فضانوردان در یک روز پانزده بار سال جدید را می بینند


امروز اولین روز سال جدید میلادی است و در بسیاری از نقاط جهان، شب گذشته...

فضانوردان در یک روز پانزده بار سال جدید را می بینند

امروز اولین روز سال جدید میلادی است و در بسیاری از نقاط جهان، شب گذشته لحظه شروع سال جدید بود. این موضوع برای ساکنان ایستگاه فضایی بین المللی متفاوت بوده و آن ها در طول ۲۴ ساعت دقیقا ۱۵بار به موقعیت شروع سال نو می رسند.

به گزارش سیناپرس، خدمه ایستگاه بین المللی فضایی شرایطی کاملا متفاوت را با مردم زمین سپری کرده و در طول یک روز بارها در مدار زمین چرخیده و شاهد طلوع و غروب مکرر خورشید هستند. این موضوع در مورد شروع سال نو نیز صدق کرده و آن ها می توانند یکبار وقنی بر فراز مسکو هستند جشن سال نو را همراه با مردم این شهر برگزار کرده و ساعاتی بعد بر فراز هاوایی مجددا این لحظه را تکرار کنند.

آژانس فضایی روسیه روز جمعه در این رابطه اعلام کرد، فضانوردانی که در حال حاضر به عنوان خدمه ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) کار می ‌کنند، این فرصت را دارند که سال نو را برای پانزده بار مشاهده کنند. بر این اساس کیهان ‌نوردان و فضانوردانی که اکنون در این ایستگاه سکونت دارند به دلیل نوع حرکتشان در مدار زمین ، پانزده بار از مناطق زمانی عبور می‌کنند که سال نو در آن مناطق شروع می شود.

به گفته مرکز کنترل ماموریت، این ایستگاه در ساعت ۱۵:۴۴ به وقت مسکو بر فراز اقیانوس آرام به سمت شمال جزایر مارشال پرواز خواهد کرد، جایی که فرصتی برای جشن گرفتن سال نو برای اولین بار وجود دارد.

بیشتر بخوانید:

شام کریسمس در ایستگاه بین المللی فضایی

در ادامه خدمه ایستگاه برای اولین بار در نیمه شب به وقت مسکو، زمانی که ایستگاه فضایی بین المللی بر فراز هاوایی پرواز می کند، سال نو را جشن می گیرند.به گزارش خبرگزاری sinapress، دو ساعت بعد، زمانی که ایستگاه فضایی بین المللی در جنوب جزیره ایستر قرار می گیرد، سال نو به آلمان می رسد و تاریخ در تقویم گرینویچ یک ساعت بعد تغییر می کند. در واقع این فضانوردان می توانند بر اساس برنامه زمان بندی منطقه ای که در یک ساعت خاص بر فراز ان هستند، وارد سال ۲۰۲۲ شده و مجددا با سال ۲۰۲۱ بازگردند.
به گزارش سیناپرس، فضانوردان ناسا مارک ونده هی، راجا چاری، توماس مارشبرن و کایلا بارون در ساعت هشت صبح به وقت مسکو پیام تبریک سال نو را دریافت خواهند کرد زیرا این ساعت مقارن با نیمه شب در واشنگتن خواهد بود و این فضانوردان دقیقا می توانند سال نو را یک ساعت بعد به وقت هیوستون دوباره جشن بگیرند.
آژانس فضایی روسیه در خاتمه توضیحات خود افزود: وقتی ساعت در مسکو ۱۳:۲۴ باشد، ایستگاه فضایی بین ‌المللی بر فراز هاوایی، آخرین نقطه روی کره زمین است که در آن روز اول ژانویه ۲۰۲۲ شروع خواهد شد.

مترجم: مریم عالمی
منبع: tass

هرگونه کپی برداری و انتشار مطالب از خبرگزاری بدون ذکر منبع پیگرد قانونی دارد.
لینک کوتاه
نظرات شما .socials{ background-size: 20px auto !important; height: 20px !important; width: 20px !important; margin-right: 0px !important; } .a2a_divider { border-left: 1px solid #000; display: inline; height: 16px; line-height: 16px; margin-left: -2px; margin-right: 10px; position: relative; top: -7px; } .social_linkedin{ background-image: url("https://sinapress.ir/images/linkedin_32.png"); background-repeat: no-repeat; display: inline-block; height: 32px; margin-right: 10px; width: 32px; } .social_balatarin{ background-image: url("https://sinapress.ir/images/balatarin-enlogo.png"); background-repeat: no-repeat; display: inline-block; height: 32px; margin-right: 10px; width: 32px; } .social_cloob{ background-image: url("https://sinapress.ir/images/cloob-logo-share.jpg"); background-repeat: no-repeat; display: inline-block; height: 32px; margin-right: 10px; width: 32px; } .social_afsaran{ background-image: url("https://sinapress.ir/images/ir.afsaran.jpg"); background-repeat: no-repeat; display: inline-block; height: 32px; margin-right: 10px; width: 32px; } .commentsCont .content ul li, .commentReplyPlaceHolder li { background: -moz-linear-gradient(center top , #f6f6f6, #ffffff) repeat scroll 0 0 transparent; border: 1px solid #cccccc; border-radius: 6px; margin-bottom: 5px; } .commentsCont .content ul li .commentinfo, .commentReplyPlaceHolder li .commentinfo { background-color: #eee; border-bottom: 1px solid #ddd; height: 22px; line-height: 19px; padding: 2px 10px; } .commentsCont .senderName, .commentReplyPlaceHolder .senderName { margin-left: 10px; } .commentsCont .dateTime, .commentReplyPlaceHolder .dateTime { color: #666; margin-left: 4px; float:left; } .commentsCont .content ul li .commentBox, .commentReplyPlaceHolder li .commentBox { padding: 10px; } .commentsCont ul { list-style: outside none none; margin: 0; padding: 0; }

نظرات شما

متن *

نام *

ایمیل *

کد امنیتی* فضانوردان در یک روز پانزده بار سال جدید را می بینند[کد امنیتی جدید]

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کاردستی چرخه آب کلاس اول