ثبت نام راننده در تاکسی آنلاین اسنپ چقدر منافع مالی خواهد داشت؟


ثبت نام راننده اسنپ می‌تواند شروعی برای یک کسب‌وکار جدید باشد.

ثبت نام راننده در تاکسی آنلاین اسنپ چقدر منافع مالی خواهد داشت؟

به گزارش راهبرد معاصر؛ تاکسی اینترنتی در سال‌های اخیر رواج زیادی یافته است. تاکسی آنلاین نه تنها آسودگی زیادی برای مسافران پدید آورده بلکه منجر به اشتغال‌زایی وسیع برای رانندگان نیز شده است. جذب راننده اسنپ در چند سال گذشته با رشد زیادی مواجه شده است. در همۀ شهرهای بزرگ و بسیاری از شهرهای کوچک کشور، بسیاری از رفت‌وآمدهای درون شهری توسط تاکسی اینترنتی انجام می‌شود. اما شروع به کسب درآمد از طریق ثبت نام راننده اسنپ چقدر منفعت دارد؟ به عبارت بهتر، درآمد رانندگان تاکسی های آنلاین چقدر است؟ پاسخ به این سؤال، مشروط به بررسی موارد متعددی است.

ثبت نام راننده اسنپ و شروع کسب‌وکاری جدید

رانندگان اسنپ بنا به دلایل مختلف، شروع به کسب‌وکار تاکسی اینترنتی خود می‌کنند. برخی‌ به عنوان شغل دوم و در حین بازگشت از محل کار به خانه، مناسب‌ترین سرویس را منطبق با مسیر خود پیدا می‌کنند. برخی دیگر نیز با نگرش شغل اول اقدام به این کار می‌کنند. ممکن است عده‌ای از رانندگان نیز بدون نیاز به درآمد آن و تنها برای پر شدن اوقات فراغت خود، شروع به فعالیت کنند. شروع به این کار تحت تأثیر هر چیزی که باشد، مزایا و معایبی را به دنبال دارد. هرچند تعیین آن‌ها بستگی به انتظارات راننده و وضعیت شغلی و اهداف او دارد.

مسیر رانندگان بازتر از همیشه است

اسنپ و دیگر سرویس‌های تاکسی اینترنتی، موقعیتی عالی برای رانندگان پدید آوردند. با وجود آن‌ها، رانندگان ملزم به ایستادن در خیابان‌ها و چهارراه‌ها برای یافتن مسافر نیستند. اکنون رانندگان فرصت و حق این را دارند که بهترین سفر درون شهری با مقاصد و قیمت‌های مختلف را انتخاب کنند. این تصمیم به عهدۀ رانندگان است که سفری را انتخاب کنند که بیشترین سازگاری را با مقصدشان دارد. با وجود این می‌توان گفت که تاکسی‌های اینترنتی، این امکان را پدید آوردند که هیچ خودرویی هنگام بازگشت به مبدأ، خالی از مسافر نباشد. قابلیتی که باعث افزایش چشمگیر درآمد رانندگان اسنپ شده است.

درآمدی که در دست رانندگان است

در اولین نگاه به کسب و کار رانندگان اسنپ، متوجه اهمیت خویش‌فرمایی آنان می‌شویم. رانندگان اسنپ در حین کار، رئیس خود هستند. ساعات کاری آنان منعطف بوده و نیازی به ارائۀ مدارک و سوابق کاری یا تحصیلی ندارند. بنابراین هر رانندۀ اسنپ می‌تواند همین امروز کار خود را شروع کند. اما اولین چیزی که در خصوص تصمیم برای شروع یک کار به چشم می‌آید، درآمد ناشی از آن کار است.

در اوضاع پیچیده و پرنوسان اقتصادی امروز، داشتن یک شغل حائز اهمیت زیادی است. چه این شغل، تأمین کنندۀ درآمد اصلی باشد و چه به عنوان یک کار دوم در نظر گرفته شود. در درجۀ دوم، مهارت‌ها، توانایی‌های شخصی، بیمه و مزایایی که ناشی از آن کار است حائز اهمیت هستند. پس از آن مواردی نظیر آیندۀ شغلی و پیشرفت‌های کاری مد نظر هستند. حال ببینیم درآمد رانندگان اسنپ به طور بالقوه وابسته به چه معیارهایی است؟

معیارهای درآمد افراد شاغل در تاکسی اینترنتی

مسلماً درآمد ناشی از تاکسی‌های اینترنتی وابسته به موارد متعددی است. پیش از هر چیز باید گفت که درآمد رانندگان اسنپ در شهرهای کوچک و کلان‌شهرها تفاوت زیادی با هم دارد. این مسئله به دلیل تفاوت در میزان ترافیک و شلوغی خیابان‌ها و نیز فاصلۀ مبدأ و مقصد از یکدیگر است. با این وجود می‌توان درآمدی میانگین برای رانندگان اسنپ در نظر گرفت. در کل اگر راننده‌ای قصد کار جدی و متمرکز در تاکسی آنلاین داشته باشد می‌تواند ساعتی بین 50 تا 70 هزار تومان کسب درآمد کند.

این نرخ با در نظر گرفتن میانگین برای سفرهای معمولی در حد چند کیلومتر در کلان‌شهرها و دیگر شهرهای نسبتاً بزرگ است. با این تخمین که طی کردن یک سفر عادی، هزینه‌ای حدود 20 هزار تومان در بر دارد. هرچند این میانگین در شهرهایی نظیر تهران ممکن است بین 25 تا 30 هزار تومان باشد.

در شرایط عادی ترافیک و آب‌وهوا، یک رانندۀ اسنپ می‌تواند در هر ساعت 2 تا 3 سفر موفق انجام دهد. با این حسب می‌توان درآمد ساعتی بین 50 تا 70 هزار تومان، رقمی منطقی به نظر می‌آید. هرچند باید این نکته را در نظر داشت که هزینه‌های مصرفی و استهلاک خودرو، استراحت و خوراک راننده و مواردی نظیر جرایم رانندگی و تصادفات را نیز در نظر داشت. بنابراین لازم است مواردی که در سطح درآمد رانندگان تاکسی‌های آنلاین دخیل هستند را مرور کنیم.

هزینه‌های مصرفی و استهلاک خودرو

بر خلاف کارهای کارمندی که تنها هزینۀ رفت و آمد مطرح است، کار در اسنپ شامل هزینه‌های متفاوت و متغیری می‌باشد. کار به عنوان یک رانندۀ آنلاین، مستلزم داشتن یک خودرو مناسب است. خودرویی که در حال حاضر هزینه‌ای بالغ بر هفتاد میلیون تومان را شامل می‌شود. در مواردی این رقم ممکن است تا 2 یا 3 برابر این میزان باشد. پس از آن، هزینه‌های مرتبط با یک خودرو مطرح است. هزینه‌ای که وابسته به مواردی از جمله مدل خودرو، سال تولید، ساعات کار، میزان مصرف سوخت خودرو، تعمیرات و سرویس آن است. به طور کلی می‌توان گفت که 25 درصد از درآمد ناشی از فعالیت به عنوان تاکسی اینترنتی، صرف هزینه‌های مصرفی خودرو می‌شود. سوخت، تعویض روغن، لنت و مواردی از این دست به عنوان هزینه‌های خودرو محسوب می‌شوند.

درآمد ناپایدار و ساعات کاری منعطف

برای کار به عنوان رانندۀ اسنپ، نیازی به پرداخت هزینه‌های رفت و آمد ندارید. در واقع، رفت و آمد شماست که منجر به ایجاد درآمد می‌شود. همچنین که رانندگان تاکسی‌های آنلاین می‌توانند کار خود را از درب منزل شروع کنند. فعالیت در تاکسی‌های اینترنتی بر خلاف کارهای کارمندی و آزاد، درآمد ثابت و پایدار ندارد. ممکن است در یک روز، درآمد شما خوب باشد و در روز دیگر یک درآمد معمولی کسب کنید.

شهری که در آن کار می‌کنید کجاست؟

این عامل بستگی زیاد به شهر شما نیز دارد. در شهرهای بزرگ ممکن است با یک سرویس، میزان قابل توجهی از درآمد روزانه‌تان را تأمین کنید. به همین شکل اگر یک روز سر کار نروید، درآمدی کسب نخواهید کرد. منعطف بودن درآمد رانندگان اسنپ، لبۀ سود و ضرر خاص خود را دارد. اینکه شما رئیس کار خودتان هستید و باید با نظم و ثبات، درآمد هرچه بیشتر برای خود کسب کنید. تصمیم در این خصوص تا حد زیادی وابسته به علایق و سبک زندگی شماست. آیا می‌خواهید حقوق ثابت و درآمد پایدار داشته باشید و خود را مطیع ساعات کاری مشخصی کنید؟ یا ترجیح‌تان بر داشتن یک درآمد منعطف و بهره‌مندی از آزادی بیشتر است؟

شروع به کار آسان و بدون دغدغه

رانندگان اسنپ، کار خود را به سادگی آغاز می‌کنند. اگر صاحب خودرو هستید می‌توانید در چند دقیقه ثبت‌نام خود را انجام داده و کارتان را شروع کنید. این یک مزیت بزرگ است. اما طرف دیگر ماجرا، عدم بهره‌مندی از حقوق ثابت، بیمه و خدمات رفاهی کارکنان است. هرچند رانندگان اسنپ از مزایای باشگاه رانندگان اسنپ بهره‌مند خواهند بود. با این حال، امکان ارتقای شغلی در این کار وجود ندارد. هرچند سطح درآمد ناشی از کار می‌تواند با بهبود سبک زندگی و فعالیت منظم، ارتقاء یابد.

تصمیم در خصوص کار به عنوان رانندۀ اسنپ تا حد زیادی وابسته به ویژگی‌های فردی و ضرورت‌هاست. درآمد تاکسی‌های آنلاین با توجه به وضعیت شغلی و اقتصادی امروز می‌تواند تا حد زیادی نجات‌دهنده باشد. به خصوص افرادی که با در عین داشتن یک شغل ثابت، به دنبال کسب درآمد بیشتر هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم| رقص و آواز دختران در تلویزیون؛ صدا و سیما تابوشکنی کرد!