حاج قاسم الگوی ملی و فراملی است


حاج قاسم الگوی ملی و فراملی است

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: شهید سردار سلیمانی الگوی والای ملی و فراملی است.

آیت‌الله علی خاتمی ظهر امروز (۱۰ دی‌ماه) در خطبه‌های این هفته نماز جمعه زنجان، اظهار کرد: ۹ دی حماسه‌ای مانند حماسه پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی است و نباید این یوم‌الله‌ها که مایه افتخار و سربلندی کشور است، فراموش شود. اقدام مردم ولایی زنجان برای گرامی‌داشت این حماسه در روزهای اخیر ستودنی است.

وی تاکید کرد: همان‌طور که مجاهدت‌ها و شهادت‌ها برای پیروزی انقلاب از یاد نمی‌رود، باید مجاهدت‌ها در برهه‌های مختلف انقلاب مثل ۹ دی نیز زنده نگه داشته شود. ۹ دی روز بصیرت و تجدید میثاق با ولایت و آرمان‌های انقلاب و امامین انقلاب است و مقام معظم رهبری فرمودند که دشمن تلاش می‌کند تا این افتخارات فراموش شود.

خطیب نماز جمعه با اشاره به اینکه حماسه ۹ دی و پیروزی انقلاب اسلامی شباهت‌هایی دارد، عنوان کرد: روح کربلا، ایثار و از جان گذشتگی، هم در پیروزی انقلاب و هم در حماسه ۹ دی مطرح است؛ همان‌طور که امام حسین (ع) نیز جان خود را در واقعه کربلا فدا کردند تا دین رسول اکرم (ص) زنده بماند.

وی با قدردانی از تلاش‌های سپاه در رزمایش پیامبر اعظم ۱۷، تصریح کرد: رژیم صهیونیستی دست به اقدامات ایذایی علیه کشورمان زده بود که بعد از جواب دادن سپاه، لحن آن‌ها هم عوض شده و این رزمایش هشدار جدی در مقابل رجزخوانی رژیم جعلی اسرائیل است. در این اقدام رسماً به آمریکا اعلام کردند که اگر رژیم صهیونیستی دست از پا خطا کند، ما آمریکا را مقصر می‌دانیم و اول پایگاه‌های آمریکا در منطقه و بعد اسرائیل را به سزای اعمال‌شان می‌رسانیم.

آیت‌الله خاتمی، ۱۳ دی سال ۶۷ را روزی ماندگار در حیات معنوی و فرهنگی انقلاب دانست و گفت: پیام تاریخی امام راحل برای گورباچف در این روز اعلام شد که روح انسانیت و دعوت به معنویت در آن حاکم است. مکتب اسلام مادی نیست، بلکه مکتبی مادی و معنوی است. طبق فرموده مقام معظم رهبری، آن‌ها که زیربنای همه چیز را مادی و اقتصادی می‌بینند، انسانیت را درک نکردند.

امام‌جمعه زنجان به ۱۳ دی‌ماه مصادف با سالروز شهادت سردار دل‌ها و سیدالشهدای جبهه مقاومت اشاره کرد و افزود: استان زنجان افتخار همراهی شهید طارمی ابهری با سردار سلیمانی را دارد. نکته مهم در سلوک حاج قاسم این است که همان‌طور که زنده بودن سردار سلیمانی برای مستکبران خطرناک بود، شهادتش خطرناک‌تر است.

وی سردار سلیمانی را الگوی مقاومت و انسانیت، قهرمان ملی و فراملی و مرد میدان برای همه عرصه‌های انقلاب خواند و گفت: حاج قاسم سیمای انسان والای طراز تمدن اسلامی است و صاحبان اندیشه و قلم باید این مسئله را تبیین کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان تصریح کرد: سردار سلیمانی شایسته‌ترین الگوی ملی و فراملی انسانیت است. مردم زنجان، پایتخت شور و شعور حسینی و شهر غواصان دریادل هرگز شهید سلیمانی را فراموش نخواهند کرد. امسال بزرگداشت این سردار سرافراز اسلام باید رنگ و بوی مردمی یابد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مدل کیک جشن الفبا کلاس اول