نقاشی روی شیشه؛ کسب و کاری کوچک، اما پر سود


نقاشی روی شیشه؛ کسب و کاری کوچک، اما پر سود

در برنامه این هفته حرفه‌ای شو سراغ از مهارتی گرفتیم که به راحتی می‌تواند به درآمدزایی و اشتغالزایی منجر شود؛ نقاشی روی شیشه یا همان ویترای که با سرمایه زیر یک میلیون تومان هم می‌توان آن را شروع کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزای صداوسیما مهدیه مردان شاه که ۱۲ سال پیش کسب و کار خود را در اتاق منزلش آغاز کرده است، می‌گوید: نقاشی روی شیشه را با سرمایه‌ای حدود ۵۰۰ هزار تومان می‌توان انجام داد و با ۵۰ تا ۷۰ درصد سود هم فروخت.

او که کار خود را با نقاشی کردن بر روی چند عدد لیوان آغاز کرده است، می‌افزاید: همسرم از همان قدم‌های ابتدایی به کمکم آمد و توانستیم آن لیوان‌ها را در بازار تهران بفروشیم؛ همین انگیزه‌ای شد تا به کارم ادامه دهم و چند سال بعد با سرمایه یک میلیون تومان که پس انداز کرده بودم اتاقی را اجاره کردیم و تولید را افزایش دادم.

خانم مردان شاه که حالا در کارگاهی ۸۰ متری برای ۶ نفر اشتغالزایی کرده است، می‌گوید: برای موفقیت در هر کسب و کاری باید امیدوار بود و از شکست نهراسید. ممکن است ماه‌ها سودی نداشته باشیم، اما با تلاش و پشتکار و با ادامه کار می‌توانیم در کسب و کارمان به کارآفرینی برسیم.

این کارآفرین مشتری مداری را از دلایل مهم موفقیتش میداند و می‌گوید: باید هوای مشتری خود را داشته باشیم و در کنار کیفیت کار، قیمت محصول را کاهش دهیم تا همه بتوانند حداقل یکی از تولید‌های ما را هم در منزلشان داشته باشند.

خانم مردان شاه، مهارت آموزی را برای هر فردی واجب می‌داند و می‌گوید: بانوان خانه دار هم می‌توانند در منزلشان به هنر ویترای روی آورند و به درآمدزایی و کارآفرینی برسند.

سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای به عنوان متولی مهارت آموزی در کشورمان آموزشگاه‌های فعالی در سطح کشور دارد که خانم مردان شاه افراد را به مراجعه به این آموزشگاه‌ها تشویق می‌کند.

این بانوی کارآفرین حالا به دیگران هم هنر و حرفه اش را در کارگاهش آموزش می‌دهد.

برای کارآفرین شدن فقط کافی است با انتخاب یک مهارت، آن را یاد بگیرید و با پشتکار و انگیزه آن را ادامه دهید تا به درآمدزایی و در نهایت به اشتغالزایی و کارآفرینی برسید.

شما برای آشنایی با حرفه‌های مختلف و همچنین ارائه سوژه‌های خود می‌توانید به صفحه مجازی حرفه‌ای شو herfeiisho هم مراجعه کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ بغض سنگین کریم منصوری در برنامه محفل