مقایسه تیبا 2 با تیبا معمولی +عکس


مقایسه تیبا 2 با تیبا معمولی +عکس

مشخصات فنی تیبا 2 و تیبا معمولی در این گزارش آمده است تا به کمک آن‌ها بتوانید خودرو مناسب مورد نظر خود را انتخاب کنید.

به گزارش مشرق، یکی از مقایسه‌های خودرویی پر مخاطب بازار، تیبا ۲ و تیبا معمولی است. تا چندین سال پیش خرید خودرو کاری آسان به‌شمار می‌آمد، اما پیشرفت این صنعت که با آمدن مدل‌های گوناگون در سگمنت‌های مختلف همراه شد، کار خرید و انتخاب را برای خریداران کمی دشوار کرد. امکانات رفاهی فراوان، طراحی‌های متفاوت و مشخصات فنی گوناگون، پارامترهایی است که ممکن است علاقه‌مندان را دچار تردید کند.

تیبا: تیبا، خودرویی ساخت ایران است که در سال ۱۳۸۹ طراحی شد و در آن از یک موتور ۴ سیلندر با ۸ سوپاپ استفاده شده است. حجم موتور این خودرو ۱۵۰۳ سی‌سی است و به همین دلیل حداکثر قدرت آن ۸۷ اسب بخار در ۵۰۰۰ و ۵۰۰ دور در دقیقه است. بررسی‌های فنی نشان می‌دهد که نهایت گشتاور این خودرو ۱۲۸ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه است.

مقایسه تیبا 2 با تیبا معمولی +عکس

در سیستم حرکتی آن از یک جعبه دنده ۵ سرعته دستی استفاده شده است، جالب است بدانید که این خودرو می‌تواند حداکثر سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت به شما هدیه دهد و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برای آن ۱۳.۵ ثانیه است. مصرف سوخت ترکیبی در این خودرو ۶.۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و حجم باک آن ۴۱ لیتر است.

مقایسه تیبا 2 با تیبا معمولی +عکس

از امکانات این خودرو می توان به سیستم تهویه مطبوع خودکار در مدل EX ، فرمان هیدرولیک ، شیشه بالابر برقی جلو ، شیشه بالابر برقی عقب در مدل EX ، قفل مرکزی ، ریموت کنترل در مدل EX ، چراغ مه‌شکن عقب ، چراغ مه‌شکن جلو در مدل‌های LX، SX و EX ، رینگ آلومینیومی در مدل EX ، سپر همرنگ بدنه اشاره کرد.

مقایسه تیبا 2 با تیبا معمولی +عکس

همچنین این خودرو دارای امکاناتی مانند کمربند ایمنی جلو قابل تنظیم و مجهز به سیستم پیش‌کشنده ، سیستم ضد سرقت ایموبلایزر ، گرمکن شیشه عقب ، صندلی راننده با قابلیت تنظیم ارتفاع ، آینه‌های جانبی برقی در مدل EX ، درب‌بازکن باک و صندوق عقب ، جالیوانی روی کنسول جلو ، ساعت دیجیتال ، برف‌پاک‌کن جلو با دور قابل تنظیم است.

تیبا ۲: خودرو مورد مقایسه دیگر تیبا ۲ است؛ خودرویی ایرانی که در سال ۱۳۹۳ طراحی شد و در آن از یک موتور ۴ سیلندر با ۸ سوپاپ استفاده شده است. حجم موتور این خودرو ۱۵۰۳ سی‌سی است و به همین دلیل حداکثر قدرت آن ۸۷ اسب بخار در ۵۰۰۰ و ۳۰۰ دور در دقیقه است. بررسی‌های فنی نشان می‌دهد که نهایت گشتاور این خودرو ۱۲۸ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه است.

مقایسه تیبا 2 با تیبا معمولی +عکس

در سیستم حرکتی آن از یک جعبه دنده ۵ دنده دستی استفاده شده است، جالب است بدانید که این خودرو می‌تواند حداکثر سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت به شما هدیه دهد و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برای آن ۱۳.۵ ثانیه است. مصرف سوخت ترکیبی در این خودرو ۶.۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و حجم باک آن ۴۱ لیتر است.

مقایسه تیبا 2 با تیبا معمولی +عکس


این خودرو دارای امکاناتی مانند سیستم سوخت رسانی انژکتوری ، سیستم کاهش آلاینده‌های خروجی اگزوز ، فرمان هیدرولیک دنده‌ای ، سیستم ضد سرقت ایموبلایزر ، شیشه‌های بالابر برقی درب‌های جلو ، آینه‌های جانبی تاشو با قابلیت تنظیم از داخل ، گرمکن شیشه عقب ، برف پاک کن شیشه عقب است.

از دیگر امکانات این خودرو می توان به ساعت دیجیتال ، قابلیت تنظیم ارتفاع فرمان ، چراغ سوم خطر ، چراغ جلو با تنظیم زاویه نور ، مه‌شکن عقب ، جالیوانی روی کنسول جلو ، تنظیم ارتفاع ، درب باز کن باک و صندوق عقب از داخلتجهیزات قابل سفارش: آینه‌های جانبی برقی ، شیشه بالابر برقی عقب ، ریموت کنترل ، تهویه خودکار ، رینگ آلومینیومی اشاره کرد.

مقایسه تیبا 2 با تیبا معمولی +عکس

در نهایت اگر بخواهیم از نظر قیمتی این ۲ خودرو را مورد مقایسه قرار دهیم باید گفت که اکنون تیبا معمولی در بازار ۱۷۰ میلیون تومان و تیبا ۲ با ۱۷۵ میلیون تومان قیمت دارند و تفاوت قیمت زیادی با یکدیگر ندارند.
خودرو
تیبا تیبا ۲
کشور سازنده
ایران ایران
سال (طراحی)
۱۳۸۹ ۱۳۹۳
موتور
۴ سیلندر ۸ سوپاپه ۴ سیلندر ۸ سوپاپه
حجم موتور
۱۵۰۳سی سی ۱۵۰۳سی سی
حداکثر قدرت
۸۷ اسب بخار در ۵۵۰۰ دور در دقیقه ۸۷ اسب بخار در ۵۳۰۰ دور در دقیقه
حداکثر گشتاور
۱۲۸ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه ۱۲۸ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه
جعبه دنده
۵ دنده دستی ۵ سرعته دستی
شتاب ۰ تا ۱۰۰
۱۳.۵ ثانیه ۱۳.۵ ثانیه
حداکثر سرعت
۲۰۰ کیلومتر در ساعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت
وزن
۱۰۲۷ کیلوگرم ۱۰۳۵ کیلوگرم
اندازه (میلیمتر)
۴۱۰۵ طول ، ۱۶۴۱ عرض ، ۱۴۸۴ ارتفاع ۳۹۲۲ طول ، ۱۶۴۱ عرض ، ۱۴۸۴ ارتفاع
مصرف سوخت خارج از شهر
۵.۶ لیتر در هر صد کیلومتر ۵.۶ لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت ترکیبی
۶.۹ لیتر در هر صد کیلومتر ۶.۹ لیتر در هر صد کیلومتر
حجم باک
۴۱ لیتر ۴۱ لیتر
استاندارد آلایندگی
یورو ۴ یورو ۳
ترمز و پایداری
ABS ، جلو دیسکی ، عقب کاسه ای ABS
کیسه هوا
کیسه هوای راننده (در مدل‌های LX، SX و EX) ، کیسه هوای سرنشین جلو (در مدل‌های SX و EX) کیسه هوای راننده
سیستم صوتی
سیستم صوتی با فابلیت پخش CD و پورت USB مجهز به رادیو و قابلیت پخش CD و MP۳
منبع: باشگاه خبرنگاران

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی