نظارت بر بازار و مراکز عرضه استان قزوین تشدید می‌شود


نظارت بر بازار و مراکز عرضه استان قزوین تشدید می‌شود

قزوین - ایرنا - مدیر کل تعزیرات حکومتی استان قزوین از تشدید نظارت بر بازار و مراکز عرضه استان به منظور صیانت از حقوق مصرف کننده و جلوگیری از گرانفروشی خبر داد.

هوشنگ محمدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در بازرسی ها از واحدهای عرضه و پخش محصولات کالاهای اساسی، تخلفات متعددی از جمله گرانفروشی، درج نکردن قیمت و ارایه ندادن فاکتور معتبر، احراز تخلف شد.

وی گفت: از یک واحد صنفی نیز بیش از ۵۰ عدد نوشیدنی انرژی زای قاچاق کشف شد که پرونده در حال سیر قانونی است و با متخلفان با اشد مجازات برخورد خواهد شد.

محمدی افزود: در ادامه بازدیدها از واحدهای تولیدی و توزیعی استان از چند واحد کلان تولیدی و توزیعی در خصوص تولید محصولات لبنی، روغن خودرو و ضدیخ بازرسی شد و برای یک شرکت پخش کپسول گاز به علت گرانفروشی پرونده تخلف تشکیل گردید.

وی گفت: همچنین در این بازدیدها برای واحد تولیدی لوازم خانگی و یک واحد تولیدی محصولات غذایی که نسبت به درج نکردن قیمت برای تولید کننده کوتاهی کرده بودند، پرونده تخلف تشکیل شد که در حال بررسی است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان قزوین در ادامه با اشاره به کشفیات صورت گرفته، عنوان کرد: ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان قزوین در حین انجام ماموریت در محور اتوبان قزوین – تهران با مشکوک شدن به یک خودرو عبوری پس از متوقف ساختن آن بیش از هشت هزار نخ انواع سیگار خارجی را کشف کرده و برای آن پرونده تشکیل دادند.

وی با بیان اینکه این پرونده برای رسیدگی به شعبه ویژه مبارزه با قاچاق کالا و ارز این اداره کل ارجاع شد، گفت: شعبه با احضار متهم و بررسی اسناد و مدارک موجود، تخلف انتسابی را محرز تشخیص داده و متهم را به ضبط کالای مکشوفه به نفع دولت و پرداخت ۵۳۰ میلیون ریال جریمه نقدی در حق دولت محکوم کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پنج عضو استان قم به باشگاه رویش استعدادهای برتر ادبی "قاف" راه یافتند