شهردار تهران : فرهنگ و منش پهلوانی در دستگیری از فقرا باید در جامعه توسعه یابد


شهردار تهران : فرهنگ و منش پهلوانی در دستگیری از فقرا باید در جامعه توسعه یابد

شهرری - ایرنا - شهردار تهران با بیان اینکه فرهنگ و منش پهلوانی می تواند بسیاری از سختی های فقرا و افراد ضعیف جامعه را حل کند، گفت: این فرهنگ و منش باید بیش از پیش در جامعه توسعه یابد.

علیرضا زاکانی عصر جمعه در آیین جوانمردی و پهلوانی و پویش مردمی حمایت از ایتام( به نیت شهید حاج قاسم سلیمانی)، اظهار داشت: در حوزه فرهنگ و منش پهلوانی ایران اسلامی اسوه ها و نمادهای خوبی مانند جهان پهلوان تختی ‌و شهید حاج قاسم سلیمانی را دارد که باید این افراد الگو و چراغ راه ‌جوانان قرار گیرند.

وی با اشاره به اینکه جهان پهلوان تختی هر آنچه داشت را برای کمک به مردم به کار می گرفت، عنوان کرد: تختی هیچ چیز را برای خود نمی خواست به همین دلیل در میان مردم بسیار محبوب بود.

زاکانی ادامه داد: جهان پهلوان تختی در زلزله بویین زهرا آبروی خود را در دست گرفت و توانست کمک شایانی برای زلزله زدگان جمع آوری کند.

وی با بیان اینکه شهید حاج قاسم سلیمانی نیز داری مرام پهلوانی و منش بزرگ مردی بود، بیان داشت: این شهید بزرگوار کل وجود خود را وقف اعتبار دین، ارزش های اسلامی و دفاع از مظلوم قرار داد.

زاکانی ابراز کرد: رمز ماندگاری شهید حاج قاسم سلیمانی و جهان پهلوان تختی مرام پهلوانی و بزرگ مردی بود.

وی در ادامه زورخانه، ورزش پهلوانی و سنت خوب گلریزان برای کمک و دستگیری از فقرا و ایتام را از نمادهای خوب فرهنگ کشور عنوان کرد و گفت: امروز پهلوانان و رادمردان شهرری کار بسیار پسندیده ای در کمک از ایتام انجام دادند که باید ادامه دار باشد.

زاکانی یادآور شد: توسعه فرهنگ پهلوانی موجب می شود افراد داری ثروت و نعمت الهی در راه خدا به نیازمندان و فقرا کمک های شایانی حتی در وضعیت نابسامان اقتصادی حال حاضر انجام دهند.

به گزارش ایرنا، آیین جوانمردی و پهلوانی و پویش مردمی حمایت از ایتام( به نیت شهید حاج قاسم سلیمانی) عصر امروز( جمعه) با حضور علیرضا زاکانی شهردار تهران، مدیران شهری، پیشکسوتان ورزشی، پهلوانان و جمعی از مسئولان در زورخانه جهان پهلوان تختی شهرری برگزار شد.

گفتنی است در این برنامه از خانواده های معظم شهیدان محمد وحید زمانی نیا و سعید انصاری با اهدای لوح تجلیل به عمل آمد.

همچنین در پایان این برنامه شال پهلوانی به شهردار تهران اهدا شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


120 چیستان سخت با جواب که بسیار مهیج و جالب هستند