باید همبستگی در مقابله با اسلام هراسی تقویت شود


باید همبستگی در مقابله با اسلام هراسی تقویت شود

رئیس ‌جمهور ترکیه در پیام ویدیویی خود به کنگره مسلمانان آمریکا خواستار مقابله با اسلام هراسی در سراسر جهان شد

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «آناتولی»، رجب طیب اردوغان، رئیس‌ جمهور ترکیه در پیام ویدیویی خود به کنگره مسلمانان آمریکا، با اشاره به اینکه طی دوره شیوع کرونا، اسلام هراسی نیز افزایش یافته، خواستار مقابله با اسلام هراسی در سراسر جهان شد.

وی تاکید کرد: باید همکاری خود در زمینه مقابله با اسلام هراسی و خارجی ستیزی را افزایش دهیم و رسیدن مسلمانان به صلح بدون اتحاد بین خود ممکن نیست.

وی در ادامه گفت: ما نمی ‌توانیم به دلیل تفاوت های قومی و فرهنگی خود، صرف نظر از اصل، رنگ پوست، وابستگی‌ها، فرهنگ و فرقه‌هایمان، اجازه دهیم به برادران دنیا آسیبی وارد شود، زیرا همه مسلمانان با هم برادرند.

رئیس جمهور ترکیه تاکید کرد که در اسلام اختلاف، ناسیونالیسم، فتنه و تروریسم جایی ندارد. رئیس‌ جمهور ترکیه همچنین خواستار افزایش کمک‌ به فقیران و افرادی که در دوره شیوع کرونا کار خود را از دست داده‌اند، شد.

گفتنی است، بیستمین کنگره سالانه مسلمانان آمریکا توسط سازمان‌های مردم نهاد مسلمان آمریکایی در شهر شیکاگو در حال برگزاری است.

این بیستمین کنفرانس کنگره مسلمانان آمریکا است که ده ها هزار مسلمان در جهان را به دور خود جمع می کند. این کنگره سال گذشته به دلیل شیوع کرونا در جهان به صورت مجازی برگزار شد.

پایان پیام/43

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصاویر | تیپ خاص و متفاوت زنان یگان ویژه در رژه روز ارتش