ورود موج جدید بارش‌ها به جنوب کشور از فردا


ورود موج جدید بارش‌ها به جنوب کشور از فردا

 کارشناس سازمان هواشناسی از شدت گرفتن بارش‌ها در جنوب کشور در پی ورود سامانه بارشی جدید از امشب به کشور خبر داد و گفت: وقوع سیلاب‌های ناگهانی برای جنوب کشور انتظار می‌رود.

«کبری رفیعی» امروز افزود: امروز در نوار جنوبی بارش‌های ضعیف و پراکنده خواهیم داشت.

به گزارش خبرگزاری ایرنا،‌ وی بیان‌داشت: در جزایر تنگه هرمز و خلیج‌فارس، سواحل دریای عمان، نیمه جنوبی فارس، هرمزگان، کرمان و سیستان و بلوچستان بارش‌ها در بعد از ظهر خواهد بود.

رفیعی گفت: امروز مناطقی از غرب، جنوب غرب و دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین و زنجان، جنوب آذربایجان‌های غربی و شرقی و کردستان هم بارش‌های پراکنده و خفیف خواهند داشت.

وی ادامه‌داد: روز یکشنبه و در پی ورود سامانه بارشی فعال، گسترده بارش‌ها به مناطق جنوبی کشیده خواهد شد.

به گفته کارشناس سازمان هواشناسی، بارش در روز یکشنبه در فارس، بوشهر، شمال و شرق خوزستان، جنوب لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، غرب هرمزگان، جنوب کرمان و جزایر خلیج فارس شدت بیشتری خواهد داشت.

وی اظهار داشت: شدت بارش‌ها در این مناطق سبب جاری شدن روان‌آب و سیلابی شدن رودخانه‌ها خواهد شد. در مناطق کوهستانی و سردسیر نیز به دلیل بارش برف، لغزندگی جاده‌ها محتمل است و مه‌گرفتگی سبب کاهش دید می‌شود،همچنین احتمال مسدود شدن جاده‌های کوهستانی نیز وجود دارد.

رفیعی گفت: افزود: امروز و فردا در مناطق ساحلی خزر دمای هوا گرم‌تر شده و روز دوشنبه با نفوذ جریانات شمالی مجدد شاهد کاهش نسبی دما خواهیم بود.

به گفته وی، آب‌های خلیج‌فارس، تنگه هرمز و دریای عمان تا روز دوشنبه مواج و متلاطم است.

کارشناس سازمان هواشناسی همچنین از ادامه آلودگی هوای تهران و کرج تا روز یکشنبه خبر داد و گفت: هوای تهران نیمه ابری و در پایان وقت امروز با بارش پراکنده در ارتفاعات پیش‌بینی می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...