دشمن در فتنه 88 قصد ایجاد شبهه در اصل ولایت‌فقیه را داشت/عشق به ولایت در شهیدسلیمانی موج می‌زد


دشمن در فتنه 88 قصد ایجاد شبهه در اصل ولایت‌فقیه را داشت/عشق به ولایت در شهیدسلیمانی موج می‌زد

امام جمعه تبریز گفت: دشمن در سال 88 قصد ایجاد تردید در بین مردم نسبت به انتخابات و القاء ناامیدی و شبهه علیه اصل ولایت فقیه را داشت و فتنه گران علاوه بر اینکه علیه قانون اساسی و موضوع حمایت از مستضعفین جهان شعار دادند، در روز عاشورای حسینی(ع) به ساحت مقدس امام حسین(ع)، امام خمینی(ره) و سایر ارکان نظام جمهوری اسلامی ایران جسارت کردند.

حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمد علی آل‌هاشم در خطبه‌های نماز جمعه‌ی این هفته‌ی تبریز با اشار به اهمیت تحلیل و بررسی موضوع فتنه‌ی سال ۱۳۸۸ اظهار کرد: رأی ۴۰ میلیونی مردم در دهمین دوره‌ی انتخابات ریاست جمهوری بهترین فرصت برای پیشرفت کشور بود اما متاسفانه فتنه این فرصت را به تهدید تبدیل کرد.

وی با بیان اینکه بعد از فتنه‌ی سال ۱۳۸۸ تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران تشدید شد، افزود: در هشتم مرداد سال ۱۳۸۸ لایحه‌ی تحریم فروش بنزین در مجلس سنای آمریکا تصویب و اروپایی‌ها نیز در اعمال تحریم‌ها علیه ایران با آمریکا هماهنگ شدند.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم یکی از پیامدهای فتنه‌ی سال ۱۳۸۸ را افزایش امید در دشمن برای براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران برشمرد و گفت: مشارکت ۱۷ سفارتخانه علیه نظام‌ در تهران نشان‌دهنده‌ی امید دشمن برای براندازی بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر نقش بی‌بدیل ولی‌فقیه در خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان در فتنه‌ی سال ۱۳۸۸، خاطرنشان کرد: حماسه‌ی ۹ دی موجب تقویت پیوند ناگسستنی مردم با انقلاب اسلامی شد و نقش مرحوم آیت الله مجتهد شبستری در آذربایجان‌ شرقی در شکل‌گیری قیام مردم تبریز در هشتم دی‌ماه سال ۱۳۸۸ نیز غیر قابل انکار است.

وی متذکر شد: مردم با وجود اینکه همواره در صحنه حضور داشته و حامی نظام و انقلاب هستند، همچنان به دلیل وجود مشکلات معیشتی زیاد و گرانی کالاها نگران هستند اما با وجود تمامی این مشکلات، از آرمان‌های انقلاب دست نکشیده‌اند.

نماینده‌ی ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه‌ی تبریز ضمن گرامیداشت فرارسیدن ایام دومین سالگرد شهادت سردار سرافراز سپاه اسلام شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، در تشریح ویژگی‌های این شهید بزرگوار گفت: نبوغ نظامی و روحیه‌ی سلحشوری و جنگندگی مهمترین ویژگی شهید سلیمانی بود که با نهایت شجاعت در خطوط مقدم جبهه حاضر می‌شد.

وی با بیان اینکه روحیه‌ی شهادت‌طلبی حاج قاسم زبان‌زد خاص و عام بود، افزود: اخلاص، پرهیز از ریا و خودنمایی و یکی بودن ظاهر و باطن از دیگر ویژگی‌های شهید سلیمانی بود و داشتن همین روحیه‌ی اخلاص مهم‌ترین علت برگزاری تشییع پیکر باشکوه این شهید بود به‌طوریکه بعد از ارتحال امام خمینی(ره) تشییع دیگری با این عظمت برگزار نشده بود.

وی همچنین گفت: عشق و علاقه به امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب در این شهید موج می‌زد و سعی می‌کرد تمامی سفارشات و دستورات امام و رهبر را عمل کند.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه تعبد و معنویت از دیگر خصوصیات بارز شهید سلیمانی بود، افزود: شهید سلیمانی از هر فرصت برای برای دعا و مناجات، قرائت قرآن و راز و نیاز استفاده می‌کرد و سخت کوشی، انضباط، سرعت عمل و بیان تاثیرگذار حاج قاسم نیز مثال زدنی بود.

وی با بیان اینکه شهید سلیمانی یک دیپلمات برجسته بود و هر جا که ضرورت داشت در قامت یک دیپلمات کار کشته و برجسته ظاهر می‌شد، اظهار کرد: شهید سلیمانی هیچوقت به حاشیه‌ها ورود پیدا نکرد و اهل افراط و تفریط هم نبود و همواره نگاه فراجناحی داشت.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم با تاکید بر اینکه شهید سلیمانی برای وحدت و انسجام ملی بین سلایق مختلف کشور تلاش می‌کرد، گفت: سادگی، صفا و صمیمیت ویژگی بارز حاج قاسم سلیمانی بود و فرزندان شهدای جبهه‌ی مقاومت اسلامی او را پدری مهربان برای خود می دانستند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عمده‌ترین تخلف روانشناسان دارای پروانه است