نماینده زن مسیحی سوریه درباره سردار سلیمانی چه گفت ؟


نماینده زن مسیحی سوریه درباره سردار سلیمانی چه گفت ؟

رکنا: نماینده مسیحی مجلس ملی سوریه در مصاحبه‌ای با اشاره به نقش سردار سلیمانی در آزادسازی مناطق این کشور از دست گروه تروریستی داعش گفت که سردار سلیمانی باعث ایجاد امنیت در شهرها و کلیساهای مسیحی سوریه شد.

به گزارش رکنا، به نقل از فارس، «لوسی آسکه نیان» عضو مجلس ملی سوریه در سخنانی به دستاوردهای سردار شهید «قاسیم سلیمانی» و برکات آن برای محور مقاومت به طور کلی و ملت سوریه به طور خاص اشاره کرد.

وی که با خبرنگار خبرگزاری فارس مصاحبه می‌کرد، افزود: «نمی‌توان دستاوردهای شهید قاسم سلیمانی را در زمان محدودی اعلام کرد بلکه می‌توانیم بگوییم که این دستاوردها در نتیجه وضعیت انباشته‌ای است که با پیروزی انقلاب اسلامی ایران و مقاومت این کشور در برابر اشغال عراق توسط آمریکا و حتی شهادت آن، آغاز شده است».

این نماینده ارمنی مجلس ملی سوریه اضافه کرد: «دستاوردهای وی در سوریه بی‌شمار است و (تحت فرماندهی وی) نیروهای مقاومت در جبهه‌های مقابله با تروریست‌ها در دمشق و حومه آن، حمص، حماة، حلب و دیرالزور پیشروی می‌کردند».

وی به فرق شهید سردار سلیمانی و دیگر شهداء اشاره کرد و گفت: «تفاوتی که شهید قاسم سلیمانی با دیگران دارد، آشکار بودن هدف وی در آزادی منطقه و فروتنی بزرگ وی بوده است».

رئیس کمیسیون دوستی سوریه و ارمنستان به نقش حاج قاسم سلیمانی در کمک به مسیحی‌ها اشاره کرد و گفت: «شاهد نقش حاج قاسم سلیمانی در آزادسازی "صیدنایا" و "معلولا" بودیم که ساکنان این مناطق اغلب مسیحی بودند».

وی اضافه کرد: «روایت‌ها و داستان‌های مختلفی توسط مردم و علمای دینی درباره شخصیت حاج قاسم سلیمانی و اقداماتی که باعث ایجاد امنیت در شهرها و کلیساهایشان ایجاد شده، نقل می‌شود».

به گزارش فارس، در سوم ژانویه ۲۰۲۰ (۱۳ دی ماه ۱۳۹۸)، به دستور مستقیم «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور وقت آمریکا، خودروهای حامل سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و «ابومهدی المهندس» نائب‌رئیس سازمان الحشد الشعبی عراق در نزدیکی فرودگاه بغداد، هدف حمله تروریست‌های آمریکایی قرار گرفت و این دو فرمانده مهم به همراه شماری از همرزمانشان به شهادت رسیدند.

اخبار وبگردی را در اینجا بخوانید:

آیا این خبر مفید بود؟
0 0

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا