امام جمعه کاشان: فتنه 88 بدترین ماجرای پس از پیروزی انقلاب است


امام جمعه کاشان: فتنه 88 بدترین ماجرای پس از پیروزی انقلاب است

کاشان - ایرنا - نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران از ابتدا تاکنون در تمامی دوران‌ها در مسیر سنگلاخ‌ها با مشکل‌های خاصی روبه‌رو بوده و از همه عبور کرده است اما مشکل‌ترین و بدترین ‌آنها رخداد ماجرای فتنه سال 1388در کشور پس از انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری بود.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کاشان در مصلای بقیه‌الله‌الاعظم (عج) افزود: اگرچه بخش وسیعی از فتنه ۸۸ با بصیرت و بیداری مردم مهار شد اما رهبر معظم انقلاب نیز برای فرونشاندن این فتنه تدبیرهایی اندیشیدند به طوری که ابتدا راس حرم فتنه را فراخواندند و به آنان یادآوری کردند که جنسشان آشوب‌طلبی نیست و اعتراض‌های خود را در چهارچوب قانون پیگیری کنند.

وی ادامه داد: رهبر فرزانه انقلاب پس از انتخابات وقتی ابعاد توطئه را فراوان دیدند با صراحت برای مردم توضیح دادند که نپذیرفتن قانون و تاکید بر غیرمنطقی بودن ابطال آرا مردم، نوعی اتخاذ روش دیکتاتورانه است و من زیر بار چنین حرکت دیکتاتوری نخواهم رفت.

امام جمعه کاشان اظهار داشت: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای برای احترام به نظرهای دیگران دستور دادند تا یک هفته به شکایت‌ها رسیدگی شود، هیاتی را هم خودشان با حضور محمدعلی رحیمیان، غلامعلی حدادعادل و علی اکبر ولایتی شکل دادند تا به صورت تصادفی ۱۰ درصد آرای صندوق‌ها باز شمارش تا مشخص شود ادعای اعتراض‌کنندگان از چه جایگاهی برخوردار است.

وی یادآور شد: برخی افراد مانند تاج‌زاده‌ها یک سال تمام بر طبل این ماجر کوبیدند تا افراد تغییر کنند اما رهبر معظم انقلاب، ارکان کار و نهادهای قانونی را هرگز تغییر ندادند.

آیت‌الله سلیمانی تصریح کرد: رهبر فرزانه انقلاب عضویت عنصرهای فتنه در نهادهای حساس نظام همچون مجمع تشخیص مصلحت را تغیر ندادند، همان افرادی که فتنه به پا کرده بودند در این مجمع و شورای انقلاب فرهنگی عضویت داشتند و دانه درشت نظام قلمداد می‌شدند در جایگاه خودشان باقی ماندند، مسوولیت‌شان را نگرفتند و حرمت آنها را حفظ کردند تا همه بدانند که حس انتقام‌جویی در کار نیست، بلکه حفاظ نظام و صیانت از آن بسیار مهم است.

وی افزود: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در مواجه با فتنه، تحت هیچ شرایطی از نیروهای مسلح ارتش، انتظامی، سپاه و حتی بسیج استفاده نکردند تا افکار عمومی روشن شود، افکار عمومی و خود مردم بسیج شوند تا به عنوان یک حرکت اجتماعی و موج اراده مردمی برای فرونشاندن فتنه به حرکت در آیند که این مهم نشان داد نظام جمهوری اسلامی می‌تواند فتنه‌هایی با ابعاد بزرگ‌تر را در درون خود هضم و مهار کند.

امام جمعه کاشان با اشاره به اینکه فشارها برای آزادی فتنه‌گران به جایی نرسید، گفت: رهبر معظم انقلاب کوچک‌ترین امتیازی به فتنه‌گران ندادند و روز به روز آنان به دلیل آگاهی مردم منزوی شدند.

وی ادامه داد: فتنه‌گران در محاکم قضایی محاکمه و در درون پادگان‌ها و مقرهای نیروهای نظامی بازدداشت نشدند، بلکه افکار عمومی فتنه‌گران را به انزوا و حبس خانوادگی کشاند.

به گفته وی، رهبر فرزانه انقلاب در ماجرای فتنه سال ۸۸ با تشکیل ندادن کمیته ویژه و همچنین عزل و نصب نکردن مسوولان کشور، اعتماد خود را به مسوولان و کارآمدی آنان به دستگاهای تحت امرشان را نشان دادند و آنان نیز به این حس اعتماد رهبری پاسخ مناسبی دادند و با این روش یکی از راهبردهای فتنه را که ناکارآمد نشان دادن نیروهای نظام و مسوولان بود، خنثی کردند.

آیت‌الله سلیمانی خاطر نشان کرد: با وجودی که رهبر معظم انقلاب در راس حمله فتنه‌گران قرار داشتند و بسیار هم مظلوم قرار گرفته بودند اما هرگز در سخنرانی‌ها و بیاناتشان سخنی از خودشان نگفتند مگر در خطبه نماز جمعه ۲۹ خرداد که فرمودند نیمه جانم را برای اسلام تقدیم می‌کنم و در خدمت این نظام هستم.

وی اظهار داشت: مدیریت زیبای حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در فرو نشاندن فتنه برای همگان حتی دشمنان معظم‌له قابل قبول بود اما هرگز از خودش سخن نگفتند بلکه همواره ۹ دی، حرکت مردم و موج مردمی را حماسه باطل‌السحر فتنه بیان می‌کردند و فرمودند این مردم بودند که فتنه را فرونشاندند و توانستند بر آن غلبه کنند.

به گزارش ایرنا، سالروز حماسه ۹ دی اعتراض ملت ایران به فتنه‌گری دشمنان انقلاب و کشور در تقویم جمهوری اسلامی روز بصیرت و میثاق امت با ولایت نامیده شده است.

فتنه ۸۸ که در حقیقت تهاجم همه‌جانبه به اصل نظام و انقلاب اسلامی با حمایت سردمداران نظام سلطه و صهیونیسم و خیانت و حماقت سران فتنه به شمار می‌رود، درس‌ها و عبرت‌های خود را برای همیشه فراروی ملت عظیم‌الشان ایران به ویژه جوانان فهیم و غیرتمند قرار داد تا در گذرگاه‌های سخت تهدید و خطر و فتنه‌های محتمل در آینده‌ تاریخ این کشور، دشمنان قسم خورده و خبیث جمهوری اسلامی را منکوب و آنان را در دستیابی به اهداف شیطانی خود مایوس سازد.

این فتنه بزرگ محصول سال‌ها تلاش اطلاعاتی، امنیتی و فرهنگی دشمنان انقلاب اسلامی با سیاستگذاری، هدایت و مدیریت آمریکایی‌ها و کارگزاری وابستگان داخلی آنها بود که با درایت رهبری و حضور مردم خنثی شد.

دستاوردهای حضور حماسی و معجزه‌گون ملت ایران در ۹ دی ۱۳۸۸ اقتدار و استحکام نظام و گفتمان انقلاب اسلامی را نزد دوستان و دشمنان افزایش داد و به جهانیان ثابت کرد مردم و حکومت در ایران اسلامی در پرتو ولایت فقیه یک حقیقت واحد هستند و از چنان ظرفیت، اقتدار و هوشمندی برخوردارند که هر توطئه و فتنه شیطانی دشمنان را با هر سطح از پیچیدگی و فریبندگی خنثی و آمریکای جنایت‌کار و همدستان او را به فضل الهی، زمین‌گیر می کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره واقعی بهاره رهنما و الهام پاوه نژاد با پوشش نامتعارف//تولیدی