دولت در راستای عدالت اجتماعی به استان‌های کمتر توسعه‌یافته توجه کند


دولت در راستای عدالت اجتماعی به استان‌های کمتر توسعه‌یافته توجه کند

نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت:دولت در راستای عدالت اجتماعی به استان‌های کمتر توسعه‌یافته توجه کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه خرم‌آباد در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خرم‌آباد که در مصلی الغدیر این شهر برگزار شد، با دعوت همگان به تقوای الهی و دوری از صفات ناپسند، اظهار کرد: راه نجات و موفقیت در دنیا و آخرت تقوا و پرهیزکاری است.

وی با اشاره به اینکه به استناد سوره مبارکه مدثر اصحاب یمین کسانی هستند که نامه اعمال آنان به دست راستشان داده می‌شود، ادامه داد: کسانی که نامه اعمال‌شان به دست چپشان داده شده، مجرمین هستند کمااینکه آتش دوزخ فراگیر و تمام‌نشدنی است.

شاهرخی با تأکید بر اینکه وقتی مرگ انسان نزدیک می‌شود اگر از اصحاب یمین باشد فرشتگان پیشاپیش به او خبر سریلندی می‌دهند، اضافه‌ کرد: اصحاب یمین از زندگی رضایت‌مند برخوردار هستند و به واسطه اعمالی که انجام داده‌اند در مرتبه عالی بهشتی قرار دارند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به اینکه در سرای آخرت بهشتی‌ها و جهنمی‌ها از حال یکدیگر خبر دارند، اظهار کرد: در برخی آیات قرآن گفت‌وگوی مومنین با مؤمنین، گفت‌وگوی مؤمنین با مجرمین و فرشتگان آمده است و اهل دوزخ به چهار گناه خود اعتراف می‌کنند.

امام‌جمعه خرم‌آباد با اشاره به اینکه اعتراف اول اهل دوزخ عدم اقامه و توجه به نماز است، عدم پرداخت زکات و حقوق مالی شرعی را از دیگر اعترافات اهل دوزخ در قیامت دانست و گفت: اهل دوزخ اعتراف می‌کنند که همنشین ما کسانی بودند که اهل حرام، لهو و لعب بودند و ما همواره روز جزا را انکار می‌کردیم‌.

وی با اشاره به اینکه رفتار انسان سازنده شخصیت اوست انسان در برابر خداوند و مخلوقات مسئولیت دارد، اضافه کرد: انسان باید علاوه بر توجه به نماز به عنوان صراط مستقیم، عمر خود را به بطالت نگدراند و بداند که مرگ فنا و نابودی نیست.

شاهرخی با تأکید بر اینکه کسانی که در نظام اسلامی ایران مسئولیت دارند باید تقوای سیاسی، اقتصادی و فرهنگی را رعایت کنند، خاطرنشان کرد: کسی که در مناصب حاکمیتی قرار گرفته باید از مصادیق متقین بوده و تقوای پایدار در تار و پود و جانش رسوخ کرده و در عالی‌ترین درجه تقوا باشد.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به اینکه بودجه سال ۱۴۰۱ به مجلس شورای اسلامی تحویل شده است، افزود: دولت سیزدهم در راستای توسعه متوازن و بسط عدالت اجتماعی به استان‌های کمتر توسعه یافته مانند لرستان توجه بیشتری داشته باشد.

امام‌جمعه خرم‌آباد با اشاره به اینکه نمایندگان و مدیران در جهت اختصاص اعتباراتی که بتواند لرستان را به سمت تحول سوق دهد تلاش مضاعف داشته و مصوبات سفر رئیس‌جمهور به استان لرستان را در بودجه ملاحظه کنند، ادامه داد: توجه به کارکنانی که حقوق ثابت دارند و حقوق آنان کفاف زندگی آنان را نمی‌دهد مورد تأکید است و پیشنهاد می‌شود کسانی که حقوق آنان چند برابر حقوق کارکنان عادی است طی چند سال افزایش پیدا نکند.

وی با اشاره به اینکه شرکت‌های دولتی محلی برای پرداخت حقوق‌های غیرمتعارف شده از وجود فاصله حقوق‌ در بین کارمندان انتقاد کرد و افزود: نظام هماهنگ پرداخت نامی بدون معنا است کمااینکه حیات جامعه مرهون کسانی است که در عرصه تعلیم و تربیت تلاش می‌کنند که در این راستا حقوق و مزایای معلمان باید مورد توجه قرار گیرد.

شاهرخی با تأکید بر اینکه اگر مردم عوارض شهرداری را پرداخت نکنند و دستگاه‌های دولتی بدهی خود را پرداخت نکنند وضعیت شهر پیشرفت نمی‌کند، اظهار کرد: شورای شهر و شهرداری آگاهانه به میدان آمده‌اند و تضمین داده‌اند وضعیت شهر را اصلاح کنند و باید به تعهدات خود عمل کنند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان و با اشاره به اینکه احزابی که لیست داده‌اند و از کاندیداها حمایت کرده‌اند جلسات کارشناسی با شورای شهر گرفته و از نخبگان اجرایی استان کمک بگیرند تا شهرهای استان ما از این وضعیت خارج شود، گفت: تلاش برای حفظ فضای سبز، پرداخت حقوق معوقه کارکنان شهرداری عدم تحمیل نیروهای سفارشی مورد توجه قرار گرفته و سازمان‌های بازرسی به دقت بر این امر متمرکز شوند.

امام‌جمعه خرم‌آباد با اشاره به اینکه سردار سلیمانی با هماهنگ کردن جبهه مقاومت مانع توطئه‌های دشمنان شد و الگوی بی‌بدیل برای حرکت جهانی انقلاب است، افزود: سردار سلیمانی قهرمانی است که مدال مبارزه با تروریست‌های استکبار را برای همیشه به همراه دارد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لعیا زنگنه راه بهاره رهنما را می رود!/ عکس