آماده باش هلال احمر/ پیش‌بینی بارندگی در جنوب و شرق کشور


آماده باش هلال احمر/ پیش‌بینی بارندگی در جنوب و شرق کشور

تهران- ایرنا- مرکز کنترل و هماهنگی عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر با پیش‌بینی بارندگی در جنوب و شرق کشور از آماده باش امدادگران هلال‌احمر در استان‌های نیمه جنوبی کشور برای امدادرسانی به آسیب دیدگان خبر داد.

به گزارش روز جمعه ایرنا، طبق اعلام سازمان هواشناسی برای روزهای جمعه و شنبه بارندگی در جنوب و شرق کشور پیش بینی شده که بر این اساس امدادگران جمعیت هلال‌احمر در استان‌های نیمه جنوبی کشور از روز گذشته آماده باش هستند.

مهدی ولی‌پور رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر هم امروز (جمعه) با اشاره به برف و کولاک در ۱۱ استان درباره اقدامات این سازمان در ۴۸ ساعت گذشته گفت: تاکنون به یک هزار و ۲۳۹ نفر در ۲۰ شهرستان امدادرسانی شده‌ است.

وی افزود: در ۴۸ ساعت گذشته ۱۱ استان خوزستان، بوشهر، هرمزگان، کرمان، سیستان و بلوچستان، فارس، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی، اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری متاثر از حوادث جوی از جمله آبگرفتگی، برف و کولاک بودند که عملیات امدادرسانی در ۶ استان بوشهر، فارس، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی از سوی هلال احمر آغاز شده است.

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ادامه داد: ۱۰۵ تیم امدادی و عملیاتی شامل ۱۵۳ امدادگر و نجاتگر، عملیات امدادرسانی را در ۶ شهر، ۱۱ روستا، دو منطقه عشایری و ۹ جاده کوهستانی آغاز کرده‌اند.

ولی‌پور اظهار کرد: در این مدت ۷۰ نفر اسکان اضطراری یافتند همچنین یک نفر به منطقه امن و یک نفر هم به مرکز درمانی منتقل شده است.

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر اضافه کرد: همچنین علاوه بر رهاسازی ۶۱ دستگاه خودرو از برف و تخلیه آب از ۶ منزل مسکونی، ۱۴ دستگاه چادر، ۱۰۱ تخته موکت، ۲۳۹ تخته پتو، ۲۹۰ کیلوگرم نایلون، ۷۰ بسته غذایی و ۱۰۲۵ کیلوگرم برنج میان آسیب دیدگان توزیع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره واقعی بهاره رهنما و الهام پاوه نژاد با پوشش نامتعارف//تولیدی