پرتاب همزمان سه ماهواره از پایگاه فضایی امام خمینی (ره)


پرتاب همزمان سه ماهواره از پایگاه فضایی امام خمینی (ره)

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از پرتاب سه ماهواره توسط ماهواره بر «سیمرغ بهینه شده» از پایگاه فضایی امام خمینی (ره) خبر داد. عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت: دقیقا یک ماه قبل، اولین جلسه شورای عالی فضایی با حضور رییس محترم جمهور بعد از 11 سال برگزار شد. وی افزود: یکی از مصوبات جلسه،...

پرتاب همزمان سه ماهواره از پایگاه فضایی امام خمینی (ره)
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از پرتاب سه ماهواره توسط ماهواره بر «سیمرغ بهینه شده» از پایگاه فضایی امام خمینی (ره) خبر داد.
عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت: دقیقا یک ماه قبل، اولین جلسه شورای عالی فضایی با حضور رییس محترم جمهور بعد از ۱۱ سال برگزار شد.
وی افزود: یکی از مصوبات جلسه، تثبیت فناوری تزریق ماهواره در لایه لئو تا پایان سال ۱۴۰۱ بود. مسیر سختی که امروز اولین مرحله آن با دستان پرتوان متخصصان صنعت فضایی کشور رقم خورد.
وزیر ارتباطات تاکید کرد: برای اولین بار بود که همزمان سه ماهواره توسط ماهواره بر «سیمرغ بهینه شده» حمل می‌شد. جدایش مرحله اول و دوم ماهواره بر و تزریق همزمان سه محموله تحقیقاتی در فاصله ۴۷۰ کیلومتری از سطح زمین با موفقیت انجام شد.
زارع‌پور تاکید کرد: امیدوارم درس آموخته‌های این پرتاب تحقیقاتی، مسیر را برای تثبیت فناوری تزریق ماهواره به لایه لئو و دستیابی عملیاتی به فناوری پرتاب منظومه‌های ماهواره‌ای هموار کند.
وی خاطرنشان کرد: امروز صبح در پایگاه فضایی امام خمینی (ره) توفیق داشتم تا شاهد این افتخار آفرینی دانشمندان کشور باشم. همان‌هایی که مجاهدانه و در گمنامی توسعه صنعت فضایی کشور را دنبال می‌کنند و به فضل الهی قله‌های این صنعت مهم و راهبردی را فتح خواهند کرد. خداقوت و دستمریزاد.
به گزارش ایرنا، سخنگوی فضایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ظهر امروز از پرتاب موفقیت آمیز ماهواره بر سیمرغ و حمل سه محموله تحقیقاتی خبر داد.
سید احمد حسینی اظهار داشت: پس از دستیابی کشور به توانمندی بومی فضایی و ایجاد قابلیت پرتاب ماهواره های کوچک با ماهواره برهای سفیر و قاصد، توسعه پرتاب گرهای با قابلیت بالاتر مد نظر شد و در همین راستا طراحی و توسعه پایگاه فضایی حضرت امام خمینی ( رحمه الله علیه) و ماهواره بر سیمرغ در برنامه صنعت فضایی کشور قرار گرفت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


توی 10 ثانیه حدس بزن / چه کسی از دست پلیس فرار کرده؟