عکس 2 جوان مشهدی که در شهر خون به پا کردند/ تهدید زن و مرد با قمه


عکس 2 جوان مشهدی که در شهر خون به پا کردند/ تهدید زن و مرد با قمه

موبایل قاپ های خطرناک قمه به دست در مشهد زیر تیغ قانون رفتند.

فرمانده انتظامی مشهد از اجرای طرح های گسترده مبارزه با سرقت و به ویژه موبایل قاپ ی خبر داد و گفت: با حمایت های قاطع دستگاه قضایی، عملیات های تخصصی کلانتری های مشهد برای برخورد مقتدرانه با موبایل قاپ ها، وارد مرحله جدیدی شده است.

رئیس پلیس مشهد روز گذشته در تشریح برخی عملیات های ضربتی برای دستگیری موبایل قاپ ها گفت: به دنبال افزایش جرایم گوشی قاپی در مشهد و با صدور دستورات ویژه ای از سوی سردار سرتیپ محمد کاظم تقوی (فرمانده انتظامی خراسان رضوی) برای مبارزه بی امان با زورگیران و مخلان نظم و امنیت، طرح های گسترده ای برای شناسایی موتورسواران گوشی قاپ و دزدان سابقه دار آغاز شد که این عملیات ها بعد از تاکید رئیس قوه قضاییه مبنی بر برخورد قاطعانه با زورگیران وارد مرحله جدیدی شده است.

سرهنگ «حسین دهقان پور» افزود: همزمان با اجرای این طرح ها در مشهد، گروه ورزیده ای از نیروهای گشت و تجسس کلانتری سپاد به فرماندهی سرگرد «جعفر عامری» (رئیس کلانتری) به ردزنی دزدانی پرداختند که تصاویری از آنان از طریق دوربین های مداربسته شهری استخراج شده و در اختیار نیروهای عملیاتی قرار گرفته بود.

وی اضافه کرد: رصدهای اطلاعاتی در مناطق تردد احتمالی سارقان ادامه یافت تا این که نیروهای گشت در اطراف مرکز تجاری به سرنشینان یک دستگاه موتورسیکلت طرح هوندا مشکوک شدند که پلاک آن مخدوش بود. در همین حال موتورسواران با مشاهده نیروهای انتظامی قصد فرار داشتند که در یک عملیات هماهنگ به محاصره درآمدند و دستگیر شدند.دو متهم معتاد که قمه وحشتناکی نیز به همراه داشتند و یکی از آنان سابقه دار بود، برای انجام تحقیقات به کلانتری هدایت شدند.

به گفته رئیس پلیس مشهد، دو موتورسوار درحالی به گوشی قاپی در مناطق عبدالمطلب، امام هادی (ع) و بولوار توس اعتراف کردند که دختر 17 ساله ای نیز با مراجعه به دایره تجسس کلانتری، زورگیران مذکور را شناسایی کرد و گفت: در خیابان شهید چراغچی در حرکت بودم که ناگهان همین موتورسواران گوشی مرا از دستم چنگ زدند! وقتی مقاومت کردم، یکی از آن ها لگدی به من زد که روی زمین افتادم ودر همین هنگام همدست او چاقوی بزرگی (قمه ) را بیرون آورد و فریاد زد: «اگر جلو بیایی با چاقو می زنم!» من هم ترسیدم و ساکت شدم و آن ها نیز از محل فرار کردند و ...

دستگیری کیف قاپ های خطرناک مشهد

فرمانده انتظامی مشهد همچنین از دستگیری کیف قاپ هایی خبر داد که به دلیل مقاومت مال باخته، او را چند متر روی آسفالت کشیده بودند.

سرهنگ «دهقان پور» درباره این ماجرا گفت: دو جوان هونداسوار در بولوار ابوریحان مشهد به سمت کیف زنی هجوم بردند که به همراه خانواده اش در حال تردد بود اما زن جوان که بند کیف را در دست داشت، آن را رها نکرد به گونه ای که سارقان با کشیدن کیف، زن مذکور را روی آسفالت خیابان انداختند و چند متر پیکر او را در کف خیابان کشیدند.

وی افزود: با فریادهای این زن، شوهر و فرزندش متوجه ماجرا شدند و به یاری او شتافتند. آن ها با واژگون کردن موتورسیکلت موفق شدند از فرار یکی از سارقان جلوگیری کنند که در همین زمان با تماس شهروندان، بلافاصله نیروهای گشت کلانتری میرزاکوچک خان مشهد نیز از راه رسیدند و دزد 31 ساله را به مقر انتظامی انتقال دادند.

این سارق جوان که چهار روز قبل با فروش طلاهای خواهرش رضایت شاکی را گرفته و از زندان آزاد شده بود، ضمن اقرار صریح به کیف قاپی، همدست دیگر خود را به پلیس معرفی کرد.

مقام ارشد انتظامی مشهد افزود: در پی اعترافات این متهم که سابقه زورگیری نیز دارد، گروهی از ماموران انتظامی با هدایت و نظارت مستقیم سرهنگ علی عبدی (رئیس کلانتری) تحقیقات گسترده ای را برای دستگیری متهم فراری و همچنین کشف جرایم احتمالی دیگر آنان آغاز کردند.

موبایل قاپی با خنجر جلوی چشم مردم

سرهنگ «حسین دهقان پور» در تشریح بخش دیگری از عملیات مبارزه با گوشی قاپی ، به دستگیری موتورسواران معتادی اشاره کرد که در بازرسی بدنی از آنان دو قبضه خنجر نیز کشف شد.

وی در این باره گفت: ماموران کلانتری سناباد نیز که با هدایت سرگرد بهرازفر (رئیس کلانتری) مشغول رصدهای اطلاعاتی در حوزه استحفاظی بودند، ناگهان با دو جوان موتورسوار برخورد کردند که عابران پیاده را در پنجراه سناباد زیر نظر داشتند.

وی تصریح کرد: به محض این که موتورسواران جوان متوجه نیروهای انتظامی شدند از محل گریختند اما ماموران ورزیده گشت نامحسوس بی درنگ طرح مهار را اجرا کردند و به تعقیب موتورسوارانی پرداختند که پلاک موتورسیکلت را با قاب و زنجیر پوشانده بودند.

بالاخره پس از مدتی تعقیب و گریز دوجوان موتورسوار در حالی دستگیر شدند که دو قبضه خنجر نیز در بازرسی بدنی از آنان به همراه مقادیری مواد مخدر صنعتی کشف شد.

رئیس پلیس با تجربه انتظامی مشهد خاطر نشان کرد: با انتقال متهمان به کلانتری دوتن از مال باختگان که گوشی های آنان توسط دو گوشی قاپ مذکور ربوده شده بود ، آنان را شناسایی کردند و بدین ترتیب تحقیقات و بازجویی از آنان ادامه یافت.

گوشی قاپی در حاشیه شهر

سرهنگ حسین «دهقان پور» درباره دستگیری موتورسواری که در حاشیه شهر مشهد گوشی قاپی می کرد نیز گفت : ماموران پاسگاه مستقر در منزل آباد مشهد هم آخر هفته گذشته در حالی که مشغول گشت زنی در حوزه استحفاظی بودند جوان موتورسواری را دستگیر کردند که تاکنون به چندین فقره گوشی قاپی در حاشیه شهر اعتراف کرده است اما با مراجعه مال باختگان به کلانتری کاظم آباد، احتمال می رود که تعداد شاکیان بیشتر از انتظار پلیس شود .

فرمانده انتظامی مشهد افزود: با اجرای طرح های ویژه عملیاتی در مشهد، زورگیران و موبایل قاپ ها ، زیر تیغ قانون قرار دارند و با هماهنگی و حمایت های دستگاه قضایی، برخورد قاطع و سختی با مخلان نظم و امنیت مردم خواهد شد.

دزدان موتورسیکلت به دام افتادند

رئیس پلیس مشهد همچنین به دستگیری اعضای یک باند سرقت در مشهد اشاره کرد که موتورسیکلت های سرقتی را از طریق سایت دیوار به فروش می رساندند.

وی گفت: ماموران کلانتری سپاد هنگام گشت زنی در حوزه استحفاظی، به سرنشینان یک دستگاه موتورسیکلت طرح هوندا مشکوک شدند که در جهت خلاف حرکت خودروها درحال تردد بودند.

سرهنگ «دهقان پور» اضافه کرد: ماموران کلانتری در یک عملیات هماهنگ موفق شدند دو جوان موتورسوار را دستگیر و به کلانتری منتقل کنند. با بررسی های تخصصی مشخص شد که متهمان، موتورسیکلت را از خیابان رسالت ربوده اند و قصد داشتند آن را به فردی بفروشند که در سایت دیوار با وی آشنا شده بودند.

مقام ارشد انتظامی مشهد خاطر نشان کرد : تحقیقات درباره سرقت های احتمالی دیگر متهمان با نظارت سرگرد «عامری» (رئیس کلانتری) در حالی ادامه یافت که با دستورات مقام قضایی تلاش گسترده ای برای شناسایی اعضای دیگر این باند آغاز شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سرقت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


منشا صدای انفجار در گناوه چه بود؟