برف و یخبندان در راه آذربایجان‌شرقی


برف و یخبندان در راه  آذربایجان‌شرقی

رئیس گروه پیش‌بینی اداره‌ کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: طی هفته‌ی جاری سه موج ناپایدار وارد استان خواهد شد و برف و یخبندان استان را فرا می‌گیرد.

محمد امیدفر در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص آخرین وضعیت آب و هوای استان اظهار کرد: بررسی آخرین اطلاعات و نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده‌ی جوی نسبتا پایدار طی امروز است اما تا اواخر هفته‌ی جاری سه موج ناپایدار وارد استان شده و موجب بارش‌های برف و مه به طور متناوب خواهد شد.

وی ادامه داد: موج اول شنبه شب وارد شده و تا صبح روز یکشنبه ادامه خواهد داشت اما بارش قابل توجهی از آن انتظار نمی‌رود.

وی افزود: موج دوم از یکشنبه شب تا روز دوشنبه در استان فعال بوده و سبب بارش‌های پراکنده برف و مه خواهد شد که می‌تواند موجب لغزندگی سطح جاده‌ها، یخبندان، اختلال در حرکت و کاهش دید شود.

امیدفر همچنین بیان کرد: موج سوم از سه‌شنبه شب تا بعد از ظهر روز چهارشنبه ادامه دارد که نسبت به دو موج قبلی شدت بیشتری داشته و موجب بارش برف و وقوع مه خواهد شد.

وی یادآور شد: از لحاظ دمایی تغییرات قابل توجهی طی هفته‌ی جاری پیش‌بینی نمی‌شود البته از اواسط هفته در حد دو الی چهار درجه شاهد افزایش نسبی دمای هوا خواهیم بود.

وی در خصوص حداکثر و حداقل دمای تبریز گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته، حداکثر و حداقل دمای تبریز به ترتیب دو و هشت درجه‌ زیر صفر بوده و دمای فعلی آن نیز سه درجه زیر صفر است که نسبت به دیروز یک درجه افزایش یافته است.

رئیس گروه پیش‌بینی اداره‌ کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی در پایان در رابطه با سردترین و گرم‌ترین شهر استان تاکید کرد: گرم‌ترین و سردترین شهرهای استان به ترتیب کلیبر با ۹ درجه بالای صفر و سراب با ۱۹ درجه زیر صفر گزارش شده‌اند که البته در حال حاضر سراب سردترین شهر کشور نیز می‌باشد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس