توصیه هایی برای مراقبت از سلامت روانی


توصیه هایی برای مراقبت از سلامت روانی

مراقبت از خود و به ویژه مراقبت از سلامت روان، امری مهم در طول زندگی هر فرد محسوب می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، ایجاد تغییرات ساده در نحوه زندگی، نیازی به صرف هزینه های گزاف و زمان زیادی ندارد؛ بلکه می‌توان حتی با انجام راهکارهای ساده نیز قدمی را در جهت ایجاد تغییراتی در زندگی برداشت.

به گزارش "مِنتال هِلث"، در ادامه به چند راهکار ساده و کاربردی به منظور مراقبت از سلامت روان خواهیم پرداخت.

۱. در مورد احساسات خود صحبت کنید.

صحبت کردن در مورد احساسات می‌تواند به شما در جهت مراقبت از سلامت روان‌تان کمک کند. همچنین صحبت کردن در مورد احساسات باعث می‌شود تا افراد در مواقعی که احساس ناراحتی می‌کنند، بتوانند بهتر این احساس را مدیریت کرده و با آن کنار آیند.

۲. فعال باشید.

ورزش کردن منظم باعث افزایش عزت نفس شما شده و کمک می‌کند بهتر تمرکز کنید، بخوابید و احساس بهتری داشته باشید. همچنین ورزش کردن باعث حفظ سلامت مغز و سایر اندام‌های حیاتی بدن شما شده و برای بهبود سلامت روان مفید است.

۳. با اطرافیان خود در تماس باشید.

هیچ چیز بهتر از این نیست که رو در رو با کسی ارتباط برقرار کرده و صحبت کنید؛ با این حال این امر همیشه ممکن نیست که در این شرایط می‌توانید با اطرافیان خود به صورت تلفنی صحبت کنید یا به صورت آنلاین با آن‌ها در ارتباط باشید.

۴. در مواقع مورد نیاز از دیگران کمک بخواهید.

همه افراد گاهی از احساسی که دارند یا زمانی که کارهایشان طبق برنامه پیش نمی‌رود، خسته می‌شوند. زمانی که احساس می‌کنید به تنهایی نمی‌توانید از پس انجام کاری بر آیید، کمک خواستن از دیگران راه حل مناسبی است.

۵. به اطرافیان و روابط اجتماعی خود بها دهید.

توجه و اهمیت به یکدیگر اغلب نقش مهمی را در حفظ روابط افراد دارد. این امر همچنین می‌تواند افراد را به یکدیگر نزدیک و صمیمی‌تر کند.

منبع: ایسنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت روان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)