اثرات مخرب تصمیمات هیجانی بر بورس/ سرنوشت بازار سهام چه می‌شود؟


اثرات مخرب تصمیمات هیجانی بر بورس/ سرنوشت بازار سهام چه می‌شود؟

تصمیم‌های هیجانی ابلاغی به بازار بورس، اثر مخربی بر این بازار داشته است و مردم مانند قبل به راحتی حاضر به سرمایه‌گذاری مجدد در این بازاز نیستند. نوشته اثرات مخرب تصمیمات هیجانی بر بورس/ سرنوشت بازار سهام چه می‌شود؟...

به گزارش تجارت‌نیوز، تصمیم‌های هیجانی ابلاغی به بازار بورس، اثر مخربی بر این بازار داشته است و مردم مانند قبل به راحتی حاضر به سرمایه‌گذاری مجدد در این بازاز نیستند.

مریم محبی، کارشناس بازار سهام گفت: در روزهای قبل و پس از ابلاغ ۱۰ فرمان وزیر اقتصاد برای بهبود بازار سرمایه، شاهد روند مثبت در بازار بورس بودیم.

وی افزود: شاخص هم اینک نزدیک به عدد ۱.۴ میلیون واحد در حال نوسان است. هر چند این اتفاق در نوع خود مثبت ارزیابی می‌شود، ولی به نظر می‌رسد این ۱۰ فرمان نیز نتوانسته باشد اعتماد از دست‌رفته سهامداران خرد به بازار سرمایه را احیا کند.

این کارشناس گفت: نظرسنجی‌های انجام شده از سهامداران خرد، گواه این مهم است که تصمیم‌های هیجانی ابلاغی به بازار بورس، اثر مخربی بر این بازار داشته است و مردم مانند قبل به راحتی حاضر به سرمایه‌گذاری مجدد در این بازاز نیستند.

محبی عنوان کرد: چنانچه شیب ملایم ولی مثبت ایجاد شده در بورس، ادامه‌دار باشد، می‌توان به آینده مثبت بازار بورس در میان‌مدت امیدوار بود. ولی در صورت ادامه‌دار بودن خروج پول بخش حقیقی و عدم افزایش حجم معاملات حداقل به میزان دو برابر، پیش‌بینی می‌شود روند فرسایشی و خنثی در بازار بورس کماکان ادامه‌دار باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تماشاخانه سیار کانون میهمان کودکان اراک و ساوه