مرحله چهارم مدیریت هوشمند کرونا در بخش حمل ونقل برون شهری زنجان اجرا می‌شود


مرحله چهارم مدیریت هوشمند کرونا در بخش حمل ونقل برون شهری زنجان اجرا می‌شود

زنجان - ایرنا - رییس مرکز بهداشت شهرستان زنجان گفت: در زمان حاضر مرحله سوم مدیریت، کنترل و نظارت هوشمند کرونا در حوزه واحدها و فعالیت‌های صنفی در حال اجرا است و تا چند روز آینده نیز مرحله چهارم در بخش حمل و نقل برون شهری و تردد خودروهای بین شهری اجرا خواهد شد.

دکتر محمود حریری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مدیریت، کنترل و نظارت هوشمند در موضوع شیوع ویروس کرونا از طریق تبادل اطلاعات بر خط در بستر سامانه امید به منظور ایجاد تعادل در زندگی روزانه شهروندان و صیانت از سلامت آنان از اهداف اجرای این طرح اعلام شده است.

وی اظهار داشت: ارکان مدیریت هوشمند طرح شامل واکسیناسیون، انجام غربالگری و پیوند آنها به زندگی روزانه شهروندان با استفاده از سامانه مدیریت هوشمند بیماری است و حوزه های مشمول طرح تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی بخش‌های حاکمیتی، دولتی، عمومی و خصوصی، دستگاههای اجرایی موضوع ماده ۲قانون مدیریت بحران، واحدها و فعالیت‌های صنفی(تجاری، بازرگانی، خدماتی، تفریحی، رفاهی، تولیدی، صنعتی، کارگاهی، اقتصادی) را دربر می‌گیرد.

این مسوول ادامه داد: حوزه های علمی- تحقیقاتی و آموزشی (دانشگاهها و حوزه های علمیه)، حوزه های فرهنگی و اجتماعی (نمازهای جمعه و جماعت، مراسم‌های دینی و ملی و غیره) و تردد و حمل نقل(درون شهری، برون شهری، خوروهای شخصی) را نیز شامل می شود.

رییس مرکز بهداشت شهرستان زنجان گفت ادامه داد: مرحله اول اجرای این طرح دستگاه های اجرایی موضوع ماده ۲قانون مدیریت بحران، مرحله دوم حمل و نقل درون شهری، سپس واحدها و فعالیت های صنفی و در نهایت حمل و نقل برون شهری و تردد خودروهای بین شهری و در نهایت به مراکز علمی، تحقیقاتی و آموزشی منتهی می شود.

وی با بیان اینکه این شهرستان مراحل اول و دوم طرح هوشمند کرونا را اجرا کرده است، اضافه کرد: در زمان حاضر مرحله سوم طرح در واحدها و فعالیت های صنفی از روز "پنجم دی ماه" در سطح شهرستان آغاز شده است که بر این مبنا لیست مشاغل پیوست با داشتن تاییدیه تزریق ۲ دُز واکسن در سامانه و اخذ کد از سامانه مجاز به فعالیت هستند.

رییس مرکز بهداشت شهرستان زنجان ادامه داد: سایر مشاغل خارج از لیست صرفا با داشتن تاییدیه تزریق واکسن و اخذ کد مربوطه از سامانه و در وضعیت قرنطینه و بیمار نبودن در زمان فعالیت و مراجعین به واحدها و فعالیتهای صنفی نیز باید دارای تاییدیه تزریق واکسن در سامانه و همچنین در وضعیت قرنطینه و بیماری نباشند که این موارد از الزامات اجرای مرحله سوم است.

وی با اشاره به اینکه ضمانت اجرایی این مرحله اخطار کتبی و پلمب واحدهای صنفی است که بدون داشتن الزامات طرح و اخذ کد از سامانه امید فعالیت دارند، اظهار داشت: در مرحله دوم مسدود کردن پوز بانکی به مدت دوهفته برای واحدهای ناقض الزامات تعیین شده و در مرحله بعدی هم در صورت عدم رعایت الزامات پلمب به مدت ۳۰ روز خواهد بود و در این میان در صورت رعایت الزمات و تایید وزارت بهداشت نسبت به رفع پلمب اقدام خواهد شد.

حریری خاطرنشان کرد: در این مرحله دانشگاه علوم پزشکی و مراکز تابعه اتاق اصناف، اتحادیه مربوط، سازمان صمت، نیروی انتظامی، سازمان های نظام پزشکی، دامپزشکی، کشاورزی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره کل ورزش و جوانان، اداره کل میراث فرهنگی، گردشـگری و صنایع دستی مسوول و ناظر اجرای این مرحله هستند.

به گفته این مسوول، مرحله چهارم طرح مدیریت، کنترل و نظارت هوشمند کرونا در حوزه حمل و نقل برون شـهری و تردد خودروهای بین شهری از ۱۲ دی در سطح شهرستان و با همکاری دستگاههای متولی امر اجرا خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان