پیش‌بینی بورس از نگاه کارشناسان بازار سهام (اینفوگرافیک)


پیش‌بینی بورس از نگاه کارشناسان بازار سهام (اینفوگرافیک)

اکثر کارشناسان وضعیت بازار سهام را در هفته آینده نیز نوسانی و حتی عده‌ای منفی پیش بینی می کنند و درصد امیدواری برای رشد بازار سهام بسیار اندک است.  نوشته پیش‌بینی بورس از نگاه کارشناسان بازار سهام (اینفوگرافیک)...

به گزارش تجارت‌نیوز، بازار سهام در هفته‌ای که گذشت روزهای پرنوسانی را پشت سر گذاشت. ابتدای هفته و در واکنش به ۱۰ فرمان خاندوزی برای حمایت از بازار سهام، شاخص کل رشد کرد اما در ادامه بورس باز هم با مشکل همیشگی خود مواجه شد، کمبود نقدینگی.

بنابراین با وجود رشد ۹ درصدی شاخص کل در میانه هفته و رسیدن به ۱٫۴ میلیون واحد، در پایان هفته شاخص مجددا با افت مواجه شد و به کانال ۱٫۳ میلیون واحد برگشت.

کارشناسان معتقدند رشد بورس در اواسط هفته گذشته دستوری بوده و این سیگنال‌ها بازار سهام را برای روزهای متوالی مثبت نگه نخواهد داشت. در حال حاضر بازار سهام بیش از هر چیز به نقدینگی و حجم معاملات احتیاج دارد و چنانچه این موضوع محقق نشود وضعیت بازار نوسانی ادامه می‌یابد.

برخی از کارشناسان می‌گویند در حال حاضر وضعیت بازار توجیه‌پذیر نیست و شرایط رکودی است.

هرازگاهی اخباری منتشر می‌شود، اما به طور کلی شرایط مبهم است. اما این هفته با حمایت‌هایی که انجام شد بازار را در کانال ۱٫۳ میلیون نگه داشتند. اگر حمایت دستوری صورت نگیرد وضعیت بازار در ابتدای هفته آینده هم به همین صورت است.

در این میان شرایط در سهم‌های کوچک اندکی بهتر است و تحرکاتی رخ می‌دهد و احتمالا در ادامه نیز با رشد اندک ادامه دهند. علاوه بر این برای شنبه در برخی از صنایع به صورت چرخشی حمایت می‌شود.

خارج از بازار سرمایه نیز فاکتورهای تاثیرگذاری از جمله مذاکرات برجام هست که باید تعیین تکلیف شود. به طور کلی با توجه به اینکه بورس نسبت به سایر بازارهای مالی با تاخیر به متغیرها واکنش نشان می‌دهد باید در ادامه دید وضعیت به چه صورت پیش می‌رود.

در همین راستا اکثر کارشناسان وضعیت بازار سهام را در هفته آینده نیز نوسانی و حتی عده‌ای منفی پیش‌بینی می‌کنند و درصد امیدواری برای رشد بازار سهام بسیار اندک است.

پیش‌بینی بورس از نگاه کارشناسان بازار سهام (اینفوگرافیک)پیش‌بینی بورس از نگاه کارشناسان بازار سهام (اینفوگرافیک)

آخرین پیش‌بینی‌های بازار سهام را در صفحه پیش‌بینی بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حمله خونین به 2 دختر 6 و 11 ساله در شمال شرق فرانسه