منطقه گردشگری حماد دیلم از بلاتکلیفی خارج شود


منطقه گردشگری حماد دیلم از بلاتکلیفی خارج شود

گناوه - ایرنا - نماینده دیلم در شورای اسلامی استان بوشهر با انتقاد از وضعیت کنونی جزیره حماد این شهرستان، خواستار خروج این منطقه گردشگری از حالت بلاتکلیفی شد.

به گزارش ایرنا، روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی دیلم روز شنبه به نقل از سید وهاب میرجهانمرد در دیدار با معاون امور عمرانی استاندار بوشهر افزود: باتوجه به ظرفیت‌های بالای تفریحی گردشگری جزیره حماد و سرمایه‌گذاری‌ها و هزینه‌های هنگفتی که شهرداری دیلم در این منطقه کرده است، واگذاری آن به شهرداری برای تکمیل طرح‌های زیربنایی و بهره‌برداری مردم از ظرفیت‌های بالقوه این جزیره تفریحی، لازم است.

وی با اشاره به بازدیدهای متعدد مدیران استانی و کشوری از دو پروژه مهم ورودی شهر دیلم گفت: برای خروج و بلاتکلیفی این ۲ پروژه حیاتی از بن بست، نیاز به عزم جدی مسئولان مربوطه دارد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر دیلم بیان کرد: مسیرهای نیمه تمام راه دیلم به بهبهان و پنج کیلومتر ورودی شهر دیلم از مسیر گناوه از محورهای ترانزیتی و پر تردد جنوب کشور و راه ورودی به استان بوشهر است که باید تکمیل شود.

وی گفت: با تکمیل این دو پروژه مهم از بروز حوادث جانی مستمر در این مسیر خطر آفرین پیشگیری می‌شود.

میرجهانمرد ادامه داد: ضرورت تکمیل پروژه لایروبی و توسعه اسکله بندر دیلم، نصب سیستم‌های آب شیرین کن برای برآوره شدن نیازهای منطقه از آب شرب مصرفی با توجه به کمبودهای موجود منابع آب در سطح استان، پیگیری پروژه ملی احداث راه آهن ببن بنادر صنعتی، تجاری ماهشهر و امام خمینی (ره) تا مناطق و بنادر صنعتی و تجاری استان بوشهر و عسلویه با توجه به شرایط اقلیمی مناسب و کم هزینه بودن این محور باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی افزود: راه‌اندازی دفتر نمایندگی وزارت نفت در شهرستان دیلم باتوجه به تعدد و گستردگی تاسیسات نفت و گاز در شهرستان و نیاز به ارتباطات مدیریتی بهتر با این حوزه ها و تسریع در تکمیل پروسه منطقه ویژه اقتصادی دیلم نیازمند پیگیری و تحقق است.

محمدهادی رستمیان معاون امور عمرانی استاندار بوشهر در این جلسه تاکید کرد: تکمیل راه‌های ارتباطی منتهی به بندردیلم و طرح توسعه زیر ساخت‌های اسکله تجاری بندر دیلم در دستور کار حوزه عمرانی این استان است.

جزیره گردشگری حماد در سه کیلومتری شمال شهر دیلم در امتداد سواحل نیلگون خلیج فارس و در مجاورت جاده اصلی استان بوشهر با استان‌های خوزستان و شهرهای غرب کشور قرار دارد و محل تفرجگاه اهالی این بندر و دیگر شهرهای همجوار است.

شهرستاان دیلم در انتهای شمال استان بوشهر یکی از نقاط گردشگرپذیر جنوب کشور در همسایگی استان خوزستان قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


زخم هموفیلی بر تن رنجور بیماران