بانوی کارآفرین سیستان و بلوچستان از موفقیت خود می گوید


بانوی کارآفرین سیستان و بلوچستان از موفقیت خود می گوید

سمیه دستیار کارآفرین موفق در حوزه مشاغل خانگی استان سیستان و بلوچستان با داشتن اراده و همت بالا توانست در حوزه تولید ترشیجات محلی و صنایع دستی موفق شود.

این بانوی کارآفرین در گفت وگو با ایسنا بیان کرد: بنده ساکن روستا هستم و از سن ۲۰ سالگی در حوزه مشاغل خانگی و تولیدترشیجات محلی و همچنین بسته بندی سبزی و گیاهان دارویی محلی شروع به کارکردم .

در ابتدا به صورت جزئی سفارش داشتیم اما به حول قوه الهی اکنون سفارشات بالا و سفارشات اینترنتی داریم.

این بانوی کارآفرین در ادامه افزود: همچنین با گرفتن راهنمایی و مشاوره از کارشناسان دبیر خانه طرح ملی مشاغل خانگی که با محوریت وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی و جهاد دانشگاهی در حال اجرا است توانستم در تولید و بسته بندی مناسب و استاندارد ترشیجات اطلاعات مفید و زیادی کسب کنم.

وی در ادامه ی گفت وگو با بیان اینکه در ابتدای کار با مشکلات فراوانی مواجه بودم اما با پشتکار و اراده توانستم در این مسیر ایستادگی کنم و الان با ثبت دو شرکت در حال فعالیت در کنار سایر دوستان هستم.

این فعال حوزه مشاغل خانگی با اشاره به اینکه در حال حاضر به آموزش افراد علاقه‌مند در این حوزه مشغول می باشم و با گرفتن مشاوره از کارشناسان طرح ملی مشاغل خانگی با راه اندازی یک فروشگاه توانستم برای افرادی که جهت همکاری به طرح معرفی و ثبت نام شدند بستر کار فراهم سازم.

دستیار ادامه داد: در مسیر راه اندازی فروشگاه به مجوز بهداشتی و موارد دیگری نظیر برند نیاز شد که در این خصوص با همراهی کارشناسان طرح ملی مشاغل خانگی جهاد دانشگاهی استان گامهای خوبی را برداشته ام.

وی اظهار کرد: از مسئولین تقاضا دارم برای صدور مجوز بهداشتی و ارائه تسهیلات برای کارهای بزرگتر به کارآفرینان و مشاغل خانگی کمک کنند.

وی خاطرنشان کرد: ما برای گسترش کار خود در حوزه خشک کردن لیمو و آبلیمو گیری و تولید ترشیجات نیاز به دستگاه و تجهیزات مناسب کار داریم اما متاسفانه هزینه تهیه این دستگاه‌ها بسیار بالاست اگر روزی موفق به تهیه این تجهیزات شویم تعداد افراد بیشتری می‌توانند با ما فعالیت و کار کنند.

وی در پایان از جوانان خواست که هیچ وقت در هیچ کار و فعالیتی شکست را قبول نکنند چرا که هر شکست سرآغاز یک پیروزی است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل فوق العاده خاص پریناز ایزدیار برای عید+ عکس