فاصله گذاری اجتماعی بار دیگر در مسجدالحرام برقرار شد


فاصله گذاری اجتماعی بار دیگر در مسجدالحرام برقرار شد

با گسترش اومیکرون، تمامی تدابیر بهداشتی اعم از فاصله گذاری اجتماعی اتخاذ شد و بار دیگر برچسب های فاصله گذاری برای جدا کردن نمازگزاران از یکدیگر گذاشته شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «روسیا الیوم»، هانی بن حسنی حیدر، سخنگوی ریاست عمومی مسجد الحرام و مسجد النبی(ص) اعلام کرد: تدابیر جدیدی برای رعایت فاصله گذاری میان نمازگزاران و عمره گذاران در مسجدالحرام و صحن های آن اتخاذ شده است.

وی افزود: برای جلوگیری از کرونا بار دیگر برچسب های مربوط به فاصله گذاری اجتماعی میان نمازگزاران و عمره گذاران در صحن مطاف و مصلاهای گذاشته شد تا سلامت زائران و نمازگزاران حفظ شود.

ریاست عمومی مسجدالحرام و مسجدالنبی(ص) گفت: این ریاست با همکاری مقامات مربوطه در مسجدالحرام بر حرکت و عبور و مرور زائران نظارت دارند تا فاصله گذاری اجتماعی رعایت شود.

هانی بن حسنی حیدر خاطرنشان کرد: طبقه اول به افراد غیر زائر اختصاص یافته است.

وی در خصوص اقامه نماز در مسجدالحرام گفت: تیم های میدانی به صورت شبانه روزی آماده به خدمت هستند تا بهترین خدمات را به زائران ارائه دهند.

بنابراین گزارش، مسجدالحرام ده بار در روز با 34 هزار لیتر مواد ضد عفونی کننده، گندزدایی می شود و تمامی سطوح، زمین و فرش ها ضد عفونی می شوند و برای این کار بیش از 500 دستگاه ضد عفونی استفاده می شود.

یک مسئول سعودی نیز بر ضرورت استفاده نمازگزاران از ماسک،ضد عفونی دستان، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و همکاری با کارکنان حرم مکی تاکید کرد.

پایان پیام/43

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج