انتشار جزئیات قرارداد «گران‌ترین بازیکن تاریخ لیگ برتر»/ تراکتور چگونه محکوم شد؟


انتشار جزئیات قرارداد «گران‌ترین بازیکن تاریخ لیگ برتر»/ تراکتور چگونه محکوم شد؟

نگاهی به جزئیات قرارداد مهاجم پیشین تراکتور نشان می‌دهد که این باشگاه چگونه در ادامه قراردادهای بد و بی‌کیفیت خود، در این پرونده نیز محکوم شده‌ است.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، باز بودن پنجره نقل‌و‌انتقالاتی تراکتور بیش از چند ماه دوام نیاورد و باز هم پرونده‌های جدید و احکام سنگین فیفا از راه رسید. تراکتوری‌ها که پیش از فصل با کنستانت، استوکس، پاتریک و میمبلا تسویه حساب کردند، حالا با سه پرونده جدید اروین، حمزاوی و فورچونه در فیفا مواجه شده‌اند و دوباره پنجره نقل‌و‌انتقالاتی‌شان بسته شده است.

خبرگزاری تسنیم در ماه‌های اخیر در چند گزارش‌ به موضوع قراردادهای عجیب باشگاه تراکتور پرداخته و حتی در گزارشی با تیتر (جزئیاتی عجیب از فاجعه قرارداد باشگاه تراکتور با کنستانت) از عقد قرارداد یک فرد واسطه به نام آرش شکری از طرف باشگاه تبریزی با کنستانت پرده برداشت. قراردادی که در نهایت نزدیک به 900 هزار یورو هزینه روی دست باشگاه گذاشت.

ظاهراً روال کار در باشگاه تراکتور اینگونه است که قراردادهای «بد» تمامی ندارد، بلکه از مدیری به مدیر دیگر انتقال می‌یابد! این باشگاه تبریزی در تازه‌ترین حکم صادرشده از سوی کمیته انضباطی فیفا بایدحدود یک میلیون و 300 هزار یورو ( با احتساب پنج درصد سود سالیانه و هزینه دادرسی) به کوین فورچونه مهاجم سابق خود پرداخت کند. بازیکنی که تنها به خاطر چند ماه حضور در تیم تراکتور، یکی از سنگین‌ترین حکم‌های تاریخ درباره شکایت یک بازیکن خارجی علیه یک باشگاه ایرانی را گرفته است. باشگاه تراکتور 31 مرداد سال 98 و در زمان عقد قرارداد با این بازیکن او را «گران‌ترین خرید تاریخ لیگ برتر ایران» نامیده بود و حالا باید این باشگاه «گران‌ترین غرامت فوتبال ایران» را نیز بپردازد!

خبرنگار تسنیم به جزئیات قرارداد کوین فورچونه با باشگاه تراکتور دست یافته است. بر این اساس کوین فورچونه در مرداد ماه سال 1398 قراردادی سه ساله (از فصل 99-98 تا فصل 1401-1400) به مبلغ 600 هزار یورو برای هر فصل با غلامرضا صادقیان مدیرعامل وقت باشگاه تراکتور امضا کرده است.

طبق این قرارداد فورچونه مبلغ 100 هزار یورو در زمان صدور ITC خود به‌عنوان‌ پیش‌پرداخت دریافت کرده و قرار بود 50 هزار یورو دیگر در بهمن ماه همان سال به حساب این بازیکن واریز شود. همچنین طبق مفاد قرارداد امضاشده باشگاه تراکتور باید در 10 قسط به صورت ماهانه مبلغ 45 هزار یورو به این بازیکن پرداخت می‌کرد که ظاهراً این اتفاق رخ نداده و همین موضوع باعث شکایت فورچونه به فیفا و صدور حکم یک میلیون و 300 هزار یورویی شده است.

در یکی از بندهای قرارداد این مهاجم اهل کشور مارتینیک صراحتاً تأکید شده است که بازیکن در صورت عدم پرداخت دستمزد به مدت 60 روز از تاریخ پرداخت، همانطور که ماده 14 قانون نقل‌وانتقالات تعریف می‌کند، می‌تواند قراردادش را فسخ کند.

همچنین در قرارداد این بازیکن که کمتر از پنج ماه در تیم تراکتور حضور داشت و عملکردی فاجعه‌بار از خود به جا گذاشت، آپشن‌های مختلف 30 هزار یورویی برای آقای گلی در لیگ برتر و 20 هزار یورویی برای قهرمانی در لیگ برتر گنجانده شده است.

باشگاه تراکتور برای پرداخت مطالبات کوین فورچونه چند روز بیشتر فرصت ندارد و باید دید این پرونده نیز به بسته شدن پنجره نقل‌و‌انتقالاتی تراکتوری‌ها منجر خواهد شد یا مدیران باشگاه می‌توانند طی روزهای آینده با این بازیکن به توافق برسند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403