اجرای نخستین تعمیرات پیچیده پالایشگاهی در پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند


اجرای نخستین تعمیرات پیچیده پالایشگاهی در پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند

مدیرعامل پالایشگاه نفت امام خمینی (ره) شازند از پایان موفقیت‌آمیز نخستین تعمیرات پیچیده پالایشگاهی کشور در این پالایشگاه خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از خبرگزاری صداوسیما، مجید رجبی با بیان اینکه با تلاش متخصصان شرکت ماشین‌سازی اراک و پژوهشگران صنعت نفت استان مرکزی نخستین تعمیرات پیچیده پالایشگاهی کشور انجام شد، گفت: در تعمیرات اساسی سال ۹۵ پالایشگاه نفت امام خمینی (ره) شازند، بازرسان فنی متوجه بروز ترک و آسیب‌دیدگی در یکی از سه راکتور فعال در واحد آیزوماکس شدند.

وی افزود: خطر وقوع انفجار و فاجعه هر لحظه نزدیک‌تر می‌شد و به ناچار راکتور آسیب‌دیده غیر عملیاتی شد و برای تعمیر آن از شرکت ژاپنی سازنده درخواست کردیم، اما این شرکت تعمیرات را مستلزم خروج راکتور از پالایشگاه می‌دانست و ارز بسیاری را برای تعمیر اساسی درخواست کرد.

به گفته مدیرعامل پالایشگاه نفت امام خمینی (ره) شازند، با رایزنی‌های متعدد و بهره‌گیری از پژوهشگاه صنعت نفت کشور سرانجام ماشین‌سازی اراک به‌عنوان مجری طرح تعمیر تخصصی راکتور معرفی شد.

براساس این گزارش در پی استفاده از تخصص مهندسان ایرانی و تنها با صرف مبلغ ۷ میلیارد تومان، راکتور آسیب‌دیده این واحد مهم که هیدروکربن‌های سنگین بی‌ارزش را تبدیل به هیدروکربن‌های سبک باارزشی همچون گازوئیل، نفت سفید و ال‌پی‌جی می‌کند عملیاتی شد.

پالایشگاه نفت امام خمینی (ره) شازند با ظرفیت فرآوری روزانه ۲۵۰ هزار بشکه نفت خام و تولید ۱۶ میلیون لیتر بنزین یورو ۴ در زمره برترین پالایشگاه‌های کشور قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه نفت و گاز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها