزارش کتبی، به صورت یک گزارش شفاهی...

هاارتص نوشت: جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا روز دوشنبه لایحه دفاعی سالانه ۷۶۸ دلاری را رسما به عنوان قانون ابلاغ کرد، اما با ماده‌ای که وی را ملزم به ارائه گزارش‌های مفصل در مورد توانایی‌های نظامی ایران و فعالیت‌های مرتبط با آن می‌کرد، مخالفت کرد.

به گزارش «انتخاب»؛ در ادامه این مطلب آمده است: ماده مربوط به ایران خواستار "توضیح تفصیلی" درمورد پیشرفت‌های نظامی ایران، فروش و انتقال تسلیحات به یا از ایران، همه پرتاب‌های موشکی توسط ایران و تغییرات در توانایی‌های گروه‌های شبه نظامی تحت حمایت ایران است. بر این اساس، هر اطلاعاتی که به کنگره ارائه شود، احتمالاً طبقه بندی می شود و احتمالاً به جای گزارش کتبی، به صورت یک گزارش شفاهی است.

در بیانیه ای پس از امضای «قانون مجوز دفاع ملی»، بایدن گفت که ماده مربوط به ایران یکی از چندین ماده ای است که «به طور مؤثر نهادها و سازمان های اجرایی را ملزم می کند تا گزارش هایی را به کمیته های خاصی ارائه دهند که شامل اطلاعات طبقه بندی شده بسیار حساس می شود، از جمله اطلاعاتی که می تواند منابع اطلاعاتی حیاتی یا طرح های عملیاتی نظامی را فاش کند».

بایدن خاطرنشان کرد که از اختیارات قانون اساسی برای جلوگیری از افشای چنین اطلاعات حساسی در راستای امنیت ملی برخوردار است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی