اظهارات ائمه جماعات استان زنجان در مورد مذاکرت وین چه بود؟


اظهارات ائمه جماعات استان زنجان در مورد مذاکرت وین چه بود؟

ائمه جماعات شهرهای مختلف استان زنجان در خطبه‌های این هفته (10 دی‌ماه) نماز جمعه، محور سخنرانی‌های خود را معطوف به مذاکرات وین کردند.

امام جمعه سلطانیه در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این شهر، با تاکید بر اینکه تجربه نشان داده است که مقاومت در برابر دشمنان باعث عقب‌نشینی دشمن می‌شود، گفت: با توجه به اینکه سالروز شهادت سردار سلیمانی به روز جهانی مقاومت نام‌گذاری شده است، به همین خاطر باید این موضوع را در اولویت قرار داده و فراموش نکنیم که هزینه عقب‌نشینی بیشتر از مقاومت است.

حجت‌الاسلام عمران حسینی‌نسب با بیان اینکه شهید سلیمانی پیروز میدان جهاد اکبر و جهاد اصغر و نیز چهره بین‌المللی مقاومت بود، اظهار کرد: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی سرشناس‌ترین فرمانده ضد تروریسم بود و جبهه مقاومت خون‌خواه اوست و اخراج آمریکا از منطقه به عنوان انتقام راهبردی، از برکات خون جریان‌ساز شهید سلیمانی است‌.

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی، معیشتی و فرهنگی در کشور، عنوان کرد: ۸۰ درصد مردم در زمان پهلوی گرسنه بودند اما در نظام اسلامی، نهادهای حمایتی از جمله کمیته امداد و سایر نهادهای خیریه دست نیازمندان را می‌گیرند که در طرح رزمایش مواسات ۱۲ میلیارد تومان در شهرستان سلطانیه در راستای حمایت از نیازمندان و آسیب‌دیدگان از کرونا کمک شد.

خطیب نماز جمعه ماه‌نشان نیز با اشاره به اینکه آمریکا، اروپا و رژیم صهیونیستی باید بدانند که اتفاقاً آن چیزی که در حال اتمام است، فرصت برای ایران نیست، بلکه فرصت برای آن‌ها رو به اتمام است، افزود: هر گونه فضاسازی و شانتاژ در خارج از مذاکرات وین منجر به عقب‌نشینی ایران از موضع منطقی خود نخواهد شد و آمریکا و اروپا باید بدانند که قادر به پیش‌بینی آینده نیستند.

حجت‌الاسلام علیرضا علی‌اکبری با بیان اینکه طرفی که گزینه‌ها را تعیین خواهد کرد، ایران خواهد بود، ادامه داد: بنابراین بهتر است که توافق کنند و دو گزینه اصلی یعنی پذیرش رفع واقعی تحریم‌های ضد ایرانی و بازگشت واقعی هسته‌ای را که بهترین گزینه برای آمریکا و اروپا است، انتخاب کنند، در غیر این صورت تجربه یک شکست بزرگ راهبردی را خواهند چشید.

وی همچنین با اشاره به بازی مشترک آمریکا، رژیم صهیونیستی و اروپا در بیرون و درون مذاکرات، این تحرکات را نشانه‌ای از استیصال آمریکا دانست. علی‌اکبری در ادامه، ضمن انتقاد از تورم افسار گسیخته که در قیمت کالاهای اساسی مخصوصاً در مواد غذایی رخ داده، خواستار نظارت کافی بر بازار شد و بر ضرورت اصلاحات اقتصادی تاکید کرد.

امام جمعه آب‌بر نیز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با اشاره به فرا رسیدن ۱۳ دی‌ماه، دومین سالگرد شهادت سردار دل‌ها، حاج قاسم سلیمانی، یادآور شد: هر چه از شهادت حاج قاسم دور می‌شویم، خدمات وی برای ایران اسلامی و مردم بیشتر آشکار می‌شود. سردار سلیمانی در طول عمر با برکت خود، شجاعانه در مقابل ظالمان ایستادگی کرد و در این راه هم به شهادت رسید.

حجت‌الاسلام مهدی منصوری با بیان اینکه خون حاج قاسم و ابومهندی مهدی باعث شده تا مردم عراق درک کنند که حضور آمریکا در عراق جز ناامنی و جنگ، چیزی برای آن‌ها نخواهد داشت، تصریح کرد: امروز خواسته مجلس، دولت و همه مردم عراق، خروج اشغالگران از این کشور است و بدون شک این مهم با پایمردی به حقیقت تبدیل خواهد شد.

وی در ادامه خواستار شبانه‌روزی شدن درمانگاه بخش گیلوان برای خدمت‌رسانی به مردم این منطقه شد. خطیب نماز جمعه آب‌بر همچنین خواستار حل مشکل گازرسانی به روستاهای این شهرستان شده و از فرماندار خواست میز خدمت را در حاشیه نماز جمعه برای رسیدگی به مشکلات مردم راه‌اندازی کند.

امام جمعه خرم‌دره نیز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این شهر، با اشاره به تلاش آمریکا و رژیم صهیونیستی برای جنگ‌هراسی، گفت: بازی و نمایش ایران‌هراسی و جنگ‌هراسی آمریکا و رژیم صهیونیستی با هدف تحت تاثیر قرار دادن در نتایج مذاکرات هسته‌ای، نشانه استیصال در برابر قدرت کم‌نظیر نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

حجت‌الاسلام حسینعلی زاهدی‌پور افزود: دشمن، آگاهی کامل از صلح‌آمیز بودن تکنولوژی هسته‌ای ایران دارد و توان هسته‌ای کشور را بهانه‌ای برای مقابله با قدرت موشکی ایران قرار داده است. همچنان که فرمانده «سنتکام»، مقابله با توان موشکی ایران را مهم‌تر از مقابله با توان هسته‌ای ایران ارزیابی کرده است.

وی با اشاره به سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی، خاطرنشان کرد: تلاش شبکه‌های اجتماعی وابسته به آمریکا در محدودسازی نام و مکتب سردار سلیمانی، نشان از عمق نفوذ آن شهید در اعماق جان آزادی‌خواهان عالم دارد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج