بیشترین بارندگی 2 روز گذشته هرمزگان در بشاگرد ثبت شد


بیشترین بارندگی 2 روز گذشته هرمزگان در بشاگرد ثبت شد

بندرعباس- ایرنا- معاون فنی و شبکه ایستگاه های اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: بیشترین مقدار بارندگی باران در سطح استان از روز گذشته تا ساعت 18 و 30 دقیقه امروز جمعه در ایستگاه سردشت بشاگرد با 42ّ9 میلی متر به ثبت رسید که نسبت به سایر مناطق استان بیشترین مقدار بود.

کیانوش عارفی عصر جمعه در گفت وگو با ایرنا افزود: ایستگاه های رودان با ۳۳.۴ میلی متر، میناب با ۳۳.۱ میلی متر و بستک با ۱۹.۱ میلی متر بیشترین بارندگی ها را به ثبت رسانده اند.
وی بیان داشت: حجم بارش ها در ایستگاه های پارسیان ۱۲ّ.۷ میلی متر، بندرلنگه ۱۰ّ.۶ میلی متر، سیریک ۹.۸ میلی متر، جاسک ۸.۹ میلی متر، لاوان ۷.۱ میلی متر و بندرعباس ۶.۸ میلی متر بوده است.
معاون فنی اداره کل هواشناسی هرمزگان اظهارداشت: کمترین میزان بارش ها در ایستگاه بوموسی ۲ دهم میلی متر، قشم فرودگاهی پنج دهم میلی متر، بندرخمیر و کیش یک میلی متر، قشم دریایی ۴.۵ میلی متر، حاجی آباد ۴.۶ میلی متر و سیری ۵.۷ میلی متر به ثبت رسیده است.
عارفی یادآورشد: فعالیت سامانه‌ی بارشی فعالی از روز چهارشنبه، هشتم، تا روز دوشنبه، سیزدهم دی ماه در غالب نقاط کشور و استان هرمزگان پیش بینی شده است، که اوج فعالیت آن از بعد از امروز روز جمعه تا روز دوشنبه خواهد بود.
وی ادامه داد: حجم بارش در روزهای یاد شده قابل ملاحظه‌ای خواهد بود که سبب آب گرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل ها و طغیان رودخانه ها خواهد شد.
معاون فنی و ایستگاه های هواشناسی هرمزگان گفت:بارش های این سامانه همراه با تند باد لحظه ای، رعد و برق و تگرگ پیش بینی شده است و دریا نیز در این مدت به نسبت مواج خواهد شد که توصیه می شود از ترددهای غیر ضرور، صعود به ارتفاع‌ها و دریاروی خودداری و تمهیدات لازم نیز اعمال شود.


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا