نخستین مرکز سرپناه شبانه ویژه معتادان در تاکستان به بهره برداری می‌رسد


نخستین مرکز سرپناه شبانه ویژه معتادان در تاکستان به بهره برداری می‌رسد

قزوین - ایرنا - مدیر کل بهزیستی استان قزوین از افتتاح سومین مرکز سرپناه شبانه در سطح استان و نخستین مرکز در شهرستان تاکستان در آینده نزدیک خبر داد.

علیرضا وارثی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این مرکز جهت اسکان شبانه افراد معتادی در نظر گرفته شده است که به دلیل نداشتن پناهگاه در خیابان‌ها به سر می‌برند.

وی اضافه کرد: مراکز سرپناه شبانه مکانی است که به منظور کاهش آسیب های همراه با اعتیاد و تغییر الگوی مصرف معتادان پر خطر و کارتن خواب برای اسکان موقت و شبانه آنها راه اندازی می شود.

این مسوول گفت: جامعه هدف این مراکز، مصرف کنندگان مواد با رفتارهای پر خطر مانند تزریق مواد و مصرف کنندگان بی خانمان هستند.

وارثی افزود: خدمات و برنامه های کاهش آسیب این مرکز شامل آموزش، توزیع اقلام بهداشتی و کاهش آسیب استفاده معتادان از سوزن و سرنگ، امکان اقامت شبانه، استحمام، ارائه وعده غذایی، حمایت های اجتماعی، خدمات ارجاع و پیگیری، آزمایش سریع اچ آی وی، مشاوره و ایجاد زمینه به سمت درمان اعتیاد است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر یک مرکز سرپناه شبانه ویژه مردان و یک مرکز ویژه زنان در مرکز استان فعال است و خدمات تخصصی را به جامعه هدف خود ارائه می دهد، اظهار داشت: با شروع فصل سرما مراکز سرپناه شبانه تحت نظارت سازمان بهزیستی در سطح استان بدون محدودیت و به صورت شبانه روزی نسبت به پذیرش و ارائه خدمات اقدام می کنند.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: مرکز سرپناه شبانه شهرستان تاکستان با سرمایه گذاری گروه خیران و با همکاری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، همراهی فرمانداری و شهرداری تاکستان تحت نظارت اداره کل بهزیستی استان به بهره برداری خواهد رسید که اقدام موثری در ساماندهی معتادان متجاهر و کاهش آسیب در این شهرستان خواهد بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(تصاویر) نمایش موزیکال «شازده کوچولو»