افزایش نسبی دما در شهرهای شمالی کشور از فردا


افزایش نسبی دما در شهرهای شمالی کشور از فردا

مدیرکل پیش بینی و ‌مدیریت بحران هواشناسی گفت: در روزهای شنبه و یکشنبه افزایش نسبی دما در استان های ساحلی خزر پیش بینی می شود.

صادق ضیائیان مدیرکل پیش بینی و ‌مدیریت بحران هواشناسی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه امشب گستره فعالیت سامانه بارشی در شرق، مرکزی و جنوب کشور است، گفت: در جزایر واقع در خلیج فارس و تنگه هرمز، سواحل دریای عمان، استان های بوشهر، فارس، هرمزگان، کرمان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، یزد و برخی نقاط اصفهان و همچنین برخی نقاط غرب و جنوب غرب در امتداد زاگرس مرکزی سبب بارش باران گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید می شود.

او ادامه داد: در مناطق مستعد ریزش تگرگ و در ارتفاعات بارش برف پیش بینی می شود.

ضیائیان گفت: روز شنبه فعالیت این سامانه در شرق کشور کاهش می یابد و در نوار جنوبی کشور فعال است و در جزایر واقع در خلیج فارس و تنگه هرمز سواحل دریای عمان، بوشهر، نیمه جنوبی استان های فارس و کرمان، هرمزگان، برخی مناطق سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی بارش باران گاهی رعدوبرق و وزش باد رخ می دهد. همچنین از بعداز ظهر شنبه در برخی نقاط غرب در جنوب اردبیل و جنوب آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، جنوب غرب و از اواخر وقت در دامنه های جنوبی البرز مرکزی بارش باران و برف پیش بینی می شود.

کارشناس هواشناسی ادامه داد: روز یکشنبه با ورود موج جدید گستره فعالیت سامانه بارشی کل کشور را به جز نوار شمالی که بارش های پراکنده دارد، فراخواهد گرفت. در استان های جنوبی و سواحل خلیج فارس رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید گاهی ریزش تگرگ و در مناطق مرتفع و سردسیر بارش برف رخ می دهد.

ضیائیان گفت: روز یکشنبه بارش در فارس، بوشهر، شرق خوزستان، جنوب لرستان، چهارمحال بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، هرمزگان، کرمان و جزایر واقع در خلیج فارس و تنگه هرمز شدت خواهد داشت روز یکشنبه نیمه جنوبی و غرب فارس، نیمه جنوبی بوشهر و شرق هرمزگان در معرض خطر سیلاب قرار دارد.

او ادامه دارد: در روزهای شنبه و یکشنبه افزایش نسبی دما در استان های ساحلی خزر و روز دوشنبه با نفوذ جریانات شمالی کاهش نسبی دما در این مناطق پیش بینی می شود و دریای خزر مواج است. خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان تا روز دوشنبه مواج است. همچنین تا روز یکشنبه در تهران و کرج تداوم آلودگی هوا را خواهیم داشت.

این کارشناس هواشناسی درباره آب وهوای تهران گفت: آسمان تهران کمی ابری است و در برخی ساعات غبار محلی وجود دارد و بیشترین دمای تهران ۱۱ درجه و کم ترین آن ۴ درجه است.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید