اما و اگرهای کرونای سالمندان


اما و اگرهای کرونای سالمندان

یک کارشناس سلامت روان در خراسان‌ جنوبی گفت: سالمندان بیشتر از هر قشر دیگری در معرض بیماری کرونا هستند و لطفا اگر سالمندی داخل منزلتان است که علائمی از بیماری را دارد مخصوصا این روزها که هوا سرد شده به سرماخوردگی فکر نکنید.

دکتر مهشید چوبداری در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به برنامه تاکیدی سالمندان اظهار کرد: از مردم می‌خواهیم در مورد علائم کرونا در سالمندان کوتاهی نکرده، فورا به یک پزشک مراجعه کنند و مشکل سالمندان را با آن‌ها در میان بگذارند؛ شاید نیاز باشد که در همان ابتدا با یک تست بیماری تشخیص داده شود و مشکلات جدی تر نشود.

این کارشناس سلامت روان در پاسخ به این سوال که حال در ایام قرنظینه برای کمک به سالمندان می‌توانیم انجام دهیم، تصریح کرد: به این دلیل که سالمندان با فضای مجازی راحت نیستند شاید نتوانند در فضای مجازی ارتباط برقرار کنند؛ این آموزش‌ها را به آن‌ها بدهیم حداقل کاری که می‌توانیم برایشان انجام دهیم این است که تماس تلفنی مان را با آن‌ها قطع نکنیم و اگر کاری در بیرون از منزل دارند برایشان انجام دهید.

چوبداری ادامه داد: سعی کنید در این ایام ترس از انتقال بیماری که سالمندان نگرانش هستند را برطرف کنید؛ یعنی با سر نزدن به آنان کمک کنید که این بیماری انتقال پیدا نکند؛ توجیه هم این است که از طریق تماس تلفنی و انجام دادن کارهایشان در بیرون از منزل می‌توانید به آنها کمک کنید.

وی با بیان اینکه سالمندان روحیه حساس تری دارند، اما باید کمکشان کرد با این شرایط کنار آیند، یادآور شد: به آن‌ها یک توصیه داشته باشید که در خانه قدم بزنند و ورزش کنند و این روزها را تحمل کنند تا بیماری به انتها برسد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری