از توقف استخدام‌ بی‌ضابطه در شهرداری تا لزوم حساسیت مدیران بر جذب سرمایه گذاری


از توقف استخدام‌ بی‌ضابطه در شهرداری تا لزوم حساسیت مدیران بر جذب سرمایه گذاری

زنجان - ایرنا - برگزاری مراسم گرامیداشت 9 دی، توقف استخدام‌ بی‌ضابطه یقه سفیدان در شهرداری زنجان و تاکید استاندار بر لزوم حساسیت مدیران بر جذب سرمایه گذاری از مهمترین رویدادهای و عناوین خبری زنجان در هفته گذشته بود.

افزایش دستگاه شتاب نگار زلزله در زنجان به ۳۲ مورد، آغاز تهیه ضوابط اختصاصی بافت تاریخی شهر زنجان، سهم ۳۸۰ میلیارد تومانی زنجان از مولدسازی دارایی‌های مازاد دولتی و مشاهده رد پای پلنگ در منطقه شکار ممنوع خرمنه سر طارم از دیگر رویدادها و خبرهای مهم استان در هفته گذشته بود.

جدا کردن رهبری و مردم هدف فتنه ۸۸ بود

مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی هوا فضای سپاه گفت: در فتنه سال ۸۸ دشمنان می‌خواستند مردم و رهبری نظام را از هم جدا کنند.

حجت الاسلام علی رضایی روز پنجشنبه در مراسم بزرگداشت ۹ دی که در حسینیه اعظم زنجان برگزار شد، افزود: در سال ۸۸ و پس از آن در سالگرد ۹ دی مردم ثابت کردند که پای نظامشان ایستاده‌اند و در تبعیت از رهبری در پیمودن انقلاب، بهانه به دشمنان نمی دهند.

وی اسلام، در صحنه بودن مردم و رهبری حضرت امام (ره) را از ارکان پیروزی و استمرار انقلاب برشمرد و اظهار داشت: تا زمانی که این سه رکن باهم باشند نگرانی از تداوم و آینده انقلاب نداریم.

امام جمعه زنجان: سردار سلیمانی قهرمان فراملی است

امام جمعه زنجان با تاکید بر اینکه شهید سلیمانی یک نفر نبود، بلکه یک مکتب بود، گفت: سردار سلیمانی قهرمان فراملی و قهرمان همه آنهایی است که در مقابل ظلم و دیکتاتورها ایستادگی می‌کنند.

حجت الاسلام علی خاتمی در خطبه های نماز جمعه زنجان افزود: سردار سلیمانی نه تنها قهرمان ملت ایران است بلکه سردار دلها و قهرمان تمام انسانهای آزاده و آزادی‌خواه، در همه جای دنیا است.

هیچ عذری در کوتاهی برای جذب سرمایه گذار پذیرفته نیست

استاندار زنجان با تاکید بر حساسیت ویژه مسوولان استان نسبت به سرمایه‌گذاری، گفت: هیچ بهانه‌ای برای کوتاهی در راه‌اندازی مجموعه‌های‌ سرمایه‌گذاری و جذب سرمایه گذار از هیچ مدیری پذیرفته شده نیست.

محسن افشارچی با بیان اینکه همه مدیرانی که با من کار می کنند باید بدانند که نسبت به اتفاق‌هایی که در مسیر سرمایه‌گذاری می افتد حساسیت خاص دارم، افزود: یک تیم منسجم و هم هدف برای ادامه مسیر در حوزه سرمایه گذاری بخش خصوصی در استان نیاز داریم.
وی گفت: تلاش می‌کنیم برادری خود را به بخش خصوصی ثابت کنیم و این اتفاق خواهد افتاد و برای تحقق آن همه تلاش خود را می کنیم.

استخدام‌ بی‌ضابطه یقه سفیدها را در شهرداری زنجان متوقف کردیم

رییس شورای اسلامی شهر زنجان گفت: با ساماندهی موضوع جذب نیرو در بدنه شهرداری زنجان، جلوی استخدام بی ضابطه یقه سفیدها را در این دستگاه گرفتیم.

منصور مرادلو افزود: یکی از کارهای خوبی که در شورای دوره ششم و نیز از اواخر دوره پنجم شورا در شهر زنجان شروع شد، ساماندهی جذب نیرو در شهرداری زنجان بود.

وی با بیان اینکه متاسفانه تعدادی در سال های گذشته به صورت بی ضابطه در سازمان ها و مناطق چهارگانه شهرداری زنجان جذب شده بودند، اظهار داشت: از شهریور سال گذشته با ساماندهی که اتفاق افتاد، هم صرفه جویی در منابع را داشتیم و هم نیروی انسانی در جای خودش در شهرداری استفاده می شود، نه اینکه فردی با یک عنوان جذب و در بخش دیگری به کار گرفته شود.

مرادلو با بیان اینکه به هیچ وجه نیروی انسانی بدون ضابطه وارد بدنه شهرداری نمی شود، گفت: این حرکت ارزشمندی بود که با همکاری مجموعه شهرداری انجام گرفت.

شتاب نگار زلزله در زنجان به ۳۲ دستگاه افزایش می‌یابد

رئیس اداره مدیریت بحران و پدافند غیرعامل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: دستگاه‌های شتاب نگار زلزله در سطح این استان تا پایان امسال به ۳۲ دستگاه افزایش می‌یابد.

صمد هاشملو افزود: در حال حاضر ۱۹ شتاب نگار زلزله از نسل قدیم در استان فعال است و اخیرا ۶ دستگاه دیگر به این تعداد اضافه شده که هفت دستگاه دیگر نیز امسال مکان یابی می‌شود.

ضوابط اختصاصی بافت تاریخی شهر زنجان تهیه می‌شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان با اشاره به آغاز مطالعات تهیه ضوابط اختصاصی بافت تاریخی شهر زنجان گفت: ساخت‌وسازها در بافت تاریخی زنجان، تحت نظارت معاونت میراث‌فرهنگی استان قرار دارد، اما تدوین ضوابط اختصاصی برای رسیدن به وضعیت پایدار اهمیت زیادی دارد.

امیر ارجمند افزود: در زمینه تعیین محدوده بافت تاریخی شهر زنجان، نزدیک به ۳۰۰ هکتار از محدوده اطراف بازار این شهر را شامل می‌شود که شامل سه بخش بافت ویژه بازار تاریخی، محدوده شیت بازار و بافت تاریخی مصوب مطابق با نقشه و ضوابط سال ۱۳۳۵ است.

وی اضافه کرد: این محدوده امروز وسعت زیادی پیدا کرده و بازنگری مجدد ضوابط اختصاصی محدوده بافت تاریخی شهر برای تعیین محدوده واقعی بافت تاریخی زنجان اهمیت زیادی دارد.

نبود استاندارد درفرآورده‌های فله‌ای زیتون زنجان موجب نارضایتی شده است

مدیرکل استاندارد استان زنجان با اشاره به فروش زیتون و روغن زیتون به صورت فله‌ای در بازار گفت: نبود استاندارد تدوین شده برای فرآورده‌های زیتون فله‌ای بالای سه کیلوگرم، نارضایتی واحدهای تولیدی دارنده نشان استاندارد را موجب شده است.

داریوش اشکانی پور با اشاره به بازدیدهای انجام شده از واحد تولیدی گیلوان زیتون، سبزدشت طارم و نگین سبز آب‌بر تولید کننده روغن زیتون و کنسرو زیتون افزود: شهرستان طارم بیشترین تولید زیتون در کشور را به خود اختصاص داده است و در سال های اخیر با توسعه صنایع تبدیلی و ایجاد بازارهای مختلف فروش زیتون، این محصول به یک عامل مهم در توسعه اقتصاد و اشتغال پایدار در شهرستان و استان تبدیل شده است.

سهم زنجان از مولدسازی دارایی‌های مازاد دولتی ۳۸۰ میلیارد تومان است

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان گفت: سهم این استان از محل مولدسازی دارایی های دستگاه های دولتی در لایحه بودجه سال آینده ۳۸۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

رامین میرزایی افزود: در لایجه ۱۴۰۱، اختیارت فروش اموال مازاد و بلا استفاده دستگاه‌های دولتی، به استان ها واگذار شده و منابع حاصل از آن نیز به صورت ۱۰۰ درصدی به همان استان منتقل می شود.

مشکل تامین قیر یارانه‌ای اجرای طرحهای راهسازی را درزنجان کُند کرده است

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: در حال حاضر مشکل ما برای تکمیل پروژه‌های حوزه راهسازی استان تهیه قیر است به جهت مشکلاتی که در تامین توزیع قیر یارانه‌ای وجود دارد با تاخیر در اجرای آسفالت پروژه‌ها مواجه هستیم.

اصغر اسماعیلی افزود: راه و شهرسازی استان زنجان منتظر تخصیص و تامین اعتبارات نمی‌ماند و از همه فرصت‌ها و ظرفیت‌ها برای اتمام پروژه‌های راهسازی استفاده می‌کند.
به گفته وی، در حال حاضر تنها مشکل ما برای تکمیل پروژه‌های حوزه راه سازی استان تهیه قیر است و به جهت مشکلاتی که در خصوص تهیه و تامین توزیع قیر یارانه‌ای در کشور وجود دارد، متاسفانه با تاخیر در اجرای آسفالت پروژه ها رو به رو هستیم.

۱۳ هزار واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در زنجان در دست ساخت است

رئیس اداره هماهنگی و امور اجرایی راه و شهرسازی استان زنجان گفت: ۱۳ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در غرب و شرق زنجان در دست ساخت قرار دارد.

مهدی جعفری افزود: از این تعداد پروژه های بیان شده، پنج هزارو ۷۰۰ واحد مسکونی در شرق زنجان و هفت هزار و ۳۰۰ واحد نیز در غرب این شهر در دست ساخت است.

به گفته وی، پروژه ۳۰۰ واحدی نیز در شهرستان ابهر پیش بینی شده که هنوز عملیات ساخت آن شروع نشده است.
رئیس اداره هماهنگی و امور اجرایی راه و شهرسازی استان زنجان گفت: پروژه ۷۴۴ واحدی برکت در کوی نصر زنجان با ۴۵ درصد، بیشترین پیشرفت فیزیکی را در بین پروژه های نهضت ملی مسکن این شهر دارد.

رد پای پلنگ در منطقه شکار ممنوع خرمنه سر طارم

رییس نظارت بر امور حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت: مشاهده آثار به‌جا مانده (ردپا ‌و سرگین) از وجود پلنگ در بخش کوهستانی منطقه شکار ممنوع خرمنه سر طارم، حکایت دارد.

پرویز رستمی با بیان اینکه آثار باقی مانده از لاشه یک قلاده گراز در همین محل، نشان از این داشت که این گونه جانوری، طعمه پلنگ شده است، افزود: مشاهدات آثار به جا مانده، نوید بسیار خوبی از وجود این گونه جانوری زیبا و نادر در این منطقه است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | اولین تصاویر از حمله پهپادی نیروهای امنیتی به خودرو تروریست‌ها